Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak LPG wpływa na zużycie silnika, jak powinna być wyregulowana instalacja gazowa?


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102843 postów

Napisano 09 sierpień 2011 - 08:50

Komentarz do artykułu: Jak LPG wpływa na zużycie silnika, jak powinna być wyregulowana instalacja gazowa?

#2 Guest_darwag

Guest_darwag
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2011 - 08:50

Autor nie powinien wprowadzać czytelników w błąd. Jeżeli chodzi o smarowanie benzyną to jest to nieprawda. Benzyna służy do spalania przez co napędza silnik, a do smarowania jest olej, który często przez benzynę zostaje spłukiwany ze ścianek tulei cylindrowych najczęściej w trakcie rozruchu silnika co powoduje ich wzrost zużycia ( efekt ten nie występuje przy spalaniu gazu )nie wspominając o innych skutkach spalania benzyny.

#3 Guest_ghostbuster

Guest_ghostbuster
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2011 - 13:52

A ja słyszałem, że są już instalacje do silników z bezpośrednim wtryskiem. Charakteryzują się tym, że co jakiś czas oprócz gazu do układu podawana jest benzyna aby smarować i chłodzić wtryski.

#4 Guest_lumpex

Guest_lumpex
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2011 - 14:00

co do lpg to czy to prawda, że jest to jedno z najbardziej ekologicznych paliw? chodzi o spaliny i ich skład.

#5 Guest_Kulfonix

Guest_Kulfonix
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2011 - 16:27

Autor nie powinien wprowadzać czytelników w błąd. Jeżeli chodzi o smarowanie benzyną to jest to nieprawda. Benzyna służy do spalania przez co napędza silnik, a do smarowania jest olej, który często przez benzynę zostaje spłukiwany ze ścianek tulei cylindrowych najczęściej w trakcie rozruchu silnika co powoduje ich wzrost zużycia ( efekt ten nie występuje przy spalaniu gazu )nie wspominając o innych skutkach spalania benzyny.

Tak, ale nawet w benzynie bezołowiowej stosuje się zamienniki tetraetyloołowiu (to związek określany ołowiem w benzynie "ołowiowej"), których celem jest konserwacja gniazd zaworowych, co potocznie określa się "smarowaniem".Gaz nie zawiera takich dodatków i choć obecnie gniazda zaworowe w głowicach są utwardzane, to jednak potrafią się szybciej wypalić. Właśnie dlatego gaz lpg jest mniej "zdrowy" dla silnika.

#6 Guest_Kulfonix

Guest_Kulfonix
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2011 - 16:30

co do lpg to czy to prawda, że jest to jedno z najbardziej ekologicznych paliw? chodzi o spaliny i ich skład.

Prawda. Emisje przy spalaniu LPG w stosunku do zwykłej etyliny:CO (tlenek węgla) - około 60 procent mniejHC+NOx (węglowodory z tlenkiem azoty) - o połowę mniejCO2 (dwutlenek wegla) - około 10 procent mniej

#7 Guest_darwag

Guest_darwag
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2011 - 21:29

A co ze zużyciem cylindrów i innych elementów TPC, o których pisze autor? Przecierz to żart jakiś.

#8 Guest_darwag

Guest_darwag
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2011 - 21:38

Przepraszam Wszystkich za przecierz, powinno być przeciesz lub chyba przecież.Jestem niestety ścisłowcem mniej prezydentem. Za szybko kliknąłem i poszło.

#9 Guest_...

Guest_...
  • Goście

Napisano 29 styczeń 2012 - 01:14

a może lepiej powiedzieć, że na LPG olej silnikowy nie miesza się z paliwem, co korzystnie wpływa na stan oleju? jeśli chodzi o właściwości smarne benzyny,to soooory, ale benzyna chyba jeszcze gorzej nadaje się do smarowania niż woda.. Kto napisał ten artykuł? Moim zdaniem właściciel Diesla, co nie raz ubrudził się ON na stacji paliw, stąd jego pomysł o tym, że paliwo jest tłuste i coś może nasmarować:) Pewnie nigdy w ręku nie trzymał pistoletu z PB, bo wówczas wiedziałby, że benzyna jest wybitnie sucha.

#10 Guest_Mat

Guest_Mat
  • Goście

Napisano 29 marzec 2012 - 23:22

kto to pisal? ktos nie nie zna... filtr gazowy fazy lotnej po 10 tys. wyglada jak by byl usmarowany olejem... wiec LPG jak najbardziej sparuje... benzyna? no ja bym powiedzial ze nia idzie smar wyczyscic a nie cos nasmarowac... w ogole jak kiedys polecialo mi troche lpg na szklo to zostaly delikatne tluste plamy a po benzynie te go nie ma...

#11 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 21 czerwiec 2012 - 17:43

Straszny ten tekst o smarowaniu silnika benzyną.

#12 Guest_darwag

Guest_darwag
  • Goście

Napisano 12 wrzesień 2012 - 22:22

Pan Max Trela powinien zająć się opisywaniem tego na czym się "zna" . Jeżeli chodzi o zasilanie silnika spalinowego LPG nie wiele o tym wie.PozdrawiamDariusz Wagner

#13 Guest_Przemek

Guest_Przemek
  • Goście

Napisano 16 wrzesień 2012 - 23:18

Autor ma racje posiadałem kiedys corse i po załozeniu gazu była to królowa poboczy, czesciej stała niż jeździła. Teraz posiadam peugeot 407 1.6hdi i diesel z turbosprezarką to najlepsza jeednostka jaka moze zawitać w samochodzie :) olac benzyniaki, a o gazie nie wspomnę.

#14 Guest_jarek-

Guest_jarek-
  • Goście

Napisano 02 październik 2012 - 11:22

Nie do koca jest to prawda.Zła źle dobrana instalacja do tego nie serwisowana może powodować przyśpieszone złożycie silnika.Ja mam drugi samochód na LPG dodam że instalacje montowane w tym samym warsztacie i żadnych usterek a poprzednim autem przejechałem ponad 200tys km.Teraz posiadam instalacje sekwencyjną w Grande punto 1,2 nie odczuwam spadku mocy złóżcie paliwa 6,5l a gazu 7,5.Na całym zbiorniku przejeżdżam ok 450 km.To co czytam to bajki wyssane z palca instalacje montowane do starych samochodów które same ledwo jeździły i potem są problemy ale nie konieczne z winy instalacji tylko z wyeksploatowania auta.A co do przeciwników nikt im nie każe zakładać gazu do auta tylko zastanówcie się dlaczego wchodzą na strony poświęcone instalacją gazowym czyżby chcieli oszczędzać. pozdrawiam

#15 Guest_gość1

Guest_gość1
  • Goście

Napisano 28 październik 2012 - 08:53

Artykuł wybitnie nieprofesjonalny.Promujący nie wiedzieć czemu zasilanie benzyną.Niewiedza autora poniżej krytyki.Wstyd zamieszczać podobny artykuł.Chyba, że ktoś się nie szanuje.

#16 Guest_Sebciu78

Guest_Sebciu78
  • Goście

Napisano 19 listopad 2012 - 16:24

Dziwne, bo ja mam Micrę i oszczędzam średnio 2,8 zł na 100 kilometrów. Kupowałem nową w salonie (Signella) i mam na to jeszcze gwarancję przez 2 lata. Nie trzeba być Einsteinem, żeby wiedzieć, że gaz się lepiej opłaca!

#17 Guest_luzy

Guest_luzy
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2012 - 14:08

O boże "benzyna jest tłusta" i jeszcze smaruje cylinder? Do komory sprężania dostają się tylko pary benzyny (postać lotna) zmieszane z powietrzem (mieszanka) a w silnikach z wtryskiem bezpośrednim tylko czyste powietrze a więc smarowanie cylindra dodatkowo benzyną to na pewno totalna bzdura. Jedynie co może zmniejszyć żywotność silnika z LPG ( starsze instalacje podciśnieniowe) to złe proporcje mieszani powietrze+LPG z niedoborem drugiego składnika (mieszanka zbyt uboga)Zbyt uboga mieszanka powoduję wzrost temperatury płomienia oraz wzrost prędkości przemieszczania fali uderzeniowej zapłonu. Wzrost temperatury płomienia powoduje wzrost temperatury spalin które nadmiernie podgrzewają elementy na ich drodze takie jak gniazda zaworów wylotowych , zawory wylotowe , elektrody świec , elementy ceramiczne katalizatorów. Zaś wzrost prędkości zapłonu powoduje tak zwane spalanie stukowe które wyniszcza układ tłokowo-korbowy. I tyle;) dobra instalacja , dobrze zsynchronizowana nie powoduje zmniejszenia żywotności silnika. I chcę jeszcze dodać że świece i oleje do LPG to marketingowy chwyt>

#18 Guest_MARKUSSO77

Guest_MARKUSSO77
  • Goście

Napisano 24 styczeń 2013 - 10:55

Jeździłem w latach 90 tych gaźnikowym polonezem z pierwszej generacji instalacją gazową. Jedyne co zauważyłem przez 8 lat jazdy to dużą oszczędność jazdy na LPG. Zrobiłem ok.160 tyś na zwykłym półsyntetycznym oleju LOTOS, na zwykłych świecach i przewodach wys. napięcia. Samochód sprzedałem na części a kupujący silnik stwierdził że jest w dużo lepszym stanie niż jego z przebiegiem 80 tyś jeżdżony tylko na benzynie. Sami wyciągnijcie wnioski czy gaz niszczy silnik i jest nieopłacalny.

#19 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2013 - 18:38

Witam. Jeżdzę obecnie 3-cim samochodem zasilanym na gaz i zrobiłem w sumie kilka setek tysięcy kilometrów na gazie, mogę powiedzieć że w żadnym z samochodów nie miałem jakiego kolwiek problemu z silnikiem. Uważam że mity oszybszym zużyciu silnika są nieprawdziwe.Pozdrawiam.

#20 Guest_Gites

Guest_Gites
  • Goście

Napisano 02 marzec 2013 - 00:48

Teorie i teorie, spalanie stukowe na LPG jest niższe niż na benzynie, wynika to z wartości oktanowej tego paliwa, ponadto, benzyna jak i LPG to paliwa "suche" ani jedno ani drugie paliwo nie mają wartości które ulepszyły by smarowanie silnika, tam działa tylko olej, w silnikach wysokoprężnych olej napędowy może wpływać za smarowanie silnika ale nie benzyna. Mity mity i tylko mity, prawdę o LPG odkryjemy dopiero po przejechaniu wielu kilometrów, a prawdę powiedzą nam jedynie rzetelne wyniki a nie prawdy i mity od kierowców, którzy nigdy gazu nie mieli lub mieli źle zainstalowany gaz bądź w ogóle nie dbali o swoje auto i czekali na katastrofę w swoim szrocie...



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych