Skocz do zawartości


Przekroczenie czasu rozpatrzenia reklamacji


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-mikos77

Guest_-praw-mikos77
  • Goście

Napisano 03 październik 2013 - 16:53

Witam, 1,5 roku temu zakupiłem aparat fotograficzny, który w sierpniu b.r. uległ awarii - nie było możliwości uruchomienia go.

Złożylem reklamację telefonicznie w sklepie internetowym, ponieważ formularz na stronie sklepu nie pozwalał na to (błąd bazy danych). Po dwóch dniach zjawił się kurier, który odebrał towar. Dostałem na maila informację z nr otwartej reklamacji i dalsza korespondencja ze sprzedawcą odbywała się poprzez formularz na niej. Producent aparatu udzielał rocznej gwarancji i skończyła się ona kilka miesięcy wcześniej, więc moja reklamacja została złożona z tytułu ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.

Przez 3 tygodnie nie otrzymałem od sprzedawcy żadnej informacji o stanie reklamowanego towaru. Czy w związku z nieustosunkowaniem się sprzedawcy do zgłoszonej reklamacji w ciągu 14 dni (art 8 pkt 3 w/w ustawy) mogę uznać reklamację za rozpatrzoną dla mnie pozytywnie i skoro nie udało się naprawić do tej pory żądać zwrotu pieniędzy?

Pozdrawiam

#2 Guest_Ziiuta

Guest_Ziiuta
  • Goście

Napisano 03 październik 2013 - 19:51

Niekoniecznie zwrotu pieniędzy, lecz tego, czego się domagałeś składając pismo: naprawy? wymiany na nowy? - nie wiem, co tam napisałeś

#3 Guest_-praw-mikos77

Guest_-praw-mikos77
  • Goście

Napisano 03 październik 2013 - 21:21

Była zgłoszona naprawa, ale skoro ponad miesiąc nie ustosunkowali się do niej czy mogę w tej chwili odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy? Jeśli tak, w jaki sposób powinienem to zrobić, czy korespondencja na stronie sklepu zawierająca cały proces reklamacji jest wystarczająca?

#4 Guest_Ziiuta

Guest_Ziiuta
  • Goście

Napisano 03 październik 2013 - 21:30

No nie bardzo. Jeśli minęło 14 dni i nie masz odpowiedzi tzn. że uznali Twoją reklamację. Ustawa nie precyzuje dokładnego terminu naprawy...
Jeśli koerpondencję da radę jakoś wydrukować/zarchiwizować jak np. maile to owszem jest to droga wystarczająca.

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 03 październik 2013 - 23:47

Czyli skoro nie dostałem informacji w ciągu 14 dni - reklamacja musi być rozpatrzona pozytywnie dla mnie? Czy mają w tej chwili możliwość stwierdzenia np. że "aparat jest niesprawny wskutek niewłaściwego użytkowania"?

I drugie pytanie, pozostaję bez aparatu już prawie 5 tygodni, czy mogę "zmusić" ich do zakończenia reklamacji w możliwie krótkim czasie? Czytałem coś o wyznaczeniu terminu przez kupującego, ale dokładnie jak to ma się odbyć, czego mogę żądać i czy w tym przypadku może mieć zastosowanie nie mam pojęcia.

#6 Guest_-praw-bebo

Guest_-praw-bebo
  • Goście

Napisano 04 październik 2013 - 00:52

Radzę uważnie przeczytać Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Tu jest wszystko, potrzebne do zakończenia sprawy.
Jeżeli nie odpowiedzieli w ciagu 14 dni, to uznali reklamację i nie mają możliwości oddalenia jej z jakiś tam powodów.
Jeżeli naprawa trwa zbyt długo i tym samym naraża kupującego na niedogodności, można żądać odstąpienia od umowy.
Szczegóły w Ustawie.

#7 Guest_mikos77

Guest_mikos77
  • Goście

Napisano 04 październik 2013 - 12:26

Właśnie o to pytałem dwa posty wyżej, przeczytałem ustawę ale mam wątpliwości. Jeżeli trwa to już 5 tygodni czy mogę próbować odstąpić od umowy, a jeśli tak to w jaki sposób skutecznie i najszybciej powinienem to zrobić? Czy korespondencja poprzez formularz na stronie reklamacji jest wystarczająca? Stronę jak najbardziej można w całości skopiować do worda i wydrukować. I przede wszystkim na który artykuł mam się powołać (8 pkt 3?).

Czy powinienem wyznaczyć nieprzekraczalny termin naprawy (jeśli tak ile powinien wynosić) po którym wnoszę o odstąpienie od umowy, czy też 5 tygodni jest wystarczająco długim okresem i mogę to zrobić od razu.

#8 Guest_-praw-bebo

Guest_-praw-bebo
  • Goście

Napisano 04 październik 2013 - 14:37

Koniecznie na piśmie, bo formularze elektroniczne są ulotne i - niestety - służą tylko nieuczciwym firmom, które w sądzie twierdzą, że niczego nie otrzymały.
W przyszłości radzę od razu składać reklamację z powodu niezgodności z żądaniem wymiany, a nie naprawy i wtedy można łatwiej egzekwować uzyskanie nowego sprzętu lub odstąpienie od umowy z winy sprzedającego.
Sprzęt został kupiony po to, żeby go używać, a nie oczekiwać na łaskawe naprawienie. Zwyczajowo przyjmuje się 14 dni na naprawę, więc przedłużanie tego terminu uznane jest za uciążliwe dla kupującego.
Żądanie odstąpienia od umowy należy oprzeć o art. 8.4, tam właśnie jest stwierdzenie o odpowiednim czasie reakcji sprzedającego i niedogodności dla kupującego. Art. 8. 3 jest do zastosowania w zakresie zamknięcia ewentualnej dyskusji o nie uznaniu reklamacji.
W związku z reklamacją, na podstawie art. 8.2 można żądać zwrotu poniesionych kosztów, w szczególności kosztów doręczenia towaru - dojazdu do miejsca reklamowania lub ewentualnych wysyłek sprzętu. W te koszty wchodzi też opłata za listy polecone, związane z reklamacją. W razie potrzeby, pomoże rzecznik konsumentów. Jednocześnie kupujący nie może być obciążony żadnymi kosztami typu ekspertyza itp.

#9 Guest_DorMar

Guest_DorMar
  • Goście

Napisano 12 marzec 2014 - 21:04

Witam,

Dnia 11-01-2014r. zamówiłam przez stronę XXX przedmiot Nokia N97 WHITE. Po otrzymaniu produktu okazał się on niestety trefny. W związku z USTAWĄ z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny miałam prawo do zwrócenia przedmiotu w przeciągu 10 dni, co też chciałam zrobić. Dwukrotnie wygenerowałam zgłoszenie reklamacyjne na stronie XXX, niestety jednak, adres reklamacyjny nie przychodził na moją pocztę mailową. Kilkukrotnie telefonowałam i pisałam do serwisu XXX w tej sprawie i prosiłam o powyższy adres. Co było bezskuteczne. Po około tygodniu, po kolejnym (już trzecim) wygenerowaniu zgłoszenia reklamacyjnego w końcu otrzymałam adres reklamacyjny oraz uzgodniłam z przedstawicielem serwisu XXX formę zwrotu. W związku z powyższym, naturalnie nie zmieściłam się w terminie 10 dni od otrzymania produktu, nie stało się to jednak z mojej winy, więc oczekuję przychylnego rozpatrzenia reklamacji.

Dnia 10.03 otrzymałam informację sms o zwrocie przesyłki, która doszła na podany przez serwisanta XXX adres - niestety - nikt jej na miejscu nie odebrał.

Mam parę pytań:

1. Jak liczymy te 14 dni kalendarzowe? Od dostarczenia reklamowanego towaru do sprzedawcy? Co by oznaczało, ze może mnie zwodzić w nieskończoność z adresem reklamacyjnym
2. Co najlepiej robić w takiej sytuacji?
3. Na jaką ustawę lub artykuł powołać się przy niemożlowości (utrudnianiu przez sprzedawcę) dostarczenia reklamowanego artykułu?

Pozdrawiam!

#10 Guest_Dariusz

Guest_Dariusz
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2014 - 14:54

Mam problem z reklamacja w firmie kurierskiej.

Dostarczono mi zniszczony towar, sporządziłęm protokół przy kurierze i odpowiedź dostałem negatywna akle dopiero po półtora miesiąca kiedy sam wydzwaniałem z zapytaniami co z reklanmacją.

Czy przypadkiem brak odpowiedzi na zgłoszeni reklamacji w terminie 30 dni od zgloszenia nie jest już z automatu uznaniem reklamacji ?

Będe wdzięczny za podanie odpowiednich nr ustaw itp. bym mógł  odpowiedzieć pisemnie na odmowę uznania reklamacji.

darimar@op.pl



#11 Forian

Forian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 63 postów

Napisano 05 wrzesień 2014 - 17:43

W moje ocenie jak najbardziej możesz dochodzić uznania reklamacji za rozpatrzoną pozytywnie. Problematyczne w tej sytuacji jest tylko to, jak udowodni się zgłoszenie owej reklamacji. Przede wszystkim trzeba  będzie przedstawić biling rozmów oraz wezwać sprzedawcę do udostępnienia nagrania z rozmowy.



#12 Guest_Magda

Guest_Magda
  • Goście

Napisano 10 październik 2014 - 10:17

Witam

Czy ktoś może pomóc mi w następującym temacie?

Zalałam sobie mieszkanie (wyciek z prysznica - niezidentyfikowane miejsce wycieku). Złożyłam szkodę w firmie ubezpieczeniowej. Rzeczoznawca nierzetelnie dokonał wyceny i przelali nam na konto 400 zł odszkodowania. Nierzetelnie tzn. wziął pod uwagę tylko i wyłącznie remont mokrej ścianki w przedpokoju, jednak główny remont będzie dotyczył łazienki: skuwania płytek, zakup nowych (z nowej kolekcji, bo stara jest już nie do zdobycia), a wiec na powierzchnię całej kabiny, założenie nowego panelu (stary był nieszczelny), skuwania tynku, osuszania ścian, odbudowę ścian, zabezpieczanie folią w płynie, być może wymianę hydrauliki, kładzenie płytek, fug, montaż i demontaż kabiny, brodzika itd, oraz oczywiście robocizna. Osobiście jeszcze nie oszacowywałam kosztów, ale wyniesie to na pewno  kilka tys. zł, powiedzmy 5 tys. Złożyłam reklamację, opisałam w niej zakres potrzebnych prac i zażądałam wykonania ponownego kosztorysu uwzględniającego wymieniony przeze mnie zakres prac. Nie podałam żadnej kwoty o którą się ubiegam. Minęło 30 dni na rozpatrzenie tej reklamacji, nie mam odpowiedzi. Dziś kontaktowałam się z nimi telefonicznie i twierdzą że wczoraj wysłali do mnie pismo pocztą tj. 1 dzień po terminie.

Moje pierwsze pytanie, czy te 30 dni mają na wysłanie decyzji, czy po 30 -tu dniach powinnam otrzymać odpowiedź? Reklamację składałam drogą mailową i w zasadzie oczekiwałabym (poza wysłaniem pisma pocztą) odpowiedzi drogą mailową.

Czego mogę teraz od nich żądać? Bo tak czy inaczej 1 dzień mają przekroczony. Rozumiem, że jeżeli podałabym w reklamacji wyszacowaną przeze mnie kwotę, to musieliby mi ją wypłacić. Jednak przedmiotem mojego roszczenia była nie wypłata wyższego odszkodowania, a dokonanie nowego - rzetelnego kosztorysu. Na co teraz mogę liczyć?



#13 Guest_Damek

Guest_Damek
  • Goście

Napisano 08 maj 2015 - 17:25

Ludzie, przecież oni mają 14 dni na odpowiedź, jeśli nie ustosunkują się do reklamacji, to uznaje się ją za rozpatrzoną pozytywnie.



#14 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 październik 2015 - 09:57

Witam

Ja mam problem z bankiem.

Chciałem wypłacic z bankmatu 500zł. niestety próba była nieudana. bankomat wydal karte i  druk,ze transakcja odrzucona , a z konta 500 zł zniknęło mimo ze pieniędzy nie otrzymałem. złożyłem reklamację przez serwis internetowy banku- (tak mi pani na infolinii kazała)Otrzymałem odpowiedz ,ze w ciągu 14 dni roboczych otrzymam odpowedź. ten czas już minął , napisałem zapytanie co z moimi pieniedzmi to dostałem odpowiedz ,ze moja sprawa jest w departamencie rozpatrywania reklamacji i" jak już zostanie rozpatrzona to zostanę poinformowany listownie bądz w jakis inny sposób".Jestem emerytem. Są to moje pieniadze na życie ,opłaty, leki i 500zł jest to prawie połowa mojego dochodu /m-c..  

Czuję się lekceważony przez ten bank. Gdybym ja zwlekał z zapłatą to by bank skrupulatnie wyliczal sobie odsetki. a mi zabrali moje zasłużone pieniądze ,gdzie 40 lat pracowalem ciężko na emeryture.

Nie wiem co mam dalej zrobić by odzyskać moje pieniadze. Bardzo proszę o radę co dalej mam zrobic.

\z góry dziekuję i pozdrawiam



#15 Guest_Rafał

Guest_Rafał
  • Goście

Napisano 22 luty 2016 - 18:33

Treść maila do firmy z dn. 08.02.2016 r.:

"Dzień dobry.
W związku z pojawieniem się pęknięcia długości 3 cm na wewnętrznej stronie mojej chłodziarki dokonuję zgłoszenia reklamacyjnego.
Produkt zakupiłem w dn. 2015-01-26. W załączniku dodatkowo przesyłam zdjęcie pęknięcia oraz zdjęcie dowodu zakupu. Proszę o kontakt ws. trybu rozpatrzenia mojego zgłoszenia."

W odpowiedzi otrzymałem maila w dn. 09.02.2016 r. o treści:

"Po wykonanej ekspertyzie zostaną podjęte dalsze decyzje".

W dn. 17.02.2016 r. pojawił się technik, obejrzał lodówkę i poszedł - nie spisał żadnego protokołu ani tym podobnego dokumentu.

Dziś mija termin 14 dni od zgłoszenia reklamacji, ale niestety w pierwszym mailu nie wysunąłem żadnego żądania.

Co dalej? Proszę o merytoryczną pomoc.



#16 Guest_Iwona

Guest_Iwona
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2017 - 17:31

 Witam, czy w sytuacji, kiedy producent po 22 dniach informuje serwis że uznaje wadę produktu i podlega ona naprawie gwarancyjnej, mogę zażądać zwrotu gotówki? Na który artykuł powinnam się powołać? Z góry dziękuję za odpowiedź, nie mogę dłużej żyć bez pralki ;]



#17 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2017 - 18:30

Przeczytaj w karcie gwarancyjnej. Jeśli powołałaś się na gwarancję (a nie zgodność towaru z umową) to stosujesz zapisy z karty gwarancyjnej.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych