Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak dbać o silnik turbo - na co uważać, jak dbać o turbinę?


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102688 postów

Napisano 30 maj 2011 - 14:42

Komentarz do artykułu: Jak dbać o silnik turbo - na co uważać, jak dbać o turbinę?

#2 Guest_Matee

Guest_Matee
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 14:42

Niestety Polscy kierowcy nie mają zielonego pojęcia o traktowaniu silników turbodoładowanych i potem pojawiają się narzekania na diesle itd.Albo awaryjność silników 2.0 TDI.Inna sprawa, że większość aut jest sprowadzona z Niemiec, z nalotem często przekraczającym 200 tysięcy km, a Kowalski potem psioczy na taki silnik i auto, jakby używał go od nowości.Ile razy widzę, jak kierowcy diesli, na zimnym silniku pałują je do odcięcia. A kto pozwala odpocząć turbinie po trasie? Niestety mało kto, zatrzymujemy się, kluczyki ze stacyjki i wio papa na stacje albo na obiadek.A wystarczy parę prostych czynności opisanych w artykule i cieszymy się bezawaryjnością.Jak dbać o silniki turbo, jak dbać o diesla - to powinien być elementarz polskiego kierowcy, który umie głównie narzekać.

#3 Guest_spokoloco

Guest_spokoloco
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 22:33

Ja to wychładzam turbinę po dłuższej jeździe. Jak jeżdżę niewiele i bez zbytniego obciążenie (np. 10km po mieście i obroty do 3 tys, najczęściej w okolicach 2 tys), a ostatni kilometr pokonuje pomału po wąskiej drodze gdzie jadę 50 na trójce i później krótkie parkowanie to już nie wychładzam turbiny (co najwyżej kilka sek). Bo ona i tak praktycznie się już nie kręci, tyle co z pomału wylatujących spalin. Mam racje? Czy jednak za każdym razem powinienem poczekać min. 30 sek?

#4 Guest_dextermorgan

Guest_dextermorgan
  • Goście

Napisano 08 luty 2012 - 12:04

ja robię tak samo, tzn ostatni odcinek drogi pokonuję bardzo spokojnie około 40-50 na godzinę bez wkręcania silnika na wysokie obroty. chłodzenie turbiny znacznie wydłuża jej żywotność. jak ktoś wysoko wkręca na obroty turbodiesla lub turbobenzynę to powinien 2-3 minuty dać mu odpocząć.

#5 Guest_Mati

Guest_Mati
  • Goście

Napisano 10 sierpień 2012 - 20:15

Korzystał ktoś z blow-offa i turbo timera ?. Naprawde daje pożądane efekty ?

#6 Guest_kornel

Guest_kornel
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2014 - 16:11

jak regenerowałem turbosprężarkę w http://www.turboreg.pl/ to podpytałem się trochę jak dbać o sprzęt, dla mnie ważne jest by auto miało dużą moc



#7 Guest_Maniek

Guest_Maniek
  • Goście

Napisano 09 maj 2014 - 13:39

Jeśli jesteście z okolic Wrocławia, to polecam ten warsztat: http://www.turbo-sprezarki.com.pl/ naprawa jest dość tania, a zawsze solidna i dokładna. Moim zdaniem warto skorzystać z ich usług. 



#8 Guest_80

Guest_80
  • Goście

Napisano 09 maj 2014 - 16:45

skąd wiesz ze naprawa jest ZAWSZE solidna i dokladna? i czemu piszesz o tym warsztacie w trzech artykułach? Myslisz ze nikt nie ogarnie ze to reklama?



#9 Kaczmar

Kaczmar

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 163 postów

Napisano 15 maj 2014 - 09:07

Fajny artykuł ale z turbinami trzeba uważać bo wydatek spory. Ja tez oddaje do warsztatu auto na takie awarie  do http://piaskowanie.eu/

 

Najtańsze naprawy w okolicy.



#10 Guest_heniek

Guest_heniek
  • Goście

Napisano 25 czerwiec 2014 - 22:18

Do najczęstszych przyczyn awarii turbosprężarek należą zanieczyszczenia stałe znajdujące się w oleju. Sam miałem z tym problem, ale na szczęście trafiłem do nich http://www.turbo-max.com.pl/ i raz dwa mi pomogli. 



#11 Guest_kwejk999

Guest_kwejk999
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2014 - 14:22

To prawda takie zanieczyszczenia często powodują uszkodzenie turbosprężarki. Moim zdaniem warto zgłosić się do nich http://www.turbo-sprezarki.com.pl/ Z tego co wiem w tym temacie trudno znaleźć lepszych specjalistów. 



#12 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 18 czerwiec 2015 - 23:10

haha jakie porażkowe pseudo-komentarze z reklamami :D żal Co do artykułu: podobno blow-off zamontowany do "standardowego" samochodu jeżdzącego po ulicy (z turbem) to więcej potencjalnych problemów i wizyt w serwisie, które zwyczajnie powodują, że taki dodatek niekalkuluje się

#13 Guest_kioto123

Guest_kioto123
  • Goście

Napisano 22 sierpień 2015 - 10:16

Na stronie Turbo Julita w dziale "Diagnostyka" też mozna duzo poczytac na temat tego co powoduje problemy z turbosprężarką. Spaliny bez wątpienia są przyczyna.

#14 Guest_Michal

Guest_Michal
  • Goście

Napisano 15 maj 2016 - 13:50

A jak auto ma skrzynie automatyczna to w jakim położeniu P,N, czy może D wychładzania turbinę może ktoś wie?

#15 Guest_AlekMm

Guest_AlekMm
  • Goście

Napisano 29 listopad 2016 - 12:26

Witam, w moim aucie też był problem z turbosprężarką, ale regeneracja załatwiła sprawę. CIeszę się, że nie musiałem nowej kupować. W www.ststurbo.pl/ w Warszawie byłem w celu naprawy i fachowcy okazali się bardzo konkretni:) 



#16 Guest_marekbycspoko

Guest_marekbycspoko
  • Goście

Napisano 12 listopad 2018 - 18:18

polecam regularne plukanki, mi one pomagaja w prawidlowym utrzymaniu silnika, a juz zwlaszcza teraz kiedy plucze go srodkiem od k2 auron strong youtu.be/fk4aeRkkMlM

#17 Guest_Wojmir

Guest_Wojmir
  • Goście

Napisano 16 październik 2019 - 12:39

Turbina kręci się cały czas przy pracującym silniku, bo napędzają ją spaliny. Nie jest więc możliwe wyłączenie silnika po zatrzymaniu się turbiny.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych