Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak eksploatować silniki 1,9 JTD/Multijet?


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102333 postów

Napisano 30 marzec 2011 - 21:21

Komentarz do artykułu: Jak eksploatować silniki 1,9 JTD/Multijet?

#2 Guest_nowonabywca

Guest_nowonabywca
  • Goście

Napisano 30 marzec 2011 - 21:21

dość ogólnikowo. a co z turbinami (szczególnie w 140 KM jedn.) ?

#3 Guest_leito18

Guest_leito18
  • Goście

Napisano 01 kwiecień 2011 - 10:42

jak to w każdym dieslu z turbiną, póki działa to działa a jak się zepsuje, zatrze albo spali to wydatek kilku tys złotych. takie to oszczędne turbodiesle.

#4 Guest_Qaziu

Guest_Qaziu
  • Goście

Napisano 29 czerwiec 2011 - 02:50

Sporo jeździłem Fiatem Ulysse z silnikiem 1.9 JTD i niestety nie mogę powiedzieć o nim zbyt wiele dobrego.Auto jest w miarę dynamiczne ale mimo prawidłowego użytkowania, lania dobrego paliwa (auto z salonu) nie wytrzymał zbyt długo w dobrym stanie i teraz mocno już kopci a turbina domaga się regeneracji.Jednostka 1.9 JTD nie należy do trwałych więc z własnego doświadczenia raczej jej nie polecam.

#5 Guest_Fiestka

Guest_Fiestka
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2011 - 15:51

Opinie o silnikach 1.9 JTD/Multijet są takie jak o Fiacie.Skrajne.Jedni uważają że są niezłe, drudzy natomiast mocno po nich jadą.A jak to z dieslem - jak dbasz tak masz, ciężko oceniać silnik na podstawie zakupionego, używanego egzemplarza. Wiem na pewno że silniki 1.9 JTD i MultiJet są po prostu średniakami w swojej klasie i opinie o nich również są średnie.Ale jeśli ktoś szuka w miarę taniego diesla - to czemu nie?

#6 Guest_paulo

Guest_paulo
  • Goście

Napisano 27 listopad 2011 - 20:29

ja mam brava 1,9 jtd super autko silnik cichutki i nie klekocze tak jak w innych autko jest bardzo energiczne,trzeba pamietac o pewnych zasadach minimum 5 minut rano musi silnik popracować pozniej minutka wystarczy i w droge,nie ktorzy gamonie odpalaja i jazda no to potem naprawy sie szykuja,ja swoje auto odpalam z pilota w zime nagrzane turbina gotowa do jazdy i tak kolejnym sposobem rozwiazalem problem turbo diezla

#7 Guest_stilo

Guest_stilo
  • Goście

Napisano 08 maj 2012 - 11:37

tak ja też nie polecam jtd....zrobiłem fiatem stilo 829tyś km. i zaczyna kopcic ....faktycznie słaby silnik ...

#8 Guest_Alfa Romeo

Guest_Alfa Romeo
  • Goście

Napisano 14 czerwiec 2012 - 18:00

130 tyś km i żadnych problemów ze 150 konnym silnikiem 1.9 JTD. Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie. Polecam

#9 Guest_sedici

Guest_sedici
  • Goście

Napisano 29 październik 2012 - 11:56

Moje sedici ma 80 tysięcy km. Wymieniłem pasek rozrządu, napinacz, rolkę prowadzącą, pompę wody, oleje co roku, opony (jeżdżę jeżdżę na zimówkach) cały rok. Auto z 2006 opony zmieniałem raz. A jeszcze klocki hamulcowe zmieniałem. Poza tym jeździ bezproblemowo. Poprzednio miałem toyotę rav 4. Fiata kupiłem i jestem bardzo zadowolny. Polecam.

#10 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 01 styczeń 2014 - 11:47

a sprawdzales zawur egr jak sie zatnie tez moze kopcic

#11 Guest_kris

Guest_kris
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2014 - 22:53

MULTIJET MNIEJ PALI OD JTD TO JEST ISTOTNE

#12 Guest_Lolek

Guest_Lolek
  • Goście

Napisano 12 lipiec 2015 - 16:36

Mam dobro maxi 1.9 jtdm, rewelacja w mieście pali 6,5-7 litrów na 100 km. Ceny części w porównaniu z VW i Skodą są o wiele niższe. Jedna wada kiedy padł egr komputer pokazywał błąd przepływomierza zanim to naprawiłem wydałem niepotrzebnie kupę kasy.

#13 Guest_ alfa 159

Guest_ alfa 159
  • Goście

Napisano 03 październik 2017 - 12:37

Ten silnik to syf- niedopracowana jednostka oprzyrzadowanie psuje się i łamie jak chińska stal.Wtryskiwacze 20 tys czyszczenie, swiece zarowe padnięte po 50 tys komputer ciagle głupieje, czujniki padaja po kolei,sprezarka to jest zakopcopna juz po 20 tys. . Przy przyśpieszeniu moc rosnie lub spada, pojawiaja sie gwizdy. Istna skarbonka bez dna

#14 Wojciech123

Wojciech123

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 14 grudzień 2017 - 19:28

Moje doświadczenie jest takie jak że pali mało, ale często trzeba do niego zaglądać. Przejechałem 250 tysięcy i w tym okresie dwa razy regenerowałem wtryskiwacze (chociaż to było bardziej spowodowane kiepskim paliwem), polecam jak zawsze przy tej okazji http://wtryskinowak.pl Zgodzę się ze stwierdzeniem ze " oprzyrządowanie psuje się i łamie jak chińska stal" a komputer ciągle głupieje.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych