Skocz do zawartości


Aparat fotograficzny w serwisie


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-qwerty23

Guest_-praw-qwerty23
  • Goście

Napisano 22 luty 2010 - 23:19

Witam.
Aparat fotograficzny przestał działać. Wysłałem go do serwisu i otrzymałem poniższą diagnozę.

"W nawiązaniu do reklamacji nadesłanego aparatu XXX nr XXX uprzejmie informuję, że problemy z prawidłową pracą aparatu wynikają z faktu, że mechanizm wysuwu obiektywu jest zatarty - obiektyw pracował, gdy wewnątrz, między tubusami i w całym mechaniźmie znajdowało się zanieczyszczenie, brud, pył, kurz, piasek lub inne temu podobne zanieczyszczenie. Tego uszkodzenia nie możemy naprawić w ramach świadczeń gwarancyjnych, ponieważ uszkodzenie takie ma mechaniczną przyczynę, niezawinioną przez producenta.

Możliwa jest odpłatna naprawa aparatu, jej koszty kształtowałyby się w sposób następujący:
- koszt wymiany mechanizmu wysuwu obiektywu - 160,- PLN (materiał i robocizna)
- koszt diagnostyki - 30 ,- PLN - tylko w przypadku braku realizacji naprawy
- koszt odesłania - 12,- PLN (Pocztą) lub 27,- PLN (Kurierem) - oba warianty po przedpłacie na nasz rachunek bankowy.
"
Aparat nie ma żadnych uszkodzeń mechanicznych. Stan oceniam na idealny.
Znalazłem na forum podobny temat i wynika z niego, że nie mam szans z serwisem. Jeżeli twierdzą, ze uszkodzenie jest
mechniczne, choć moim zdaniem to nieprawda, to pozostaje tylko droga sadowa... itd.
Natomiast mam pytanie czy mają prawo żądać zapłaty za diagnostykę skoro aparat jest na gwarancji? Czy mogę zażądać zwrotu? Czy serwis moze odmówić wydania, jeżeli nie zapłacę za diagnostykę? Czy mogą zatrzymać moją własność? Obciążyć kosztami magazynowania?
dziękuję

#2 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 23 luty 2010 - 15:24

W mojej ocenie nie mogą domagać się zapłaty za diagnostykę, bowiem Pan w dobrej wierze uznał, że jest to usterka do naprawy w ramach gwarancji.

Niezależnie od powyższego nie mają prawa uzależniać zwrotu aparatu od zapłaty. Osobną kwestią jest bowiem obowiązek zwrotu Pana własności, a osobą kwestia ewentualnej zapłaty.

#3 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 21 maj 2019 - 12:03

Mam pytanie, czy ktoś z was korzystał z usług aleserwis.pl?





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych