Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dlaczego nie należy jeździć „na luzie”?


49 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102427 postów

Napisano 09 marzec 2011 - 17:05

Komentarz do artykułu: Dlaczego nie należy jeździć „na luzie”?

#2 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 09 marzec 2011 - 17:05

Witam. Czy autor artykułu mógłby swoje twierdzenie poprzeć jakimiś źródłami, czy tylko wynika to ze wskazań komputera, który faktycznie przy hamowaniu silnikiem pokazuje zużycie na poziomie 0,0 l/100km ? Bzdurą jest, że samochód "na luzie" zużywa około 4 litrów na godzinę. Takie zużycie uzyskuje dobry diesel przy normalnej jeździe. Pozdrawiam. Zb.

#3 Guest_marcin

Guest_marcin
  • Goście

Napisano 10 marzec 2011 - 10:14

"Jazda na biegu bez dodawania gazu gwarantuje, że samochód nie zużywa w ogóle paliwa. Ani kropli" piszecie Państwo - czyli "CUD". OD KIEDY TO PRACUJĄCY SILNIK NIE ZUŻYWA PALIWA I JAKIEGO JEST PRODUCENTA? Prosze o podanie producenta, bo już lecę kupić to auto z takim silnikiem. Fakt - jazda na luzie to rzecz dość niebezpieczna, a więc dla kierowców doświadczonych i raczej nie polecana. Zeby samochód mało palił to trzeba jeździeć płynnie, zmniejszyć przedkość i dbać o samochód. Ale do tego trzeba myśleć i lat praktyki. A wypisywanie bredni nic nie zmieni, tylko młodym kierowcom w głowach mąci. A jeżeli nie mam racji, to proszę stanąc na chodniku i popatrzeć na styl jazdy na naszych ulicach. Serdecznie wszystkich zachęcam do takiej obserwacji - minimum 30 minut. Zobaczycie Państwo coś, czego nie widać z pozycji kierującego. Wszystkim szerokiej drogi, a szczególnie na teja "ani kropli" (-:

#4 Guest_boleks

Guest_boleks
  • Goście

Napisano 10 marzec 2011 - 10:39

ja też słyszałem, że jazda na luzie jest nieekonomiczna, a jak toczymy się na biegu, czyli hamujemy silnikiem i w odpowiednim momencie redukujemy biegi to koła kręcą silnikiem i żeby pracował nie potrzebuje paliwa. ważne jest też to, że oszczędzamy w ten sposób również hamulce.ja uważam, że jak patrzymy daleko w przód i widzimy czerwone światło to lepiej toczyć się na biegu niż jechać do końca równo i ostro hamować. żeby oszczędzać trzeba jeździć płynnie, bez gwałtownych przyspieszeń i hamowań.

#5 Guest_RS

Guest_RS
  • Goście

Napisano 12 marzec 2011 - 05:44

Oczywiście masz rację, że dobry "disel" zużywa 4 litry paliwa,tylko, że na 100 km a nie na godzinę!!!!!!

#6 Guest_oldcowboy

Guest_oldcowboy
  • Goście

Napisano 12 marzec 2011 - 09:49

Jazda na luzie ma jedną wadę: komputer może wyłączyć wtryski. Reszta to same zalety, ale - tak jak ktoś wcześniej napisał - jest to jazda dla kierowców z doświadczeniem. Początkujący niech nie myślą o tym. Podczas hamowania silnikiem jeżeli system nie odetnie dopływu paliwa do gażnika czy wtyrysków, to samochód będzie go zużywał DOKŁADNIE TYLE, ILE NA POSTOJU NA WOLNYCH OBROTACH POMNOŻONE PRZEZ ILOŚĆ TYSIĘCY OBROTÓW POWYŻEJ WOLNYCH. Jak to wygląda?Mamy 5000 obriotów i zdejmujemy nogę z gazu. Zasilanie paliwem przechodzi na pracę taką, jak na wolnych obrotach, czyli na każdy obrót wału korbowego podaje dokładnie tyle paliwa, ile jest potrzebne do podtrzymania pracy silnika. Ale wolne obroty to zwykle 1000 a ty masz 5000. A więc twój silnik zużywa 5 X tyle paliwa co podczas pracy na wolnych obrotach! Zużycie to na szczęście spada wraz ze zmniejszaniem prędkości jazdy (czyli ze zmniejszaniem się obrotów) ale takie hamowanie silnikiem i tak za każdym razem pochłania średnio co najmniej 2,5 raza tyle paliwa co jazda na luzie!!!

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 16 marzec 2011 - 13:10

Oczywiście masz rację, że dobry "disel" zużywa 4 litry paliwa,tylko, że na 100 km a nie na godzinę!!!!!!

No tak, tylko te 100km przejedziemy w godzinę, a stojąc i pracując na wolnych obrotach dobry, nieobciążony np. klimatyzacją silnik nie spali więcej niż 1 litr.

#8 Guest_-praw-zibit

Guest_-praw-zibit
  • Goście

Napisano 16 marzec 2011 - 13:18

Oczywiście masz rację, że dobry "disel" zużywa 4 litry paliwa,tylko, że na 100 km a nie na godzinę!!!!!!

No tak, tylko te 100km przejedziemy w godzinę, a stojąc i pracując na wolnych obrotach dobry, nieobciążony np. klimatyzacją silnik nie spali więcej niż 1 litr.
Ups.. wylogowało mnie.

Jazda na luzie ma jedną wadę: komputer może wyłączyć wtryski. Reszta to same zalety, ale - tak jak ktoś wcześniej napisał - jest to jazda dla kierowców z doświadczeniem. Początkujący niech nie myślą o tym...

No i tyle z teorii o zerowym zużyciu paliwa przy hamowaniu silnikiem. Autor artyukuł "umarł" ? Niebezpieczeństwo jazdy na luzie widzę w tym, że kiedy silnik nagle zgaśnie to kierowca może się zdziwić nie mając np. wspomgania.

#9 Guest_Tolya

Guest_Tolya
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2011 - 12:16

Eh, nie jestem autorem, ale trochę go obronię.Przykład konkretny: silnik 1,6 16V w Fordzie Escorcie MkIV ECU odcina dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem powyżej 1700 obr/min. Więc hamowanie silnikiem powyżej tych obrotów nie powoduje zużycia silnika.Silnik 1,8 TwinSpark w Alfach Romeo nie podaje paliwa do wtrysków powyżej 1500 obrotów na minutę.Nawet w instrukcji obsługi wielu samochodów (np. Mazda) podają te informacje...A pompy wspomagania, hamulcowa i inne elementy są zasilane paskiem lub podciśnieniem wytwarzanym przez obracający się silnik. Panowie, więcej researchu, mniej czepiania się, bo sami się nie znacie, a się mądrzycie.

#10 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 12 maj 2011 - 15:16

Silnik 1,8 TwinSpark w Alfach Romeo nie podaje paliwa do wtrysków powyżej 1500 obrotów na minutę.

To jak jeździć? Wyłącznie na wolnych obrotach i nie dodawać gazu, bo zgaśnie???

#11 Guest_turbo_marek

Guest_turbo_marek
  • Goście

Napisano 16 maj 2011 - 14:31

Przeciętny samochód osobowy z silnikiem diesla pali na luzie około 0,6 litra na godzinę, a benzynowy trochę ponad litr. Przy hamowaniu silnikiem paliwo jest odcinane i jest to bardziej ekonomiczne. Ale tu przecież chodzi głównie o bezpieczeństwo. Kierowca samochodu, który toczy się na luzie ma ograniczone panowanie na autem. Nie może przyspieszyć, co za tym idzie nie może reagować np. na poślizg. W żadnej szkole techniki jazdy nie ma takiego pojęcia jak jazda na luzie.

#12 Guest_pandora_wawa

Guest_pandora_wawa
  • Goście

Napisano 03 czerwiec 2011 - 19:58

Przecież to elementarne. Samochód w trakcie jazdy "na luzie" spala paliwo, bo potrzebne ono jest do utrzymywania minimalnych obrotow. W trakcie hamowania silnikiem, to koła napędzają silnik a paliwo nie jest do niego wtryskiwane (bo i po co?). I to jest właśnie ta różnica. Oczywiście, przy zbyt niskich obrotach, paliwo znowu jest wtryskiwane, by nie zagasić - dlatego hamujemy silnikiem razem z redukcją biegów.

#13 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 18 lipiec 2011 - 16:14

Jazda na luzie to wymysł taksówkarzy i emerytów. Nie ma nic gorszego jak emeryt toczący się na luzie 40 km/h. A z tym panowaniem nad samochodem to rzeczywiście masz rację. Jak taki kierowca jadący na luzie będzie musiał przyspieszyć np. żeby uniknąć kolizji to co zrobi?

#14 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 18 lipiec 2011 - 16:15

Kolego. Kierowca, który jeździ na luzie to o kolizji dowie się dopiero jak już ją będzie miał. O unikaniu zderzenia w przypadku takich ludzi chyba nie ma mowy.

#15 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 31 grudzień 2011 - 03:12

nie zgadzam sie z tym kompletnie.posiadam bardzo nwoczesne auto i zaczałem stosowac te pomysly.czy ktos sobie zadał trud ze komputery pokładowe inaczej ustalaja zuzycie paliwa gdy pokazuja prace na biegu jałowym a inaczej pokazuja gdy bieg jest zapiety.na biegu jalowym pokazuja spalanie litrów na godzine a przy zapietym biegu spalanie na 100 km.taka pisanina ze jadac z gorki na biegu nie spalamy zadnego paliwa to bzdura,dla odwaznych polecam jazde z gory na wyłacząnym calkiem silniku.zobaczymy czy pojedzie?pominmy fakt ze silnik napedza inne uklady niezbedne do jazdy.ale na prostym odcinku z gory niech ktos sprobuje wyłaczyc silnik kiedy hamulce ani wspomaganie nie beda potrzebne.silnik aby pracowal musi miec paliwo.te teorie to perpetum mobile.zaznaczam aby sie dokładnie przyjrzec komputerom pokladowym w samochodzie.na luzie pokazuja zuzycie l/h a na biegu l/100 km.tak jest w moim samochodzie.mam automat dsg.i testowałem to kilka razy.dlatego jeze na luzie z gorki i srednie spalanie po zjezdzie potafi spasc o 0,2 l/100 km.no i jeszcze jedna sprawa czy stawiajac auto na biegu na wzniesieniu na samej gorze i zapinajac 6 bieg auto ruszy?a jezeli ruszy to z jaka predkoscia sie bedzie poruszac?bedzie sie rozpedzac?no dla wszystkich tu piszacych ze koła napedzaja silni przy zjezdzie z gory.tak w pewnym stopniu jest to racja.ale na pewno silnik potrzebuje przynajmniej takiej samej dawki paliwa jak na biegu jałowym.bo inaczej by zgasł.bieg jałowy jest tak dobrany aby zapewnic silnikowi minimalne minima pracy.i dla odwaznych tu piszacych jezeli silnik nie zuzywa paliwa wyłaczajcie silniki jadac z gorki.wtedy bedziecie juz całkiem eco.

#16 Guest_Filip

Guest_Filip
  • Goście

Napisano 31 marzec 2012 - 23:02

adam, jesteś idiotą. Dziękuję

#17 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 27 kwiecień 2012 - 20:32

Zgadzam się z Filipem

#18 Guest_cycu

Guest_cycu
  • Goście

Napisano 25 lipiec 2012 - 11:26

oj oj oj Adam ale z ciebie baran.

#19 Guest_Pepe_K

Guest_Pepe_K
  • Goście

Napisano 11 październik 2012 - 13:32

Silnik 1,8 TwinSpark w Alfach Romeo nie podaje paliwa do wtrysków powyżej 1500 obrotów na minutę.

Rewelacja!!! Silnik pracuje poniżej 1500 obrotów - bez paliwa!!!

#20 Guest_katanaman

Guest_katanaman
  • Goście

Napisano 29 listopad 2013 - 23:02

Więc tak , gdy hamujesz silnikiem rzeczywiście komputer do około 2000 rpm odcina dopływ paliwa (tak jest w moim Punto 1.4 77km) poniżej tych obrotów komputer załącza wtrysk i spalanie na wyświetlaczu wynosi już 2 litry/100m i tak do całkowitego zatrzymania się . Natomiast tocząc się z odłączonym napędem (na luzie) spalam w całym zakresie obrotów około 0,5 l albo wcale według wskazań komputera - wniosek??? hamowanie silnikiem nie zawsze ma sens i robię to wyłącznie jadąc z górki czego 95 % kierowców jadących przede mną nie robi. oczywiście to zależy też od silnika marki auta itp. Ciekawostka w dieslach jest jeszcze lepiej gdyż na LUZIE zużywają minimalne ilości paliwa np. 1.3 multijet bierze jakieś 0,1, 0,2 l/100km. Trzeba umieć po prostu dostosować się do warunków jazdy.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych