Skocz do zawartości


Zdjęcie

HFO-1234yf - toksyczny czynnik chłodniczy w Twoim samochodzie


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102407 postów

Napisano 06 maj 2013 - 23:17

Komentarz do artykułu: HFO-1234yf - toksyczny czynnik chłodniczy w Twoim samochodzie

#2 Guest_NCMain

Guest_NCMain
  • Goście

Napisano 06 maj 2013 - 23:17

no cóż .. na wymianę pojedziemy na Białoruś lub Ukrainę - w sumie ładne te ich kraje :) a tej UE zaczynam mieć dość

#3 Guest_ANDY

Guest_ANDY
  • Goście

Napisano 07 maj 2013 - 01:34

Macie nowy dowód na to czym jest UE.

#4 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 07 maj 2013 - 06:37

parafrazujac slowa z filmu "pieniadze to nie wszystko" - "pieniadz sie liczy, noe czlowiek...." tak to niestety wyglada. szkoda

#5 Guest_jacek-37

Guest_jacek-37
  • Goście

Napisano 28 czerwiec 2013 - 09:54

Przypadkiem natknąłem się na "niepalne sprężone powietrze" stosowane w elektronice, postanowiłem zasięgnąć informacji na temat zawartości tego pojemnika i jakie ogarnęło mnie zdziwienie, gdy okazało się że zawartość owego pojemnika to R134a, tak, tak, jako środek czyszczący JEST ON CAŁKOWICIE LEGALNY I NIESZKODLIWY, choć bezpośrednio wpuszczany do atmosfery, tylko w zamkniętych układach urządzeń chłodniczych staje się on niebezpieczny!!!! Ciekawe co?Proszę kopiować mój wpis pod każdy artykuł na ten temat!!!

#6 Guest_KF_redakcja

Guest_KF_redakcja
  • Goście

Napisano 28 czerwiec 2013 - 12:49

bardzo zainteresowała mnie Pańska informacja. Postaram się ją jak najszybciej zweryfikować i jeśli to prawda, to opiszę ten problem najlepiej jak to możliwe!pozdrawiam

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2013 - 07:35

Właśnie zaczęła się awantura, bo Niemcy nie chcą stosować nowego wynalazku w Mercedesach. KE chce ich do tego zmusić. Ciekawe jaki będzie efekt tej przepychanki: http://www.portalchl...e-w-samochodach

#8 Guest_morfeusz

Guest_morfeusz
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2013 - 08:09

jeśli Niemcy się nie ugną to KE nie bedzie mieć nic do gadania. MERCEDES BMW AUDI VW OPEL PORSCHE to tuzy swiatowej motoryzacji. jesli polacze swe sily to przeforsuja stosowanie r134a. i tak by bylo najlepiej

#9 Guest_kamil

Guest_kamil
  • Goście

Napisano 18 lipiec 2013 - 11:44

Ale to nie będzie takie proste, bo miliony w PR i łapówki już poszły do Brukseli. Wróżę zaciętą potyczkę, bo Niemcy łatwo się nie poddadzą.

#10 Guest_j23

Guest_j23
  • Goście

Napisano 03 sierpień 2013 - 14:51

1234syf

#11 Guest_zmyslowas

Guest_zmyslowas
  • Goście

Napisano 13 sierpień 2013 - 00:29

nie "mobbing" tylko "lobbing"

#12 Guest_m

Guest_m
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2013 - 06:52

Wszystko robia dla siebie to takie unijne gnoje lapowkarze

#13 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2013 - 08:59

Toyota tymczasowo rezygnuje na rynku europejskim z hfo1234yfhttp://portalchlodni...powrot-do-r134aCiekawe co na to Francja i UE, czy tak jak z Daimlerem będzie zakaz sprzedaży?

#14 Guest_KF_redakcja

Guest_KF_redakcja
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2013 - 09:17

Toyota tymczasowo rezygnuje na rynku europejskim z hfo1234yfhttp://portalchlodni...powrot-do-r134aCiekawe co na to Francja i UE, czy tak jak z Daimlerem będzie zakaz sprzedaży?

To bardzo dobry sygnał. Dziękuje za informację. Postaram się ją potwierdzić. W mojej ocenie to dobry znak, jednak nawet r134a nie jest rozwiązaniem idealnym. Producentom nadal nie zależy na wprowadzeniu mniej szkodliwego rozwiązania. Koncepcja wykorzystania CO2 i wysokociśnieniowych układów klimatyzacji jest póki co prawdopodobnie najlepsza, ale koszty wdrożenia wg producentów są za wysokie. Dziwi mnie takie stanowisko, skoro bez problemu opracowali oni "mokre" filtry cząstek stałych i szereg środków z nimi współpracujących jak Ad Blue czy Eolys.

#15 Guest_tomek-bros

Guest_tomek-bros
  • Goście

Napisano 09 wrzesień 2013 - 20:23

Stosowanie CO2 w instalacjach samochodowych będzie bardzo trudne ze względu na wysokie ciśnienie, które musi być zapewnione w instalacji. I musi to być ciśnienie ciągłe, niezależnie czy układ pracuje czy nie.

#16 Guest_orhodox

Guest_orhodox
  • Goście

Napisano 12 październik 2013 - 09:41

Skoro kwas fluorowodorowy w samochodzie jest ekologiczny, to może trzeba również wprowadzić inne równie ekologiczne środki jak sarin, iperyt, fosgen itd. Ze stworzeniem odpowiednich ekologicznych przepisów zapewne nie będzie problemu. Potem już tylko zielone światło dla monopolisty, który będzie miał wyłączność na produkcję...

#17 yedyny

yedyny

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 27 postów

Napisano 28 kwiecień 2015 - 22:34

A ja mam autko z tym czynnikiem i jakoś nic się nie dzieje wink.png



#18 Guest_nuffi

Guest_nuffi
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2015 - 18:08

A ja mam autko z tym czynnikiem i jakoś nic się nie dzieje wink.png Problem tylko w tym, że wciąż mało warsztatów daje możliwość serwisowania takich wozów...

 

poczujesz różnice jak bedziesz musial uzupelnic za rok, dwa czynnk chlodniczy. ja uzupelnialem w Cee;'d teraz. 890 zł. wczesniej mialem Mazda 3 2005 rok to za napelnienie calej (po kolizji) klimy i odgrzybienie w ASO zaplacilem 350 zł.

 

R1234yf to syf i wyrzucanie pieniedzy.



#19 yedyny

yedyny

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 27 postów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 19:33

A gdzie uzupełniałeś czynnik?



#20 eldem

eldem

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 287 postów

Napisano 30 kwiecień 2015 - 20:15

"czynnik". Cóż za wiele mówiąca nazwa.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych