Skocz do zawartości


Zdjęcie

Konsekwencje jazdy na wysokich i niskich obrotach silnika


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102711 postów

Napisano 12 marzec 2012 - 13:37

Komentarz do artykułu: Konsekwencje jazdy na wysokich i niskich obrotach silnika

#2 Guest_speedd

Guest_speedd
  • Goście

Napisano 12 marzec 2012 - 13:37

te nowe diesle np w chevroletach i oplach mają bardzo krótki pierwszy biec i często podczas przyspieszania można nie zauważyć, kiedy wskazówka obrotomierza znajdzie się na czerwonym polu.

#3 Guest_xiltharr

Guest_xiltharr
  • Goście

Napisano 16 marzec 2012 - 10:28

Nie od dziś wiadomo, że częste wykorzystywanie czerwonego pola na obrotomierzu nie jest niczym dobrym. Silnik w takiej sytuacji jest zbyt często przeciążany i skraca to jego żywotność. Ale przez wszelkiego rodzaju akcje ceodrivingu ludziom wydaje się, że niskie obroty są dobre bo oszczędza się paliwo. Jednak nikt nie mówi o przeciążeniach jakie występują podczas przyspieszania na niskich obrotach ani o wibracjach mogących uszkodzić poszczególne elementy.

#4 Guest_Grzegorz

Guest_Grzegorz
  • Goście

Napisano 09 maj 2012 - 08:54

Tak przygotowane teksty czyta się zapartym tchem!świetne!

#5 Guest_piasek

Guest_piasek
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2013 - 16:01

Ja mam wlasnie problem bo mam bardzo niskie obroty silnika w BMW520d

#6 Guest_piasek

Guest_piasek
  • Goście

Napisano 03 styczeń 2013 - 16:01

Ja mam wlasnie problem bo mam bardzo niskie obroty silnika w BMW520d

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 07 październik 2013 - 20:15

Wielu ludzi jezdzi na niskich obratach w benzynie zamaist zapodać z 2biegu jedykę to zadławia go na tej dwójce Wyskie obroty nie szkodzą no na zimnym tak ale można śmiało katowac silnik jak wskazuweczka pokaże 50 procent na wskaziniku temperatury ! 16 zaworowiec

#8 Guest_Lukas

Guest_Lukas
  • Goście

Napisano 29 maj 2014 - 00:34

jezdza Hnoda accord 2,2 Icdti i zadna Honda chyba nie jest tak traktowana jak przezmnie . 

obroty silnika zawsze sa ustawiane 100% optymalnie. i nie tylko obroty lec takze niezwykle wazny moment obrotowy. olej wymieniany wczesniej .  silnik dziala bez zazutu i jeszcze pochodzi a pochodzi  

 



#9 Guest_olx

Guest_olx
  • Goście

Napisano 01 listopad 2014 - 15:17

W dowolnym aucie z silnikiem V6 i automatem przy jeździe ze stałą prędkością obroty są na poziomie 1500 na minutę albo nawet mniej. I absolutnie nie czuć, żeby silnik się męczył, bo po dodaniu gazu albo rosną obroty i auto przyśpiesza, albo, jeśli zapięty jest lock-up, następuje redukcja biegu.

#10 Guest_Kierowca zawodowy

Guest_Kierowca zawodowy
  • Goście

Napisano 18 listopad 2014 - 21:56

Każdy współczesny samochód ma obrotomierz, najwydajniej aby silnik pracował w zakresie osiągania momentu obrotowego ,przykładowo silnik ma 200 niutonometrów momentu ,który osiągany jest w zakresie między 2000 obr/min a 4000 obr/min ,należy tak operować skrzynią aby zawsze mieścić się w tym zakresie ,jeżdżenie poniżej niszczy silnik, a jeżdżenie powyżej zwiększa drastycznie spalanie !!!, najmniejsze spalanie osiągniemy operując biegami między 2000 a 3000 obr/ min ,opis dotyczy przykładowych wartości momentu ,aby dowiedzieć się przy jakich obrotach twój silnik osiąga swój moment obrotowy wystarczy instrukcja ,lub poszukaj w internecie.

#11 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 19 listopad 2014 - 11:25

W dowolnym aucie z silnikiem V6 i automatem przy jeździe ze stałą prędkością obroty są na poziomie 1500 na minutę albo nawet mniej. I absolutnie nie czuć, żeby silnik się męczył, bo po dodaniu gazu albo rosną obroty i auto przyśpiesza, albo, jeśli zapięty jest lock-up, następuje redukcja biegu.

 

 

Ale bzdura, zaden automat nie pozwoli ci wychylic na maxa przepustnicy przy 1500 obrotow, po prostu zredukuje bieg, uczulam kierowców w "manualami" na niskich obrotach mozna jechac, ale przy prawie zamknietej przepustnicy, gdy chcemy przyspieszyc i wciskamy gaz do dechy, to minimum 2000 na blacie, szerokości. No chyba, ze macie juz kase na nowe panewki (w najlepszym wypadku).



#12 Guest_piotrek

Guest_piotrek
  • Goście

Napisano 19 czerwiec 2016 - 17:28

W dobrze zaprojektowanym samochodzie czy się jedzie 60 czy 120 finalnie po przejechaniu trasy ostateczne zużycie paliwa jest takie same. Wiecie czemu tak jest jeśli nie to nie jesteście ani kierowcami ani rzeczoznawcami.

#13 trondek23

trondek23

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 22 czerwiec 2016 - 16:45

Dylemat pojawia się wówczas gdy mamy silnik wysokoobrotowy, który dobrze pracuje przy 4-5k obrotów.



#14 Guest_Polak

Guest_Polak
  • Goście

Napisano 04 listopad 2016 - 11:53

Witam Zawsze jazda na ciut większych obrotach jest zdrowsza dla silnika i skrzyni niż na ciut mniejszych.

#15 Guest_sku*wiel

Guest_sku*wiel
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2017 - 17:21

i nie za wiele sie dowiedzialem po przeczytaniu... a ja swoim punto numero uno versione integrale evolucione smigam na 1,5k, chyba ze jest sens to wbijam na obrony i dalej sie tocze, a do czerwonego na piatce 40km/h :) i pali gazu tyle ze czasem za zapominam ze trzeba tankowac, a wy sobie wyprzedzajcie eksploatujcie hamulce w swoich noweczkach i tak was wyprzedze pasem obok :D

#16 Guest_aaa

Guest_aaa
  • Goście

Napisano 10 wrzesień 2019 - 10:19

w silnikach benzynowych częste redukcje biegów i zmiany obrotów powodują szybsze zużycie pasków rozrządu i łożysk w skrzyni biegów natomiast długotrwała jazda na wysokich obrotach powyżej 3500 na min w większości aut prowadzi do spalania oleju. W perspektywie kilkudziesieciu tysiecy km po autostradach może dojść do uszkodzenia katalizatora przez ten olej a póżniej kłopoty na przeglądzie ze spalinami...

#17 Guest_mechanik

Guest_mechanik
  • Goście

Napisano 29 październik 2019 - 17:41

sku*wiel, 2017-01-20 17:21, a jeździj sobie jak chcesz, ale później nie płacz, jak korbowód wyjdzie bokiem, a panewki się zutylizują po 10 tysiącach km od takiej jazdy. Tzw. eco-driving to głupota, bo uwzględnia tylko obniżenie spalania (które czasem jest wyższe na tak niskich obrotach, bo opory jakie musi przezwyciężyć silnik są większe), nie uwzględnia natomiast zużycia silnika. Wał korbowy przy takich prędkościach obrotowych niesamowicie się męczy, cały dół silnika, w tym korbowody - pracują na maksymalnym obciążeniu. Później przyjeżdża auto po takim eko-drajverze do serwisu i klient się dziwi, że z panewek zostały wióry.

#18 Guest_zenek

Guest_zenek
  • Goście

Napisano 14 listopad 2019 - 09:59

Autor pomylił sprawność z wydajnością i już dalej nie chciało mi się czytać



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych