Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dlaczego zbyt częsta wymiana oleju silnikowego szkodzi


51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102658 postów

Napisano 05 grudzień 2012 - 09:36

Komentarz do artykułu: Dlaczego zbyt częsta wymiana oleju silnikowego szkodzi

#2 Guest_Gościu

Guest_Gościu
  • Goście

Napisano 05 grudzień 2012 - 09:36

Pitu, pitu, zwłaszcza przy silnikach diesla z DPF. Filtr cząstek stałych w układzie wydechowym jest regularnie wypalany poprzez wtryskiwanie paliwa w takim momencie otwarcia zaworów, żeby dostało się do wydechu i tam spaliło. Zawsze pewna część tego paliwa zostaje niespalona na ściankach cylindra i ścieka do oleju. Zbyt rozrzedzony olej może w bardzo krótkim czasie doprowadzić do zatarcia silnika. Dlatego należy go zmieniać regularnie, albo gdy auto samo nas o tym powiadomi.

#3 Guest_Darek

Guest_Darek
  • Goście

Napisano 06 luty 2014 - 15:48

Kompletne bzdury

#4 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 07 luty 2014 - 16:34

Ten Pan produkując się na forum zapewne zapomniał, że olej posiada między innymi dodatki antykorozyjne. Więc wg jego teorii wymieniając olej w cyklu dłuższym dla silnika jest lepiej. Oczywiście jest to bzdura jak wiele innych wypisywanych w tym artykule. Przecież układ smarowanie po spuszczeniu oleju nie nie utraci nagle smarowania. Więc ta teoria jest do d..y.

#5 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 07 luty 2014 - 16:35

Ten Pan produkując się na forum zapewne zapomniał, że olej posiada między innymi dodatki antykorozyjne. Więc wg jego teorii wymieniając olej w cyklu dłuższym dla silnika jest lepiej. Oczywiście jest to bzdura jak wiele innych wypisywanych w tym artykule. Przecież układ smarowanie po spuszczeniu oleju nie nie utraci nagle smarowania. Więc ta teoria jest do d..y.

#6 Guest_elvis

Guest_elvis
  • Goście

Napisano 09 luty 2014 - 13:13

Na wymianie uszkodzonej turbinki albo obróconych panewkach jeszcze więcej zarabia się niż na oleju... Takie teorie były dobre ze 20-30 lat temu. Inne silniki.

#7 Guest_Tomek

Guest_Tomek
  • Goście

Napisano 18 luty 2014 - 19:53

Ale jajca heheh takich glupot nie czytalem dawno .moje auta to BMW 520 DIESEL INFINITI G 37X WYMIENIAM OLEJ CO 10 000 KM I nie wazne co zaleca producent uzywam tylko oleju zalecanego ok

#8 Guest_syros

Guest_syros
  • Goście

Napisano 07 marzec 2014 - 12:35

Nie zgadzam się z wypowiedziami. Użytkowałem Forda Eskorta prawie 20 lat przez ostatnie 8 lat nie wymieniałem oleju tylko dolewałem dlatego gdyż na 1000 km ubywało ok. 0,5 litra oczywiście filtr ojeju zmieniałem. Silnik pracował bez zarzutu  przebieg blisko 200 tyś benzyna i jeżdził bym dalej ale rozleciała się skrzynia biegów i operacja naprawy się nie opłacała więc zezłomowałem pojazd. Dlatego w pełni  popieram ten artykuł i sądze że zbyt częste wymiany oleju to tylko napędzanie biznesu przmysłu olejowego.



#9 Guest_PresleY

Guest_PresleY
  • Goście

Napisano 03 lipiec 2014 - 08:44

Obracające się panewki to wada fabryczna i nie mają związku z olejem. W innych autach przy tej samej częstotliwości wymian panewki nie obracają się.



#10 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 10 czerwiec 2015 - 09:47

Nie zgadzam się z wypowiedziami. Użytkowałem Forda Eskorta prawie 20 lat przez ostatnie 8 lat nie wymieniałem oleju tylko dolewałem dlatego gdyż na 1000 km ubywało ok. 0,5 litra oczywiście filtr ojeju zmieniałem. Silnik pracował bez zarzutu.

Przy takiej częstotliwości dolewek to miałeś w układzie cały czas świeży olej. Włącz myślenie.

#11 Guest_robertoo

Guest_robertoo
  • Goście

Napisano 21 lipiec 2015 - 12:40

ja wymieniam olej po przejechaniu odpowiedniej ilości kilometrów. Zawsze jeżdżę do warsztatu www.slavauto.pl. Oni oferują konkurencyjne ceny za wymianę. Lubię do nich jeździć bo to sprawdzony warsztat.

#12 Guest_Tomi

Guest_Tomi
  • Goście

Napisano 10 luty 2016 - 12:12

Dokładnie, nie ma co dolewać nowego oleju do starego filtra. Ja jestem zdecydowanie za Mahle- mają dobre części, filtry zresztą też.

#13 Guest_hebres

Guest_hebres
  • Goście

Napisano 09 marzec 2016 - 09:04

Uważam, ze kluczowe znaczenie ma to, aby sam olej był po prostu wartościowy i to samo w sobie ma ogromny wpływ na filtry, jakość działania samochodu. Po co wymieniać zbyt często olej? Nie ogarniam tego? Bo np. ja przy VENOL SYNTHESIS ECONOMIC 5W30 VW wymieniałem dopiero po 28 tysiącach i w zasadzie dlatego, że po prostu zbliżała się granica w której wymiana była konieczna. A po tym jak działało auto, nie było widać konieczności wymiany.

#14 Guest_barycek

Guest_barycek
  • Goście

Napisano 11 marzec 2016 - 09:05

hebres - no właśnie szukam dobrego oleju ze średniej półki cenowej i trudno zdecydować. Ten jest Twoim zdaniem najsolidniejszy? Miałeś do czynienia z innymi? Zależałoby mi na racjonalnym i wartościowym rozwiązaniu - tak żeby zauważył efekty np. po jakości działania samochodu.

#15 Guest_kierowiec

Guest_kierowiec
  • Goście

Napisano 30 kwiecień 2016 - 16:57

a ja zmieniam co 5 000 - 7000 km i w d.d.d. mam takie porady. zmieniam wszystko bo warto a maszyna gwizda.

#16 zlykot

zlykot

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 54 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 19:22

Ja zmieniam co 20 tys, i w zasadzie to innym też radzę, jeśli nie chcą wymieniać uszczelniaczy zaworów.


baner.jpg

#17 Guest_Arek

Guest_Arek
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2017 - 08:19

w Euroamsterze Ci doradzą

#18 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2017 - 09:21

Uważam, ze kluczowe znaczenie ma to, aby sam olej był po prostu wartościowy i to samo w sobie ma ogromny wpływ na filtry, jakość działania samochodu. Po co wymieniać zbyt często olej? Nie ogarniam tego? Bo np. ja przy VENOL SYNTHESIS ECONOMIC 5W30 VW wymieniałem dopiero po 28 tysiącach i w zasadzie dlatego, że po prostu zbliżała się granica w której wymiana była konieczna. A po tym jak działało auto, nie było widać konieczności wymiany.

Znam ten olej. W Volkswgeenie mowili ze to olej long life i wedlug serwisu mozna go wymieniac co 30 tys.km. no i skonczylobsie tak, ze najpierw poszedł wryskiwacz paliwa a potem turbina. Tyle bylo z trgo oszczędzania na oleju. Wogole smarowania juz nie bylo bo ten olej to chłam straszny a po takim przebiegu to szlam sie z niego robi co zapycha kanaly olejowe. Polecam Motul lub Valvoline i zmieniac co 10-12 tys. Km.

#19 Guest_Mi

Guest_Mi
  • Goście

Napisano 26 luty 2017 - 12:05

Dzień Dobry wszystkim , projektuje silniki samochodowe i powiem wam , że nie wiem co to za inteligent napisał te artykuł ale powiem jedno , że to stek bzdur . Częsta wymiana oleju silnika to podstawa dla długiej i bezpiecznej jazdy. Jak sam autor wymieni w tym artykule a później sobie zaprzeczył olej traci właściwości w postaci dodatków a jeśli ojej traci dodatki to wraz z tym samym zmniejsza się sprawność właściwości smarowniczych oleju więc nie polecam trzymać zdyb długo starego oleju zwłaszcza jak ktoś ma turbosprężarkę . Pozdrawiam wszystkich kierowców szukających odpowiedzi w tym temacie.

#20 Guest_sawi

Guest_sawi
  • Goście

Napisano 15 czerwiec 2017 - 12:31

hebres - no właśnie szukam dobrego oleju ze średniej półki cenowej i trudno zdecydować. Ten jest Twoim zdaniem najsolidniejszy? Miałeś do czynienia z innymi? Zależałoby mi na racjonalnym i wartościowym rozwiązaniu - tak żeby zauważył efekty np. po jakości działania samochodu.

Kolego , nie szukaj oleju ze średniej półki , tylko kupuj olej zalecany przez producenta , koniec kropka





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych