Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rozksięgowanie wydatku


wróć do serwisu Księgowość 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bea

Bea

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 55 postów

Napisano 20 marzec 2014 - 10:26

Czy w przypadku faktur, które zawierają np. zakup papieru ksero w poz. 1 i koszty przesyłki w poz. 2 , a w opisie faktury pracownik piszę, że faktura dotyczy zakupu papieru ksero na potrzeby jednostki -  to powinnam rozksięgować poz. 1 ↑§ 4210 i poz. 2 § 4300?



#2 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20151 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 20 marzec 2014 - 11:42

tak



#3 Guest_Monika

Guest_Monika
  • Goście

Napisano 20 marzec 2014 - 12:46

u nas skarbniczka powiedziała, że jesli pracownik merytoryczny w opisie określił jakiego wydatku dotyczy faktura to tak ksiegujemy, czyli jesli w opiesie jest zapis zakup paieru ksero to księgujemy całą fakturę w § 4210



#4 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20151 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 20 marzec 2014 - 12:52

To znaczy, że opis merytoryczny jest niezgodny ze stanem faktycznym co uwidoczniła FV i za co zapłaciliście.

Jeśli skarbniczka każe dokonywać ewidencji na podstawie opisów merytorycznych a nie rzeczywistych zdarzeń to niech to da na piśmie.

Poza tym po kontroli merytorycznej jest kontrola formalno - rachunkowa, która powinna wyłapywać tego typu nieścisłości i cofnąć FV do poprawienia/uzupełnienia opisu merytorycznego.

Zapytaj skarbniczki czy gdyby opis na tej FV (za papier) brzmiał "Usługa cateringowa" to by kazała ją wprowadzić do ewidencji jako wydatek z § 4300?





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych