Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obrócona panewka korbowa – przyczyny usterki i sposoby jej zapobiegania


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102488 postów

Napisano 25 kwiecień 2013 - 08:26

Komentarz do artykułu: Obrócona panewka korbowa – przyczyny usterki i sposoby jej zapobiegania

#2 Guest_cinek

Guest_cinek
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2013 - 08:26

w życiu Francuza, silniki są składane jak z klocków lego, leci w nich wszystko. 3-4 lata i nie ma w co rąk wkładac.

#3 Guest_Krzysztof

Guest_Krzysztof
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2013 - 20:03

czyli trzeba wymieniac czesto olej j powinno byc dobrze?jak szerokie sa takie kanaly olejowe?

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2013 - 19:38

panewka kprbowa - mam japonczyka pd 10 lat i nigdy nie slyszalem o takim problemie. rada jest taka - zmiencie marke aut. wyjdzie taniej dla kieszeni i bedziemy miec spokojne zycie:p

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 05 maj 2013 - 15:27

francuzi to nie dosc ze tchorze to i glaby. ich silnki sa projektowane przez przedszkolaków z Polski. dorosły francuz nic nie potrafi zrobic dobrze

#6 Guest_tiff

Guest_tiff
  • Goście

Napisano 06 lipiec 2013 - 15:45

ten silnik 1.9 dci to dramat i wina nie lezy po stronie panewek.to wlasnie zle smarowanie zalatwie je doszczetnie

#7 Guest_Pawlo

Guest_Pawlo
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2013 - 20:15

Dobre !!! Ja mam MAZDĘ 5 i dziś wlaśnie obróciło mi panewkę (przebieg 160 tys.) wcześniej mialem scenica 1,9 i 3 lata nim śmigałem bez napraw

#8 Guest_kaczor1977

Guest_kaczor1977
  • Goście

Napisano 02 październik 2013 - 20:26

Mi wOplu obrocilo panewke i nie wiedziec dlaczego.Wszystko wymieniane na czas.Silnik benzyna 2.0 8v

#9 Guest_zybi

Guest_zybi
  • Goście

Napisano 03 październik 2013 - 21:59

Skoro te panewki czesto sie obracają czy producent nie powinien zwracać koszty naprawy.Posiadam nissanaQ.po 93tyś przebiegu w srewisowanym aucie po gwarancji Silnik 1,5 dci jest do niczego.Czy ktoś może mi coś poradzić, AKTUALNIE AUTO JEST W NAPRAWIE W NISSANIE ELBLĄG.

#10 Guest_tomasz laguna II 1.9

Guest_tomasz laguna II 1.9
  • Goście

Napisano 02 luty 2014 - 12:23

najlepiej kupić olej najtańszy filtr oleju za 20 PLN zalać najtańszą ropę i wymienić olej (żur) 30000 km a później mówić panewkę obróciło. proponuje zajrzeć na ebay nl i sprawdzić jakie tam mają przebiegi 320000/480000 i żyją niestety w Polsce te same auta mają do sprzedania 150000/180000 km dojeżdżamy do 200000/220000 i zdechło ciekawe dlaczego??? ile ma km zapewne 2000000 tys bo tak mówili. może i jet czulszy na wszystko ja osobiście mam w 1.9dci prawie 3 stówy castrol edge 5w oryginalny filtr oleju i jedziemy. AUDI 2.5 tdi też miała wpadkę i tez najlepiej jadziła na lawecie koszt wymiany 1 głowicy kosztowało 2000 Pln każdy z nas czasami ma dość nawet auto

#11 Guest_Tomek

Guest_Tomek
  • Goście

Napisano 27 maj 2014 - 23:20

Mam bodajże 5-te DCi. Kupuję je do roboty i robię przebiegi ok 80000 km rocznie. Jeździłem silnikami o mocach: 70, 82, 85, 90 i teraz 110 KM. Ten ostatni ma dopiero 120000 km i nic się nie dzieje. W poprzednich autach dojeżdżałem do przebiegów 200-250 tysięcy km bez żadnych, kompletnie żadnych napraw prócz eksploatacją.

Minusem co raz to nowszych konstrukcji jest ...spalanie. "Urosło" po wprowadzeniu bezsensownej normy Euro 5 i Euro 6. 

Zastanawiam się, ile pojeździ moja najnowsza renówka.



#12 Guest_raczka100

Guest_raczka100
  • Goście

Napisano 21 sierpień 2014 - 19:08

witam rozgoryczonych kolegow i powiem ze mam lalke 1,9dci i tez obrucilo panewke 1,wymienilem "slupek" w bardzo dobrym stanie (ok 15% zuzycia nominalnego w/g zaswiadczenia pisemnego) pojezdzilem ok 6 miesiecy i padla i w tym silniku 3 panewka,jazda normalna,olej 5/40. stwierdzilem ze duzo wlozylem w to auto i bede reanimowal.zakup walu kpl. +lancuch napedu pompy oleju i uszczelki.zobzczymy ile pojezdzi
nastepnym zakupem bedzie chyba maluch :)

#13 Guest_egon

Guest_egon
  • Goście

Napisano 24 wrzesień 2015 - 22:51

Generalnie siećwierd a czasem i naposzpywyć

#14 Guest_M9R

Guest_M9R
  • Goście

Napisano 02 luty 2016 - 18:53

2.0 dci mają dokładnie ten sam problem w silniku M9R

#15 Guest_Paweł

Guest_Paweł
  • Goście

Napisano 10 luty 2016 - 10:43

M9R - mylisz się, 2.0 dci maja zamki na panewkach

#16 Guest_scenic

Guest_scenic
  • Goście

Napisano 22 grudzień 2016 - 23:34

Mam 1.9 dci 130 km - ciekawe jak w tych motorach wygląda sprawa panewek... macie jakieś doświadczenia?

#17 Guest_opal

Guest_opal
  • Goście

Napisano 23 grudzień 2016 - 00:07

M9R - mylisz się, 2.0 dci maja zamki na panewkach


Mozesz to rozwinac? Mialem 2.0 dci w lagunie panewka padla. Byly one identyczne jak w 1.9 dci

#18 Guest_pit

Guest_pit
  • Goście

Napisano 16 marzec 2018 - 08:43

Nikt nie mówi, że problemem jest zawór przelewowy ciśnienia w pompie oleju, który potrafi się zacinać i albo mamy za małe ciśnienie i padają panewki, albo zbyt duże i wywala nam uszczelkę filtra oleju albo cały filtr rozdyma i rozrywa olej gwałtownie ucieka i zacieramy silnik. Najczęściej dzieje się to w zimę przy dużych mrozach, możliwe, że następuje kondesacja pary wodnej w zaworze i potem zamarznięcie i następuje zacięcie zaworu, lub zanieczyszczenia w oleju, albo wada fabryczna tego zaworu bo w nowych pompach też na starcie potrafi być walnięty.

#19 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 21 marzec 2018 - 15:01

Mialem 2.0 dci w nissanie x trailu...obrocilo panewke 2 razy w ciagu 2 lat...masakra



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych