Skocz do zawartości


Odmowa przyjęcia paczki pobraniowej


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_-praw-sstsqad

Guest_-praw-sstsqad
  • Goście

Napisano 24 kwiecień 2008 - 13:14

Nieodebranie paczki pobraniowej jest faktycznie niewywiązaniem się z zawartej umowy. Może się więc Pan domagać odebrania zakupionej rzeczy i zapłaty umówionej ceny (art. 551 i następne kc). Nie ma żadnych powodów, aby z góry zakładał Pan sam na swoją niekorzyść, że kupujący od umowy odstąpił. Skoro po jego stronie nie ma takiego oświadczenia domagać się zapłaty ustalonej ceny i odebrania towaru.

Powództwo do sądu nie wymaga obowiązkowo ustanowienia profesjonalnego pełnomocnika. Radzę rozpocząć od wysłania listem poleconym na adresu kupujących wezwań przedprocesowych do zapłaty i odbioru towaru - wskazując, że w przypadku nie uiszczenia ustalonej ceny w terminie 7 dni skieruje Pan sprawę na drogę postępowania sądowego.

#2 Guest_-praw-sstsqad

Guest_-praw-sstsqad
  • Goście

Napisano 24 kwiecień 2008 - 13:14

Witam
Prowadzę drobny sklepik wysyłkowy, kokosów na nim nie ma dlatego strata ok 150 zł jest odczuwalna.
Gdy ktoś składa zamówienie zawiera umowę cywilno - prawną. W ciągu tygodnia były 4 zamówienia za pobraniem i 4 odmowy przyjęcia. Koszty jakie poniosłem to 25 zł wysyłka do i 20 zł zwrot do mnie - przesyłki kurierskie.
Czytałem w internecie iż mam pełne prawo domagać się zwrotu kosztów.
Kupujący sądzą sprzedających bo zostali oszukani na 15 zł i wygrywają to dlaczego ja jako sprzedawca nie mogę odzyskać poniesionych kosztów przez czyjąś zabawę.
Rozumiem iż mogę wytoczyć sprawę cywilną o zwrot poniesionych kosztów przeciwko konkretnej osobie - dysponuje pełnymi danymi, IP z którego zamawiano produkt.
Czy taka sprawa wymaga angażowania adwokata i czy wymaga wstawiennictwa?
Może jakieś wskazówki jak mógłbym sformułować wniosek?
Dziękuje
Przemek

#3 Guest_-praw-addom

Guest_-praw-addom
  • Goście

Napisano 06 kwiecień 2009 - 15:18

iza ma rację. nas za każdym razem straszą skarbówkami, inspekcjami, sądami, a klient sobie zamawia (zleca nam wykonanie usługi dostawy w jego imieniu) i nieodbiera, straty jednorazowo nawet 60zł, co często przekracza wartość potencjalnego zysku z tej paczki. dzwonią żeby wysłać szybko a potem po 3tyg paczka wraca. straty śa większe, bo pakowanie, anulowanie sprzedaży, strata na niesprzedanej sztuce, ponieważ inni też chcieli to kupić ale w czasie leżakowania na poczcie i czekania na odbiór, towar nie był dostępny do sprzedaży. dziś postanowiłam w przypadkach bezczelnego nieodbierania paczek domagać się zwrotu kosztów. niektorzy sa wrecz bezczelni i zamawiają po kilka razy, nigdy nie odbierajac przesylki

#4 Guest_-praw-iza

Guest_-praw-iza
  • Goście

Napisano 26 maj 2009 - 00:06

Domagać się ma Pan prawo - ale od prawa do faktycznego udowodnienia, że doszło do zawarcia umowy jeszcze daleka droga. Nie mając żadnych dowodów Pana szanse nie są wielkie.

#5 Guest_-praw-misieg

Guest_-praw-misieg
  • Goście

Napisano 25 maj 2009 - 21:14

Witajcie,
Moj problem wygląda podobnie do tego opisanego w temacie. Różnica polega na tym, że "umowa" zawarta przeze mnie nie jest udokumentowana żadnym potwierdzeniem zakupu.
Po prostu dałem ogłoszenie na forum z kontaktem do mnie i cała sprawa została załatwiona przez telefon.
Dla mnie kwota 210zł nie jest mała i dlatego chciałbym wiedzieć czy mam jakieś prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów, żądania zapłaty za wysłaną paczkę.
Pozdrawiam

#6 Guest_-praw-iza

Guest_-praw-iza
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2009 - 16:49

Miejscem wykonania umowy była Warszawa - bo tu paczka została wysłana. Proszę próbować kierować pozew do sądu w Warszawie - najwyżej stwierdzą swoją niewłaściwość i prześlą pozew do sądu właściwego dla pozwanego.

#7 Guest_-praw-gustaf

Guest_-praw-gustaf
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2009 - 14:30

Witam
Czy wydruk maila z informacją o złożeniu nowego zamówienia lub wydruk zamówienia z systemu sprzedaży a także potwierdzenia nadania i zwrotu przesyłki pobraniowej wystarczy?
Skoro mieszkam w Warszawie a osoba która zawarła ze mną umowę i się z niej nie wywiązała (odmowa przyjęcia towaru za pobraniem) jest z dolnego śląska to mam się zgłosić do sądu cywilnego w miejscu zamieszkania tego człowieka?
Czy moja obecność byłaby konieczna tzn czy musiałbym jeździć na dolny sląsk?

#8 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 20 czerwiec 2009 - 19:31

Ma to być zwykły pozew o zapłatę. Mając dowód zawarcia umowy kupna-sprzedaży można dochodzić roszczenia w postępowaniu uproszczonym. Wówczas pozew na formularzu P.
Opłata - wpis sądowy według wartości sporu:

Art. 28. W sprawie podlegającej rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym pobiera się od pozwu opłatę stałą, przy wartości przedmiotu sporu lub wartości przedmiotu umowy:

1) do 2 000 złotych - 30 złotych;

2) ponad 2 000 złotych do 5 000 złotych - 100 złotych;

3) ponad 5 000 złotych do 7 500 złotych - 250 złotych;

4) ponad 7 500 złotych - 300 złotych.

Właściwy jest sąd cywilny właściwy według właściwości ogólnej (miejsce zamieszkania pozwanego) lub właściwości przemiennej (miejsca wykonania umowy).

#9 Guest_-praw-gustaf

Guest_-praw-gustaf
  • Goście

Napisano 20 czerwiec 2009 - 13:03

Witam
Dziękuje za szybką odpowiedź.
Proszę o poradę w jaki sposób sformułować ewentualny pozew (z pisemny wezwaniem do zapłaty nie powinno być problemu),jakiego typu sąd zajmuje się takimi sprawami (sąd cywilny,grodzki...?)
Jakie będą koszty postępowania (czy muszę zapłacić z góry?)
Co mam powiedzieć aby nie zostać wyśmianym (już zostałem "daj pan spokój 100 zł to nie majątek-tylko zaśmiecanie sądów które mają ważniejsze sprawy (korupcja,zabójstwa i.t.p)
Czy facet ma jakieś możliwości aby uchronić się przed odpowiedzialnością (nie stawi się na rozprawie...) i na jak długi czas postępowania mam się przygotować (prawnik z którym rozmawiałem twierdził,żeby się przygotować na kilkanaście żmudnych rozpraw,nerwy,stracony czas i kilka lat toczącego się postępowania...

#10 Guest_Łukasz Nysztal

Guest_Łukasz Nysztal
  • Goście

Napisano 20 czerwiec 2009 - 00:42

Tak - umowa została zawarta. Klient nie wywiązał się ze swojej części umowy. Proszę wezwać go pisemnie do zapłaty oraz do odbioru towaru, a gdy to nie przyniesie rezlutatu - pozew do sądu o zapłatę.

#11 Guest_-praw-gustaf

Guest_-praw-gustaf
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2009 - 19:08

Witam
Prowadzę sklep wysyłkowy-klient nie odebrał przesyłki za pobraniem (100 zł) i w konsekwencji musiałem jeszcze dopłacić za zwrot (10 zł)
Czy mam prawo domagać się wywiązania z zawartej umowy tzn zapłaty za przedmiot i jego odebrania ?
Jak mam postąpić w tej sprawie.
Na jakie przepisy mógłbym się powołać,wysyłając mu ewentualne wezwanie do wywiązania się z umowy?
Jak wygląda sprawa odpowiedzialności za koszty które poniosłem (wysyłka i zwrot)-gdyż w przypadku ustawowego zwrotu koszt transportu w dwie strony pozostaje zawsze po stronie kupującego.
Kilka osób z którymi rozmawiałem,twierdzi,żeby grzecznie sprawę zignorować i potraktować jako ryzyko prowadzenia działalności gdyż kwota 100 zł jest śmieszna i nie ma sensu procesować się przed sądem...

#12 Guest_gosc

Guest_gosc
  • Goście

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:44

zamowiłem paczkę za pobraniem o wartości 170 zł. czekałem na nią około 4 tygodni, w pierwszym tygodniu upominałem się dwa razy o nadanie paczki. Paczka przyszła jak wspomniałem po 4 tygodniach lecz jej zawartosc nie była taka jaką oczekiwałem i paczkę odesłałem. czy sprzedawaca moze wystosowac proces sądowy w moją stronę i jakimi kosztami mogę ewentualnie zostać obciążony ?

#13 Guest_gosc

Guest_gosc
  • Goście

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:48

i jeszcze, jedyną "umową był sms wysłany przeze mnie z moimi danymi oraz oczekiwaną zawartością paczki

#14 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 15 wrzesień 2010 - 09:50

Umowa cywilna stanowi jasno
Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

Art. 548. § 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.

nie ma znaczenia jak długo idzie paczka w tym wypadku umowa jest jasna Pan umówił się że kupuje a sprzedawca że powierza przewoźnikowi skarżyć to Pan w tym wypadku może tylko i wyłącznie przewoźnika

#15 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 23 wrzesień 2010 - 09:53

Zakup towaru i zlecenie wysyłki z zapłatą przy odbiorze równoznaczne jest z zawarciem umowy cywilnej. Świadome nieodebranie przesyłki w świetle prawa i kodeksu cywilnego jest złamaniem umowy cywilnej skutkuje zastosowaniem ar 551 KC i wszczęciem postępowania w celu odzyskania należności .
Ponadto
K.K.Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

#16 Guest_MAJAIKACPER

Guest_MAJAIKACPER
  • Goście

Napisano 21 kwiecień 2011 - 13:40

Witam
Mam pytanie założyłam zamówienie mailem, w odpowiedzi poproszona minie o złożenie zamówienia przez stronę firmy, nie zrobiłam tego, gdyż wyjeżdżałam na szkolenie i chciałam zamówić po powrocie. Firma ta jednak wysłała do mnie tą paczkę i pech chciał że trafiło na mojego męża który o niczym nie wiedział i nie przyjął paczki w sumie ja też byłam zdziwiona bo również nie spodziewałam się skoro nie wysłałam zmówienia przez stronę w firmy. Co więc w takiej sytuacji mam teraz zrobić?

#17 Guest_MW

Guest_MW
  • Goście

Napisano 21 kwiecień 2011 - 14:29

zamowiłem paczkę za pobraniem o wartości 170 zł. czekałem na nią około 4 tygodni, w pierwszym tygodniu upominałem się dwa razy o nadanie paczki. Paczka przyszła jak wspomniałem po 4 tygodniach lecz jej zawartosc nie była taka jaką oczekiwałem i paczkę odesłałem. czy sprzedawaca moze wystosowac proces sądowy w moją stronę i jakimi kosztami mogę ewentualnie zostać obciążony ?


Podał Pan za mało danych. Czy chodzi o zakup towaru przez internet? Czy dokonał Pan tego zakupu jako osoba prywatna od firmy? Czy towar był wadliwy lub niezgodny z zamówieniem? Czy złożył Pan sprzedawcy jakieś oświadczenie przed zwrotem towaru?

#18 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 24 wrzesień 2011 - 11:20

Witam mam sklep internetowy, często dostaję zamówienie przez telefon sms-em po uzgodnieniu wcześniejszej ceny z klientem telefonicznie. Klient w smsie pisze swoje dane oraz co zamawia. Z reguły paczki za pobraniem. Czy sms może być dowodem umowy z klientem w razie nie odebrania przesyłki?

#19 Guest_karol

Guest_karol
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2011 - 19:57

Ja jestem chwilowo z drugiej strony. Zamówiłam paczkę , sprzedawca kłamał mnie przez kilka dni że już wysłał kurierem a u kuriera nic nie było. Kiedy w końcu paczka doszła, z powodu jej opóźnienia musiałam zawiesić działalność i nie było mnie stać żeby ją odebrać. Osoba wysyłająca paczkę się bardzo zdenerwowała, że nie odebrała i zażądała zwrotu kosztów wysyłki, ja się zgodziłam ale poprosiłam o potwierdzenie wysyłki oraz kosztów zwrotnych. W odpowiedzi na mają prośbę sprzedający zagroził mi tylko windykatorem. Cała umowa była prowadzona mailowo, tak samo na mailu mam prośby o potwierdzenia.
Co ja mam teraz zrobić?

#20 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 13 sierpień 2012 - 13:59

witam ja natomiast mam problem taki ze zadzwonił do mnie pan ktory twierdzi ze wylosował mnie komputer i wygrałam jakąs maszynke do depilacji kupon wypełniłam w szpitalu 3 lata temu gdy urodziłam dziecko w sumie to pamietam jak pielgnartki nam przyniosły ulotki na ktorych maiałysmy wpisać nasze dane o jakims konkursie teraz po trzech latach ten pan dzwoni i mowi mi ze przesyła bedzie wysłana poczta i bede musiała zapłacic za przesyłke tylko teraz sie obawaim ze nie dadza mi spokoju i beda mi wysyłac cigle cos innego i bede musiała opłacać to pytałam sie go czyza nastepne przesyłki bede musiała odpowiadac jezeli nie bede ich chciała bo nie zamawiałam to on na to ze nie i jezeli bede chciała zrezygnowac z ich usług to musze zadzwonic do ich biura klijenta i zerwac z nimi umowe.moje pytanie brzmi czy musze przyjać to paczke co teraz perwszy raz ma do mnie przyjść i co mam zrozbić aby uniknąć jakiejs opłaty karnej.prosze o pamoc aga



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych


    Google (1)