Skocz do zawartości


Zdjęcie

Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 103195 postów

Napisano 25 grudzień 2012 - 15:02

Komentarz do artykułu: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 2.5 TDI V6

#2 Guest_Grzegorz

Guest_Grzegorz
  • Goście

Napisano 25 grudzień 2012 - 15:02

gdzie wlasciciel auta moze sprawdzic rodzaj tego silnika?gdzie zapisane jest to oznaczenie BAU? w dowodzie rejestracyjnym?

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 09 luty 2013 - 00:27

nic dziwnego ze najwiecej na aledrogo jest tych 2.5tdi.....

#4 Guest_weksel

Guest_weksel
  • Goście

Napisano 11 luty 2013 - 13:20

tych BAU to nie ma wogole na allegro...tylko te AKE.padlina

#5 Guest_AWDUPE

Guest_AWDUPE
  • Goście

Napisano 11 marzec 2013 - 19:57

remont 9 000 PLN

#6 Guest_GiGi

Guest_GiGi
  • Goście

Napisano 12 marzec 2013 - 13:29

a co z silnikami 2.7tdi??? chce kupic a6 z tym motorem ale cczy to tez taka mina?

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 12 marzec 2013 - 15:35

Podobno lepszy

#8 Guest_fly2b3

Guest_fly2b3
  • Goście

Napisano 25 listopad 2013 - 11:01

Powiem tak: jak się nie zmienia oleju na czas lub leje pierwszy lepszy to wałki się wycierają. Ponadto filtr odmy wymienia się co ok 2 lata a większość "właścicieli" V6 nawet nie wie co to jest odma, stąd większość problemów ze smarowaniem układu rozrządu. Mam AFB, 260 kkm i żadnych problemów opisanych w tym artykule.

#9 Guest_Mariusz

Guest_Mariusz
  • Goście

Napisano 26 luty 2014 - 20:38

Tak to taka sama mina jak sie leje lotos mineralny. I robi na nim 30 tys km

#10 Guest_Kowal51

Guest_Kowal51
  • Goście

Napisano 28 luty 2014 - 01:46

Dużo fachowych informacji.Szukałem dodatkowych i natknąłem się na www.a6forum.pl na ich większą ilość która również dotyczy problematyki związanej z silnikami 2,5 tdiTemat http://a6forum.pl/si...-typow-t43.html Również polecam ponieważ otrzymałem bezpłatną i fachową pomoc.

#11 Guest_szybki

Guest_szybki
  • Goście

Napisano 05 marzec 2014 - 08:00

dokładnie masz racje

#12 Guest_szybki

Guest_szybki
  • Goście

Napisano 05 marzec 2014 - 08:01

ja mam juz 5 lat 180km i nic sie nie dzieje

#13 Guest_Marek Kusiński

Guest_Marek Kusiński
  • Goście

Napisano 17 wrzesień 2014 - 20:40

Właśnie przekroczylem 900 tysięcy, od nowości olej zmieniany regularnie co 30 tysięcy km, żadnych problemów ten artykuł to stek bzdur.....

#14 Guest_Heniek

Guest_Heniek
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2014 - 09:39

a4b6 2,5tdi  155 km 5 lat bez zastrzezeń  nastepne auto również 2,5  żadnym mułem jezdzić nie będe , dopilnować ,płyny  filtry na czas i wszystko gra 



#15 Guest_Michał Kieszotyński

Guest_Michał Kieszotyński
  • Goście

Napisano 19 wrzesień 2014 - 12:06

tak Marku, 900 000 km dieslem 2.5 tdi z olejem wymienianym co 30 tys km. Snij dalej !!! :)

#16 Guest_motomech

Guest_motomech
  • Goście

Napisano 18 listopad 2014 - 16:09

Redaktorek pozbierał śmieci z sieci ! i rozgłasza jak stara plotkara ! każdy coś tam doda ,nie dosłyszy, nie doczyta, i podają taką papkę pełną bzdur ! a silniki które opisuje a żadnego z nich nawet na oczy nie widział !!!

#17 Guest_Użytkownik 2.5 TDI

Guest_Użytkownik 2.5 TDI
  • Goście

Napisano 18 listopad 2014 - 16:46

Silnik 2.5 TDI v6 wyprodukowano w setkach tysięcy egzemplarzy montowane były do Audi A 4 ,A 6 ,A8 ,Audi Allroad, Volkswagen Passat i Skoda Superb były produkowane od 1997 roku do końca 2004 roku większość tych silników ma już przebiegi rzędu 600-700 tyś km realnego przebiegu ! nie mylić z tym co jest na liczniku !!! i większość pracuje nadal poprawnie , kłopoty pojawiają się przy stosowaniu niewłaściwego oleju, zaniedbań wymian ,osobiście mam już drugi samochód z tym silnikiem, jest to Audi Allroad z 2002 poprzednio przez pięć lat miałem A6 Awant Quattro z 2000 roku chcąc posiadać i cieszyć się bezawaryjną jazdą wystarczy kupić zadbany egzemplarz i regularnie serwisować , właściwy olej do tego silnika to markowy 5W40 , ale lepiej nalać droższy 5W50 należy sprawdzić pochodzenie oleju bo na rynku jest dużo podróbek .Szybką śmiercią zakończy się zalanie tego silnika olejem mineralnym niezależnie od marki oleju !!! co wielu pseudo-mechaników praktykuje.

#18 Guest_Praktyk

Guest_Praktyk
  • Goście

Napisano 18 listopad 2014 - 17:45

Olej w silniku 2.5 TDI wymieniamy co 10 tyś km jazda miejska 15 tyś km jazda autostradowa długie trasy itp 12 tyś km jazda mieszana olej 5W40 lub lebszy 5W50, olej musi być przeznaczony do turbodiesla spełniać normy VW i należy sprawdzić pochodzenie ze względu na podróbki, poziom oleju należy utrzymywać zawsze w pobliżu max ,nigdy mniej jak połowa stanu. Drugą nie mniej ważną sprawą jest sposób użytkowania silnika, należy pamiętać że jet to duży diesel i należy go przed jazdą rozgrzać ,wkręcanie zimnego silnika na wysokie obroty powoduje słabe napełnienie gęstym olejem kasowników luzów zaworowych , i stąd szybkie zużycie wałków,ten silnik ma 24 zawory i kasowniki aby się zmieściły w głowicach mają małe średnice i bardzo małe dysze przelotowe ,które odpowiadają za przepływ i napełnianie samoregulatorów zaworowych ,silnik diesla ma bardzo wysokie sprężanie przez co napór po kolei wałka dzwigienki i regulatora jest bardzo duży tym większy im zimniejszy i gęstszy jest olej , generalnie można powiedzieć że ten silnik najbardziej się niszczy przy użytkowaniu na krótkich odcinkach ,gdy jest niedogrzany, a jego naturalnym środowiskiem są długie wielogodzinne trasy gdzie może pokazać swoje zalety, i wykazać się trwałością.

#19 Guest_gosc

Guest_gosc
  • Goście

Napisano 28 luty 2015 - 18:06

A kto powiedzial ze rozwiazano problemy z pompa VP44? W kazdym aucie z ta pompa jest ten sam problem, zuzycie tloczka i wszystko pada, regeneracja i kolejne 200kkm do przodu.

#20 eldem

eldem

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 327 postów

Napisano 02 marzec 2015 - 17:03

Audi ma swoich wyznawców do których argumenty nie trafiają.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych