Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak ustawić zbieżność kół bez specjalistycznych przyrządów?


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102657 postów

Napisano 04 listopad 2012 - 12:44

Komentarz do artykułu: Jak ustawić zbieżność kół bez specjalistycznych przyrządów?

#2 Guest_krzysiek

Guest_krzysiek
  • Goście

Napisano 04 listopad 2012 - 12:44

sposób prosty i skuteczny ale trzeba pamiętać o sprawdzeniu bicia felg.

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 06 listopad 2012 - 00:10

sprawdzenie bicia nie jest potrzebne, wystarczy wykonać pomiar w tym samym miejscu felgi po uprzednim przetoczeniu pojazdu.

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 21 listopad 2013 - 13:43

Może jakiś rysuneczek ? bo nie widzę tego oczami wyobraźni, powiem szczerze ;p

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 15 grudzień 2013 - 15:31

Może jakiś rysuneczek ? bo nie widzę tego oczami wyobraźni, powiem szczerze ;p



#6 Guest_Dziaba

Guest_Dziaba
  • Goście

Napisano 30 grudzień 2013 - 15:35

Czy laserowe ustawianie zbiezności kół czymś się różni od tradycyjnego? Czy różnica w cenie jest znaczna? tutaj cennik laserowej-> http://zbieznosckol.pl/

#7 Guest_locke

Guest_locke
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2014 - 18:35

Nie warto ustawiać zbieżności przy jakichkolwiek luzach w zawieszeniu.Sprawdzić zbieżność jest łatwo. Wskaźnik laserowy kawałek listwy Al o długosci dopasowanej do szerokosci obręczy koła. Wskażnik przyklejamy do profilu Al tak aby ślad w odległości 4m był na takiej samej wysokości co na profilu musi być równolegle do spodniej części profila Ewentualnie może być poziomnica laserowa koszt 40 zet, Ustawimy samochód tak aby kierownica była ustawiona dokładnie na wprost przed i za samochodem ustawiamy na wysokości osi koła powiedzmy dwa kawałki sztywnego kartonu o szerokości samochodu lub wykorzystujemy ścianę i karton.Odległość tych dwóch ekranów od osi przedniego koła powinna być taka sama a płaszczyzny równoległe. Wskażnik dosuwamy do obręczy koła na wysokości osi koła świecimy na przedni ekran zaznaczamy punkt obracamy świecimy na tylny ekran zaznaczamy slad to samo na drugim boku.Mierzymy odległości przód i tył .Nanosimy je na przedni ekran. Robiąc to samo na tylnych kołach określamy szerokość rostawu kół .mamy po trzy punkty po lewej i prawej stronie Widać czy rozmieszczenie jest symetryczne i czy w ogóle mamy zbieżność kół. Mając 3 boki powstałego trójkąta równoramiennego łatwo policzyć kąt miedzy nimi zawarty):):

#8 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2014 - 19:28

Nie warto ustawiać zbieżności przy jakichkolwiek luzach w zawieszeniu.Sprawdzić zbieżność jest łatwo. Wskaźnik laserowy kawałek listwy Al o długosci dopasowanej do szerokosci obręczy koła. Wskażnik przyklejamy do profilu Al tak aby ślad w odległości 4m był na takiej samej wysokości co na profilu musi być równolegle do spodniej części profila Ewentualnie może być poziomnica laserowa koszt 40 zet, Ustawimy samochód tak aby kierownica była ustawiona dokładnie na wprost przed i za samochodem ustawiamy na wysokości osi koła powiedzmy dwa kawałki sztywnego kartonu o szerokości samochodu lub wykorzystujemy ścianę i karton.Odległość tych dwóch ekranów od osi przedniego koła powinna być taka sama a płaszczyzny równoległe. Wskażnik dosuwamy do obręczy koła na wysokości osi koła świecimy na przedni ekran zaznaczamy punkt obracamy świecimy na tylny ekran zaznaczamy slad to samo na drugim boku.Mierzymy odległości przód i tył .Nanosimy je na przedni ekran. Robiąc to samo na tylnych kołach określamy szerokość rostawu kół .mamy po trzy punkty po lewej i prawej stronie Widać czy rozmieszczenie jest symetryczne i czy w ogóle mamy zbieżność kół. Mając 3 boki powstałego trójkąta równoramiennego łatwo policzyć kąt miedzy nimi zawarty):):



#9 Guest_Sandal 11

Guest_Sandal 11
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2015 - 12:53

Ja np.,ustawiam zbieznosc samochodu w inny sposób wbijam 2 paliki z przodu samochodu jakis metr przed samochodem opasuje zylka samochod i przywiazuje żyłke do palików, ustawiam prosto przednie kola i dotykam żyłką do felgi przedniego kola od strony tylnego kola i wtedy mierze odleglosc od felgi do żyłki z przodu felgi i z tylu felgi tylko każdy samochod ma inna ilość mm zbieznisci ale jak pamiętam to ze 4 mm zbieznosci wystarczy

#10 Guest_mirek

Guest_mirek
  • Goście

Napisano 21 styczeń 2015 - 15:38

jest lepsza metoda obwiązać koła żyłkom lub śnurkiem podnieść ten śnurek na oponach na środak będzie dobrze naprężony sprawdżrozstaw kół tylnych jak jest mniejsza o 1 centymetr to podłuż naoponach tylnych gumki po 0,5 centymetra  żeby wyruwnać roztaw ośi na oponie z przodu ityłuoprze sie śnurek zobacz jak stoi kierownica wtedy kręcisz kołem lewym lub prawym wsamochodach  z przednim napędemrobisz minimalną rozbierzność śnurek na tylnej części opony musi ninimalnie odstawać 



#11 Guest_wojciecho8

Guest_wojciecho8
  • Goście

Napisano 11 marzec 2015 - 09:32

ja miałem robioną geometrię kół, ale nie robiłem tego samemu tylko pojechałem do zaufanego warsztatu samochodowego Janmot w Dobrzejewicach w województwie kujawsko-pomorskiem. Tam panowie szybko i dokładnie wykonali mi geometrie kół i już auto mnie nie ściąga.

#12 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 29 marzec 2015 - 14:35

jak są łyse lub twarde

#13 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 03 wrzesień 2015 - 18:13

kto mi powie jak ustawić zbieżność tylnich kół skoda octavia 4x4

#14 Guest_zwyczajny

Guest_zwyczajny
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2016 - 11:26

Nie wiem jaki jełop pisał ten artykuł ale właśnie ze względu na działające siły w czasie jazdy czy hamowania na każde koło odległość między obręczami powinna być różna. Tylny napęd będzie miał minimalnie zbieżną a przedni minimalnie rozbieżną (osie przednie). Pamiętajmy, że połączenia wahaczy z nadwoziem w każdym przypadku są elastyczne więc wykonują pewną pracę co skutkuje niewielkimi przesunięciami elementów na których osadzone są koła. Nigdy nie ustawimy idealnie zbieżności kół ponieważ sama konstrukcja zawieszenia nie pozwala na ustalenie wymaganego "zera".

#15 Guest_Hubi

Guest_Hubi
  • Goście

Napisano 11 styczeń 2017 - 01:17

Ustawianie zbieżności powierzam tylko specjalistom w Auto Master Gdynia, po prostu sam się na tym nie znam.

#16 Guest_Marek M.

Guest_Marek M.
  • Goście

Napisano 22 luty 2017 - 14:44

hubi, ile zapłaciłeś za ustawienie tej zbieżności w auto master? powiedz mi czy oni robią to od ręki? ja też właśnie nie wiem jakbym nmiał to sam zrobić,a ta zbieżnośc to czytam,że nie taka łatwa sprawa

#17 Kamka

Kamka

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 34 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 11:42

wiesz ja to sama nic nie zrobie, dlatego jeżdże to Euromastera z takimi sprawami



#18 Guest_andrzej

Guest_andrzej
  • Goście

Napisano 20 grudzień 2017 - 10:52

kamka ,ja wierzę w ciebie, myślę że dała byś radę i pokazała byś mężczyznom jak się posługuje przyrządem pomiarowym.

#19 boddekk

boddekk

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 45 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 21:51

Poczytajcie na tym portalu na czym polega geometria kół, niesamowite wskazówki jak i fachowe podejście do klienta. Wykonują to praktyce także tacy ludzie mają w tym największą wiedzę i doświadczenie. Więcej na https://macarservice...ometria-kol.php



#20 aniolek

aniolek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 353 postów

Napisano 20 sierpień 2019 - 11:59

Jeżeli ktoś z Was chciałby znaleźć więcej informacji na temat ustawiania zbieżności kół to koniecznie zerknijcie tutaj: https://www.autoredu...ik-dla-kierowcy Znajdziecie na tej stronie poradnik dla kierowcy, a w nim właśnie poruszoną kwestię zbieżności kół. Mi bardzo przydały się te informacje. Przeczytacie tam między innymi o cenie takiej usługi oraz kiedy tak naprawdę mamy do czynienia z problemem w kwestii zbieżności kół. Mam nadzieję, że przydadzą Wam się takie informacje ;)





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych