Skocz do zawartości


zakup mebli


wróć do serwisu Księgowość 51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_kiwi

Guest_kiwi
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 11:37

zakupilismy meble do biura, biurka, stoły, krzesla, - łaczna wartosc faktury ponad 9 tys. jak ma to zaksięgowac? poszczegolne meble nie przekraczaja wartosci 1500 zl. czy moge to wrzucic od razu w koszty te 9 tys, bo pod uwage biore poszczegolne meble, czy musze to amortyzowac? okres uzytkowania jest rzecza jasna dluzszy niz rok,poradzcie bo mam kłopot

#2 Guest_Ruda

Guest_Ruda
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 12:35

Wydaje mi się, że meble jako wyposażenie możesz od razu wrzucić w KUP.

#3 Guest_kiwi

Guest_kiwi
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 12:53

no walsnie tak myslalam zeby zrobic, bo jako rodek trwaly no to kazdy mebel z osobna jest, a te wartosci sa mniejsze niz 1500 ....pytanie tylko czy biore pod uwage wartosc calej faktury...czy to ma jakies znaczenie?

#4 Guest_Mirasek

Guest_Mirasek
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 12:58

Moim zdaniem, w koszty księgujesz jako wyposażenie pomieszczeń biurowychjedną kwotą wynikającą z faktury.Do ewidencji wyposażenia wprowadzasz, poszczególne pozycje.Np:Biurko: 1 szt. wartość - 1.200 złKrzesła: 6 szt 280 zł/szt - 1680 złStół: 2 szt 800 zł - 1600 zł ....................

#5 Guest_Ruda

Guest_Ruda
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 13:25

Tak jak radzi Mirasek. P:))

#6 Guest_kiwi

Guest_kiwi
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 13:55

a na kontach451-2/202-8 9250 zł202-8/130 9250 zł tak bedzie ok??

#7 Guest_Mirasek

Guest_Mirasek
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 14:15

Możesz też założyć sobie pozabilansowe konto ewidencji wyposażenia.Pozabilansowa ewidencja ilościowa majątku rzeczowego długotrwałego użytku o niskiej wartości.Powinnaś mieć taki zapis w zasadach( polityce) rachunkowości.

#8 Guest_ev

Guest_ev
  • Goście

Napisano 19 maj 2009 - 14:26

zalezy co masz w polityce rachunkowosci - u mnie wyposazenie powyzej 500 zl za szt idzie na konto 013/ 201 - pozostale srodki trwale/ rozr. z dostawcami i w koszty 400-801...-4210 / 072 umorzenie w calosci i oczywiscie ewidencja w ksiegach inwentarzowych

#9 Guest_kiwi

Guest_kiwi
  • Goście

Napisano 21 maj 2009 - 12:59

w poltyce mam ze do 1500 idzie w koszty od razu. czyli co moge tak zaksiegowac? jak napisalam wyzej

#10 Patrycjusze

Patrycjusze

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 155 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 11:20

Ja słabo ogarniam temat księgowania takich rzeczy, też braliśmy meble ostatnio do nowego biura tutaj http://www.wyposazen.../szafy-metalowe
Sprawy księgowania pozostawiam swojej księgowej ja jej tylko faktury dostarczam.



#11 Szymon507

Szymon507

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 104 postów

Napisano 08 październik 2016 - 11:45

O wiele szybciej i taniej można teraz wszystko kupić w internecie, meble też. Zawsze to wygodniej i taniej.



#12 luke45

luke45

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 843 postów

Napisano 08 październik 2016 - 14:12

Ale meble są już kupione Szymon507 ;)


Always look on the bright side of life!


#13 provvincja

provvincja

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 32 postów

Napisano 15 październik 2016 - 11:09

U nas też takimi kwestiami zajmuje się biuro rachunkowe, na szczęście nie muszę się tym kłopotać :) A meble biurowe kupowaliśmy w sklepie Ergoexpert.pl - jeśli ktoś szuka dopiero mebli, to polecam ten sklep online, bo mają meble od topowych producentów w naprawdę dobrych cenach, do tego dostawa gratis i 5 lat gwarancji. 



#14 michalinakot123

michalinakot123

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 76 postów

Napisano 19 styczeń 2017 - 13:00

Zatrudnij księgową to ci to policzy



#15 Guest_mario547

Guest_mario547
  • Goście

Napisano 27 luty 2017 - 12:45

Parę razy kupowałem meble internetowo i różnie z tym bywało. Niedawno kupiłem przez stronę mebel-partner.pl stół z krzesłami i tutaj było okej. Solidna jakość, ciekawa stylizacja, bardzo nowoczesne mebelki za niezłe pieniądze. Z transportem i całą realizacją się nie guzdrali za co mają ode mnie duże brawa.

 



#16 lula38

lula38

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 28 luty 2017 - 10:46

My kupowaliśmy online krzesła konferencyjne http://www.10chairs....a-konferencyjne, również uważam, że to świetny sposób na takie zakupy. A kwestia rozliczenia mnie nie interesowała, mamy od tego biuro rachunkowe :)



#17 ilonakaminska80

ilonakaminska80

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 47 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 15:22

Takie tematy zlecamy księgowej z biura rachunkowego. Poczytaj trochę artykułów, można trafić na fajne porady. Jest to sprawdzony przeze mnie sposób, dobry na wszystkie znaki zapytania w naszej głowie.

Nie mówię tylko o księgowości, ale w wolnej chwili warto zasięgnąć po inne tematy. Ostatnio znalazłam ciekawy artykuł http://togethermagaz...nego-szczescia/ o szczęściu w rodzinie - myślę, że Cię zainteresuje. smile.pngwink.png



#18 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 18165 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 01 marzec 2017 - 16:02

Takie tematy zlecamy księgowej z biura rachunkowego. Poczytaj trochę artykułów, można trafić na fajne porady. Jest to sprawdzony przeze mnie sposób, dobry na wszystkie znaki zapytania w naszej głowie.

Nie mówię tylko o księgowości, ale w wolnej chwili warto zasięgnąć po inne tematy. Ostatnio znalazłam ciekawy artykuł http://togethermagaz...nego-szczescia/ o szczęściu w rodzinie - myślę, że Cię zainteresuje. smile.pngwink.png

Weź to co bierzesz....albo zmniejsz dawkę, szkodzi cilaugh.png



#19 Guest_orlik

Guest_orlik
  • Goście

Napisano 05 marzec 2017 - 18:39

Sprawdź sobie koniecznie ofertę agaty. Oferują rewelacyjne rozwiązania w zakresie mebli do biura. Można tam zakupić całe wyposażenie. Meble świetnie się prezentują.



#20 Patrycjusze

Patrycjusze

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 155 postów

Napisano 28 marzec 2017 - 09:28

My księgowaliśmy meble jako koszt w firmie, wiadomo potrzebne jest takie wyposażenie w biurze, np. szafy metlaowe braliśmy tutaj  http://szafymetalowe.net.pl/

W sumie nie tylko szafy, sporo mebli mamy z metalu, bo są trwałe.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych