Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kompendium: silnik ATE/AER Volkswagen, Seat - 1.0 8v, 50 KM. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102958 postów

Napisano 26 grudzień 2011 - 23:03

Komentarz do artykułu: Kompendium: silnik ATE/AER Volkswagen, Seat - 1.0 8v, 50 KM. Wady, zalety, słabe punkty, eksploatacja, modyfikacje, gaz LPG

#2 Guest_tadeuszbydgoszcz

Guest_tadeuszbydgoszcz
  • Goście

Napisano 26 grudzień 2011 - 23:03

Ciekawy artykuł

#3 Guest_TDI

Guest_TDI
  • Goście

Napisano 20 marzec 2012 - 12:39

Właśnie szukam silnika ANV 1.0 do Arosa bo baba w te mrozy pojechała z zamarzniętą odmą i poszły panewki. Problem jest starszy niż tu jest napisane bo ta AROSA to rok 1999 .

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 04 kwiecień 2012 - 22:56

A ja własnie szukam głowicy z wałem ALL na allegro ani inncyh portalach nie ma kompletnie NIC! była jedna glowica ANV i to tyle... masakra

#5 Guest_lol45

Guest_lol45
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2014 - 22:20

Dużo nieścisłości w artykule... 

1. typoszereg silników EA827/EA11 siega swojej historii w początku lat 70-tych  a nie jak piszecie od lat 80-tych...

2. silnik AER na początku produkcji miał 1 katalizator  i 1 sondę lambda (polo 6N do 1999r.)

3. AER od samego początku produkcji miał blok z aluminium!!

4. takiego samego typu silniki czyli tez niskobudżetowe montowane w polo 86c wytrzymywały ponad 400 tyś km...  

5. główny problem tych silników - zatarcia - następują przez niewłaściwe użytkowanie. głównym założeniem konstruktorów było stworzenia auta tylko do miasta - małą pojemność  mała moc, niskie zużycie paliwa, ale jak i krótka skrzynia biegów. Jak ktoś myśli że bedzie mieć auto w którym bedzie jeździć autostradą 140 km/h to sie nie ma co dziwić  że zajedzie silnik - przy 100 km/h silnik na 5 biegu ma ponad 3,5 tys obr.  

 

Posiadam polo 6N z tym silnikiem dla uściślenia- odma jest taka sama jak we wszystkich silnikach  1.4 16V 75KM, i wielu innych... problemów z zamarzającą odmą nie miałem,  jakiegoś tajemniczego ogrzewania odmy u mnie, jaki w innych silnikach tez nie widziałem ( jestem mechanikiem). Polo użytkuję TYLKO w mieście, ma aktualnie 200 tys km przebiegu, ostatnie 50 tys na LPG 4 generacji. Nie wiem gdzie tu nieopłacalność w montażu LPG.. bo moje polo spala ok 7 litrów na 100 km,  co przy aktualnych cenach  benzyny daje mi oszczędność  ponad 20 zł  na 100 km.

Co do przeglądów (rozumiem że autor ma na myśli tylko wymianę oleju) to aktualnie jest niewiele aut które mają przeglądy przy 20 tys km wiec gdzie tu niski okres miedzy przeglądowy?? rozumiem gdyby miały po 5 czy 7,5 tyś km....  

 

bzdury i tyle...



#6 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 14 lipiec 2014 - 11:23

lol45 a jaka konkretna instalacje z jakimi podzespolami?



#7 Guest_kowol

Guest_kowol
  • Goście

Napisano 22 luty 2015 - 15:09

Witam ,padł mi motor1,0 37kw typ ALL. Czy mogę zamontować motor typ ALD i co trzeba dopasować do słupka. A może lepiej kupić za1200 całe polo 1,4 i przełożyć razem ze skrzynią ?

#8 Guest_ja

Guest_ja
  • Goście

Napisano 26 kwiecień 2016 - 20:54

Mam ten silnik w polo zagazowalem przy przebiegu 90tys teraz jest 140 tys i śmiga fakt trzeba czyści odmę

#9 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 23 luty 2019 - 16:18

witam . padł mi silnik 1.0 mpi AUC czy mogę zamontować ANV

#10 Guest_polo 6n gti

Guest_polo 6n gti
  • Goście

Napisano 18 maj 2020 - 20:22

witam , a ja mam 1.6 Avj z gti i mam poblem z dobraniem skrzyni 02t do tego silnika , ktos pomoze dorobić adapter do skrzyni

#11 Guest_polo 6n gti

Guest_polo 6n gti
  • Goście

Napisano 18 maj 2020 - 20:22

witam , a ja mam 1.6 Avj z gti i mam poblem z dobraniem skrzyni 02t do tego silnika , ktos pomoze dorobić adapter do skrzyni



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy