Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak odłączać i podłączać akumulator?


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102726 postów

Napisano 26 listopad 2010 - 20:31

Komentarz do artykułu: Jak odłączać i podłączać akumulator?

#2 Guest_elektryk

Guest_elektryk
  • Goście

Napisano 26 listopad 2010 - 20:31

Zdecydowanie bezpieczniej jest w pierwszej kolejności odłączyć przewód połączony z masą pojazdu (zwykle minus). Z punktu widzenia odbiorników energii elektrycznej zainstalowanych w samochodzie, nie ma znaczenia w którym miejscu przerwiemy obwód, innymi słowy jest dla nich obojętne czy najpierw odłączymy biegun ujemny czy dodatni.Zasadniczą różnicę stanowi możliwość spowodowania zwarcia. Jeżeli zaczniemy od odłączania bieguna dodatniego i dotkniemy nadwozia kluczem który jest założony na śrubę klemy spowodujemy zwarcie. Prąd zwarciowy może spowodować rozerwanie akumulatora, ewentualnie wybuch nagromadzonych w nim gazów, opryskanie elektrolitem (roztworem kwasu siarkowego) osoby odłączającej akumulator oraz komory silnika (bagażnika).Ps. Połączenie biegunu ujemnego z masą samochodu nie ma nic wspólnego z uziemieniem. Nadwozie samochodu jest przewodem minusowym instalacji elektrycznej samochodu.

#3 Guest_blackey

Guest_blackey
  • Goście

Napisano 29 listopad 2010 - 14:20

Zawsze należy odłączać jako pierwszą klemę połączoną z masą pojazdu!Co do odłączania akumulatora po wypadku: strażacy twierdzą, że właśnie z uwagi na ryzyko zapalenia się auta przeody od akumulatora należy ciąć toporkiem, zamiast walczyć z klemą, zardzewiałą śrubką ją ściskającą itd. I ciąć zawsze przewód masowy. jako pierwszy. Oczywiście mowa o poważnym wypadku, a nie o stłuczce, gdzie można spokojnie pobawić się w odkręcanie i zdejmowanie klem.

#4 Guest_Strażak

Guest_Strażak
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 00:21

Dlatego że może powstać prąd zwarciowy strażacy używają (a przynajmniej powinni) kluczy tzw "BEZPIECZNYCH" gdzie ryzyko zwarcia jest minimalne. W przypadku gdy tylko odłączymy minus to w uszkodzonym samochodzie może jakiś element metalowy dotknąć minusa (naprzykład przy zamykaniu pogiętej maski) i prąd nadal może płynąć a ponadto może też w tym miejscu iskrzyć co doprowadzi do zapłonu i wybuchu np benzyny.

#5 Guest_marek

Guest_marek
  • Goście

Napisano 04 kwiecień 2014 - 13:07

akumulatory  są niby dość proste w obsłudze, ale mimo wszystko myślę, że informacja przyda się wielu ludziom



#6 Guest_Janek

Guest_Janek
  • Goście

Napisano 16 czerwiec 2014 - 11:41

Połączenie biegunu ujemnego z masą samochodu nie ma nic wspólnego z uziemieniem. Nadwozie samochodu jest przewodem minusowym instalacji elektrycznej samochodu.


Czytaj więcej na Infor.pl: http://forum.infor.p.../#ixzz34nVquern


#7 maskator

maskator

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaOpole

Napisano 20 czerwiec 2014 - 12:17

dobre rady, warto wiedzieć



#8 Guest_super

Guest_super
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2014 - 20:07

czyli robta jak chceta!!!!????brawo dla autora!

#9 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 07 luty 2015 - 13:54

Masło maślane, nic z tego nie wynika :P

#10 Guest_DIY

Guest_DIY
  • Goście

Napisano 05 marzec 2015 - 11:42

Slaby artykul napisany chaotycznie...

#11 Avi-Tax

Avi-Tax

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 12 postów
  • LokalizacjaWarszawa (Ursus), Tomcia Palucha 37 lok. U8

Napisano 05 marzec 2015 - 12:12

Dla laików i niedzielnych kierowców artykuł OK


Biuro rachunkowe Warszawa: Ursus, Skorosze, Włochy ul. Tomcia Palucha 37 lok. U8. www.rachunkowe-biuro.info.pl


#12 Guest_dziadzia

Guest_dziadzia
  • Goście

Napisano 05 sierpień 2015 - 22:47

wyłączać pierwsze biegun dodatni czy ujemny ? bo strasza tak że wogóle lepiej nie otwierać maski samochodu bo akumulator może wybuchnąć! - tak to zrozumiałem!

#13 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 18 październik 2015 - 13:12

po co tyle tłumaczyć.Nadal nie wiem czy pierwszy plus czy najpierw minus.Powinno być konkretnie .Tak lub tak,bo teraz mam podwójne watpliwości

#14 mario6653

mario6653

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 18 październik 2015 - 13:25

Konkretnie najpierw minus, potem plus.



#15 mario6653

mario6653

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 18 październik 2015 - 13:54

podłączanie w odwrotnej kolejności oczywiście.



#16 Guest_karburatorek

Guest_karburatorek
  • Goście

Napisano 17 styczeń 2016 - 13:44

>Odłączając najpierw klemę z bieguna ujemnego akumulatora możemy czuć się w miarę bezpieczni, ponieważ otwieramy ogniwo przepływu prądu. Oznacza to, że nie będzie połączenia pomiędzy jednym a drugim biegunem, w związku z tym nie powinien "kopnąć" nas prąd. Weźmy pod uwagę jednak, że biegun ujemny działa na zasadzie uziemienia samochodu. Jest to połączenie akumulatora z masą pojazdu (czyli karoserią) i ma na celu zneutralizowanie ładunku elektrycznego, pochodzącego z bieguna dodatniego, który właśnie może stanowić źródło niebezpieczeństwa. Dopóki jest on podłączony, w obwodach elektrycznych samochodu ładunek jest neutralizowany.< Dżizas... Zacytowałem całość, bo jeszcze takich bzdur na ten temat nigdzie nie czytałem. Nawet komentować nie będę, bo takie głupoty mógł napisać tylko kompletny indolent w dziedzinie prądu który i tak nie zrozumie najprostszego tłumaczenia. :-/

#17 Guest_Mati

Guest_Mati
  • Goście

Napisano 16 maj 2016 - 18:24

To w końcu który pierwszy? Kto pisał te wypociny? hehe

#18 Guest_nawenus

Guest_nawenus
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2017 - 15:31

Chcąc wyjąć akumulator z samochodu w pierwszej kolejności należy odłączyć biegun ujemny (klemę minusową) od tzw. masy pojazdu, a następnie biegun dodatni (klemę plusową). (from motofakty.pl) Kto to pisał? Kilka razy musiałem czytać :)))))

#19 Guest_Jacek

Guest_Jacek
  • Goście

Napisano 11 listopad 2019 - 16:02

Kopnąć nas prąd? Autora to chyba musiało kiedyś 12V kopnąć że takie bzdury wypisuje.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych