Skocz do zawartości


Jakie koszty działalności można obniżyć bez szkody dla firmy?

koszty firma działalność oszczędzanie

wróć do serwisu Moja Firma 13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_szaruś

Guest_szaruś
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2014 - 01:02

Mądre głowy twierdzą, że w "szarej strefie" grzęźnie większość pieniędzy, które powinny płynąć szeroką, jasną strugą wprost do kieszeni naszych kochanych rządzących? A kogo to dziwi, kiedy koszty prowadzenia działalności są takie, że biednych i tak nie stać, a bogatym nie chce się inwestować z powodu zawiłych przepisów. Podatków nie obniżymy, więc pytam, jak obniżyć koszty, które są po naszej stronie? Ja np. wynajmuję biuro  na spółkę z inną firmą (pomieszczenie podzielone jest na dwa szklane boksy jak w urzędach), dzięki czemu każdy z nas płaci tylko połowę czynszu za lokal. A jakie znacie inne sposoby? Wiem, że niektórzy oszczędzają np. na księgowości, ale ja się trochę boję, bo akurat na jakości tych usług bardzo mi zależy. Dożo daje też czasami zmiana operatora sieci komórkowej albo dostawcy prądu? Czy ktoś miał z tym jakieś doświadczenia, bo do zmiany dostarczyciela energii się przymierzam.



#2 Guest_Sammy

Guest_Sammy
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2014 - 17:39

Oszczędzanie na księgowości nie musi wiązać się z niebezpieczeństwem. Jeśli nie chcesz rozliczać się sam (ponieważ nie masz wystarczającej wiedzy), możesz wypróbować księgowość hybrydową. Sam korzystam z takiej właśnie formy rozliczania - biuro rachunkowe Biuro Rachunkowe Maciej Brambor i platforma internetowa szybkafaktura.pl. Dzięki temu można zaoszczędzić na kosztach księgowości a jednocześnie korzystać z tradycyjnego biura rachunkowego.



#3 Krzysztof_G

Krzysztof_G

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 63 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 lipiec 2014 - 12:13

Wydaje mi się, że jest jeszcze więcej możliwości na to, aby znaleźć oszczędności w swojej firmie, nie tylko w księgowości. Chodzi tutaj o różne opłaty za media. Jak się wszystkie doda do siebie, to jest spore pole do obniżania kosztów. Poza tym można pomyśleć o drukarniach online. Podobnie jak z innymi usługami czy zakupami przez internet, również tutaj możemy liczyć na istotnie mniejsze koszta takiej oferty. Jeżeli w firmie sporo się drukuje jakiś katalogów, ulotek, broszur itd. to takie rozwiązanie będzie bardzo dobre.



#4 Snt

Snt

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 454 postów

Napisano 10 wrzesień 2014 - 11:02

Moim zdaniem koszty prowadzenia działalności są takie jakie są w dużej mierze przez samych zarządzających. Naprawdę wiele firm nie czyni nic w kierunku oszczędności więc nie ma się co dziwić, że koszty prowadzenia są wysokie. Poczytajcie troszkę o oszczędnościach jakie można zyskać podpisując nową umowę odnośnie dostaw energii. Nasz firma jakiś czas temu analizowała ten rynek i ostatecznie przeszliśmy do firmy http://energia-swietokrzyskie.pl/.  Najniższa cena za MWh to w sumie dość oczywisty współczynnik który można porównać. Co prawda nie minął jeszcze miesiąc pełny, ale wstępnie szacujemy, że koszty za gaz będą na poziomie o 20% niższym. 



#5 Guest_PatrukHoo

Guest_PatrukHoo
  • Goście

Napisano 23 wrzesień 2014 - 11:29

mój patent to obniżanie kosztów zakupu sprzętu - biorę od leasingPlus biurka, komputery, drukarki, aparaty w leasing i wychodzi taniej niż jak kupować albo co gorsza na kredyt brać. sprzęt pracuje i działa więc nikt na tym nie cierpi a przeciwnie. inny sposób - chyba jeszcze bardziej popularny to  stali dostawcy - którzy za staż we współpracy dają rabaty. Można sporo gotówki zaoszczędzić.



#6 Guest_Matylda

Guest_Matylda
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2016 - 13:33

Ja proponuję użycie jakiegoś ciekawego programu lub systemu, który pomaga ograniczyć koszta. Ostatnio od kilku znajomych, którzy mają swoje małe lub większe firmy, przedsiębiorstwa słyszałam o firmie Documaser. Korzystają z jej usług i są zadowoleni, koszty spadają, a więc jest wynik, do którego dążyli. Wejdź na ich stronę i sprawdź, czy to co proponują pasują i tobie.

 



#7 Guest_Kitty

Guest_Kitty
  • Goście

Napisano 04 listopad 2016 - 11:49

Ciekawe rozwiązania proponuje euroimpex jeśli chodzi o obniżenie kosztów drukowania. W biurach to ważna rzecz, często nie zdaje sobie sprawy człowiek ile może zaoszczędzić przy zatrudnieniu takiej firmy.



#8 bakarat

bakarat

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 464 postów

Napisano 01 grudzień 2016 - 01:37

Jest wiele sposobów na zmniejszenie kosztów w firmie. Jednym z nich jest korzystanie z bezpłatnych narzędzi. Warto sprawdzić sobie darmowe kalkulatory z http://poradnikprzed....pl/kalkulatory . Są tam również artykuły które pomogą w prowadzeniu firmy i zarządzaniu finansami.



#9 BarbaraGruszka

BarbaraGruszka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 252 postów

Napisano 12 grudzień 2016 - 08:11

Na przykład koszta reklamy oraz gadżetów reklamowych. Zamawiając je przez internet możecie sporo zaoszczędzić. Zerknijcie sobie do tej drukarni internetowej:

http://www.openprint.pl/

Na ten moment jest to najtańsza drukarnia internetowa. 



#10 ŁucjaLucy

ŁucjaLucy

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 30 grudzień 2016 - 09:19

Co do tego http://documaster.pl/, to jak to dokładnie wygląda? Czytałam na ich stronie, ale nie do końca wszystko rozumiem. A na drukowaniu chciałabym zaoszczędzić, bo jednak wydaje się, że to wcale tyle nie kosztuje, ale jak się wszystko sumuje, to wychodzą ładne liczby. Przydałby mi się program do zarządzania tym wszystkim.



#11 Patka79

Patka79

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 125 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 12:07

Nie wiem, dlaczego niektórzy skupiają się na takich kosztach jak koszty reklamy, zakup wysokiej jakości sprzętu a niektórzy nawet na obniżeniu wynagrodzeń pracownikom. Takich kosztów moim zdaniem nie powinno się zmniejszać.  Warto jest się skupić na takich kwestia, jak chociażby przechowywanie i przetwarzanie dokumentacji. Wiele firm nadal trzyma dokumenty w wersach papierowych. Nie do końca wiem z czego to wynika, ale wiem na pewno, że generuje to dodatkowe koszty, bo chociażby znalezienie dokumentu, którego obecnie potrzebujemy jest dużo bardziej czasochłonne niż byłoby gdybyśmy mieli je wszystkie zeskanowane na komputerze. Czas jak wiecie kosztuje i w tym przypadku możemy bardzo łatwo zminimalizować te koszty np. poprzez instalacje specjalnego oprogramowania dla firm. TMF Group czyli duża firma, która działa w ponad 80 krajach w tym w Polsce ma w swojej ofercie usługi z zakresu zarządzania wydatkami. Ich oferta została szczegółowo opisana tutaj https://www.tmf-grou...nationalxpense/ .



#12 elka2002

elka2002

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 487 postów

Napisano 30 lipiec 2017 - 20:09

Tutaj http://drukwfirmie.p...malizacja-druku znajdziecie wiele ciekawych artykułów na temat optymalizacji wydruku. Niewątpliwe w ten sposób można naprawdę wiele zaoszczędzić. Poza tym można przy okazji usprawnić działanie firmy.



#13 Niković19

Niković19

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 24 wrzesień 2017 - 17:16

Jeśli jeszcze tego nie robiłeś to zastanowiłbym się nad kosztami księgowości. Wydaje mi się, że na tym da się nawet sporo zaoszczędzić. Na https://wfirma.pl/ znajdziesz o tym trochę info. Moim zdaniem księgowość to pierwsze koszty, które należałoby wziąć pod lupę i zoptymalizować ile się da

Pozdrawiam



#14 Guest_Kailos

Guest_Kailos
  • Goście

Napisano 13 październik 2017 - 15:50

Outsourcing! Brak kosztów utrzymania działu rekrutacyjnego oraz brak kosztów wynajmu dodatkowych biur to naprawdę wielka oszczędność. Ja współpracowałem z Billennium i jestem zadowolony.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koszty, firma, działalność, oszczędzanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych