Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ronda dwupasmowe, małe i średnie - jak się poruszać?


71 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_Ryszard

Guest_Ryszard
  • Goście

Napisano 25 marzec 2014 - 10:13

Jeżeli ma Pan jeszcze problem ze zrozumieniem, że skrzyżowanie o ruchu okrężnym to nie klasyczne skrzyżowanie pozwalające jechać na wprost, jechać w lewo lub zawracać,  lecz pozbawiona lewoskrętów biegnąca po większym lub mniejszym łuku prosta droga, to niech sobie Pan przypomni jazdę na AUTOSTRADZIE, czyli na drodze pozbawionej też kolizyjnych lewoskrętów. Wie to nawet najgłupsza Pani Nawigacja informując jednoznacznie kierującego na którym zjeździe ma opuścić drogę, a nie klepie bezmyślnie i niejednoznacznie "skręć w lewo", "jedź prosto". Jeszcze raz apeluję. Proszę jechać na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym tak jak się jedzie na każdej autostradzie (oczywiście z dozwoloną i bezpieczną prędkością) i wszystko stanie się jasne, oczywiste, proste i w całkowitej zgodności z obowiązującymi przepisami o ruchu prawostronnym. Jazda na skrzyżowaniach o lewostronnym ruchu okrężnym, takim jak w najbliższej nam Anglii, też nie będzie problemem, bo będą obowiązywać najprostsze z możliwych zasady ruchu na angielskich autostradach, czyli na drogach pozbawionych prawoskrętów.  Jest tak nawet wtedy gdy pasy ruchu będą oznakowane strzałkami kierunkowymi i liniami ciągłymi (znakami poziomymi). Ktoś złośliwie powie, że na autostradach nie ma sygnalizacji świetlnej, a na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym może być. Od razu odpowiadam, że i na autostradzie mogą być "światła" np. ograniczające wjazd wybranymi pasami ruchu do tunelu i, że sygnalizacja świetlna jest ważniejsza od ogólnych zasad ruchu tak samo jak jeszcze wyżej w hierarchii mają znaczenie sygnały wydawane przez kierującego ruchem. Może on, w razie potrzeby, kierować ruchem także na autostradzie (np. wypadek). Jako ciekawostkę podam, że w Albanii na wielu nowych albańskich autostradach, z powodu oszczędności, do czasu wybudowania wiaduktów buduje się skrzyżowania o ruchu okrężnym. Koniec tematu. Dziękuję.



#22 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 18 kwiecień 2014 - 13:46

Wg Pana i WORD-ów skrzyżowania o ruchu okrężnym, z powodu braku definicji w ustawie Prawo o ruchu drogowym, należy traktować tak jak każde inne skrzyżowanie, niezależnie od oznakowania, zgodnie z definicją skrzyżowania zawartą w art.2.10. Jeśli tak, to uważacie za zasadne stosowanie wszystkich zapisów art.22. By przerwać ten nieuprawniony bełkot, bardzo proszę o podanie źródła takiej właśnie interpretacji prawa, gdyż Pan jako przedstawiciel Państwa, w jego imieniu szkoląc i egzaminując przyszłych kierowców, ma obowiązek opierać się na umocowanych w prawie wykładniach a nie dogmatach i prywatnych przemyśleniach. Że takie rozumienie prawa jest nieuprawnione, świadczy zupełnie odmienna interpretacja tego samego prawa przez Policję i Sądy. Ciekaw jestem kiedy adwokaci zwęszą, że można Was winić za nieszczęścia na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, gdyż wypuszczacie na drogi ludzi nieświadomych swej niewiedzy. Nic dziwnego, że w innych krajach polscy kierowcy uchodzą za dyletantów i w niektórych krajach, masowo odwiedzanych przez Polaków, zalecają by widząc "obcokrajowca" - tylko u nas uczycie Panowie inaczej, na rondzie wielopasowym oznakowanym znakami "Ruch okrężnych" dać mu bezwzględny priorytet, gdyż jego zachowania są zupełnie niezrozumiałe i nieprzewidywalne. 

Rondo nieoznakowane znakami C-12 jest w całości zwykłym skrzyżowaniem wg.art.2.10. tyle, że z wyspą. W stosunku do takiego ronda stosuje się wszystkie zasady wynikające z art.22, czyli skręca w lewo z lewego pasa i miga w lewo, skręca się w prawo i miga w prawo, jedzie się prosto i nie miga wcale. Jednak gdy to samo rondo oznakujemy znakami C-12 "Ruch okrężny" otrzymujemy skrzyżowanie o ruchu okrężnym (wymyślone 110 lat temu). Pomysł polegał na tym, by ruch odbywał się okrężnie na jednokierunkowej jezdni  wokół centralnej wyspy. Przepis art.22 ma zastosowanie jedynie do skrętów w prawo przy zjeździe z takiego ronda. Wjazd na takie rondo i jazda pasem wokół wyspy to jazda na wprost i nie włącza się kierunkowskazów. Wystarczy poczytać jak to rozumieją inni, np. Francuzi. Jest u nich 30 tyś. rond i chyba nie są ignorantami, kiedy tak samo uważają. Niemcy wprost przepisem zabraniają włączania kierunkowskazów przed wjazdem na skrzyżowanie o ruchu okrężnym, czyli rondzie oznakowanym znakami C-12. Też przygłupy nie doceniający pańskiego geniuszu? Nie da się grać w tą samą grę wg różnych zasad. Proszę więc więcej nie tłumaczyć lecz się zastanowić nad sobą! Gdyby skrzyżowanie o ruchu okrężnym nie różniło się od normalnego skrzyżowania, to po co by ustawodawca je inaczej oznakowywał? Jeśli takie skrzyżowanie jest zwykłym skrzyżowaniem, a na jego wszystkich wlotach są znaki A-7, to staje się ono skrzyżowaniem równorzędnym, podobnie jak to tylko ze znakami C-12 (też równorzędne). Nie pasuje? Aby objechać zwykłe rondo trzeba jechać jak najbliżej wyspy i sygnalizować zakręt w lewo lewym kierunkowskazem, aż do zjazdu ze skrzyżowania (Anglicy sygnalizują zjazd zmianą kierunkowskazu na przeciwny, ale w Polsce nie ma takiego przepisu w art.22). Jeśli się chce objechać wyspę na skrzyżowaniu ze znakami C-12 jedzie się w Polsce (w Niemczech dowolnym pasem) skrajnym prawym pasem bez włączonego kierunkowskazu, który (prawy) włącza się dopiero przed zjazdem ze skrzyżowania. Taka jest wiedza wszędzie na Świecie, oprócz źle uczonych polskich kierowców. Więc zamiast uczyć innych niech nauczy się Pan sam tych zasad, bo za granicami naszego kraju będą naprawdę przydatne. Przy okazji. W Niemczech przy zmianie pasa pierwszeństwo maja ci wjeżdżający nań z lewej strony, a nie tak jak u nas z prawej.

Nauka to potęga, a zarozumiałość i ignorancja to tej potęgo zaprzeczenie.



#23 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2014 - 22:27

Cóś pitolisz! Mogę pokazać setki 'rond' na wjeździe których, lewe pasy, opisane są strzałką "w lewo". To co ta strzałka oznacza??? Hę???

Jeżeli przed wjazdem na skrzyżowanie typu rondo są namalowane strzałki kierunkowe, a rondo jest zwykłym skrzyżowaniem z wyspą (nie ma na wlotach znaków C-12), to dotyczą one skrzyżowania i znaczą tyle samo co na zwykłym skrzyżowaniu.W lewo należy skręcać z tego pasa, i nie wolno z niego jechać na wprost. Jeżeli takie strzałki są namalowane przed znakiem C-12, to za tym znakiem nic nie znaczą, gdyż znak nakazu C-12 je odwołuje,  nakazując poruszanie się na skrzyżowaniu zgodnie z zasadami ruchu okrężnego, czyli prawym pasem ruchu aż do interesującego nas zjazdu.  Strzałki mogą być namalowane na pasach już na skrzyżowaniu.  Dotyczą one wtedy nie skrzyżowania lecz danego pasa ruchu. Informując nim jadącego w jakich kierunkach będzie dozwolona lub konieczna zmiana pasa ruchu. Wszelkie skrzyżowania typu rondo (spiralne, turbinowe i malowane wg wyobraźni malarza), na których nie można zrealizować nakazu okrężnej organizacji ruchu, czyli pasów które nie okrążają centralnej wyspy, nie mogą być znakowane znakami C-12. Tu się kłania reguła podawana przez oszołomów nie rozumiejących istoty znaku "Ruch okrężny" którzy wjeżdżając na skrzyżowanie ignorują nakaz jazdy okrężnej i stosują wbrew prawu zasady obowiązujące na zwykłym skrzyżowaniu. Twierdzą, że gdy pojadą przez takie skrzyżowanie na wprost i zderzą się, wg nich, z NIEPRAWIDŁOWO jadącym okrężnie prawym pasem, to zapłacą mandat (min. 400 zł + 6 pkt.  karnych). Zapłacą, bo to oni jechali niezgodnie z nakazem ruchu okrężnego, a nie ten jadący okrężnie prawym pasem. Nawet to nie skłania ich do refleksji, że jadący wg nich nieprawidłowo nie płaci a jadący "prawidłowo" płaci. Tak naprawdę, na Świecie nie u nas, okrężną organizację ruchu wprowadza się na małych i średnich (max. dwupasowych skrzyżowaniach typu rondo), nie malując żadnych linii rozgraniczających pasy, że już o strzałkach kierunkowych nie wspomnę. W Polsce bałagan zrobił się wtedy, gdy ktoś, gdzieś oznajmił, że znak C-12 znaczy tylko tyle co znak C-2 "Nakaz jazdy w prawo", skoro na każdym, wg nich, skrzyżowaniu , obowiązuje zasada: w prawo z prawego, w lewo z lewego a prosto z każdego. Totalna bzdura i niczym nie uprawniona teoria (przykład z mandatem proszę). Znak C-12 nakazuje na skrzyżowaniu okrężną organizację ruchu, a więc odmienną od standardowej, w kierunku wskazanym przez znak ( u nas w prawo), a znak C-2 tylko i wyłącznie kierunek jazdy w prawo. Dla Panów ekspertów to jednak nadal to samo.



#24 Guest_gosc 12345

Guest_gosc 12345
  • Goście

Napisano 26 maj 2014 - 10:18

tym niebieskim autem () jechal gosc ktory nie widzial tego z kamerką bo byl w jego martwej strefie. Wlaczyl kierunkowskaz wczesniej i chcial grzecznie zjechac na prawy pas. Burak z kamerką mial swietną widoczność - widzial że gość chce zjechac ale on jednak musial go zablokować i  k..wa nie wpusci....  

Wlasnie przez takich jak ten z kamerką niepotrzebnie powstaja sytuacje zagrozenia na drodze i totalnego braku kultury jazdy - facet z chorą osobowością .... zreszta slychac po komentażu



#25 Guest_MrErdek1

Guest_MrErdek1
  • Goście

Napisano 26 czerwiec 2014 - 19:42

Na małych i średnich rondach nie ma miejsca i czasu na zmiany pasa ruchu. Z tego powodu należy jechać prawym pasem ruchu, bo to istota ruchu okrężnego. A, że przepustowość mała, trudno. Można namalować strzałki i segregować pojazdy na wlotach, można zrobić turbinę lub inna spiralę, ale to już będzie kierunkowa organizacja ruchu, a my mówimy o prostej okrężnej, bez strzałek i pasów. Czy jazda lewym pasem i zjazd z wewnętrznego pasa to takie ułatwienie i płynność ruchu? Nie lepiej gęsiego i każdy zjeżdża gdzie potrzebuje? 



#26 Guest_terere

Guest_terere
  • Goście

Napisano 18 listopad 2014 - 08:21

srała babka srała... co znaczy ze ktoś jedzie wg was prawym pasem nieprawidłowo? przeciez niekoniecznie ten ktos wjechał na rondo na tym samym wjezdzie co my. jadac obok nas ten ktos moze jechac w prawo lub prosto, niekoniecznie w lewo i nie musi jechac lewym pasem. podwójne ronda są uciazliwe dla kogos kto jest z nimi nieobyty i nie dziwcie sie ze tyle pytan jest na necie, a po drugie mniejsze wordy w ogóle nie uczą jak sie po podwójnym poruszac, bo po prostu tych rond w mniejszych miastach nie ma



#27 Guest_mętlik w głowie

Guest_mętlik w głowie
  • Goście

Napisano 27 listopad 2014 - 20:15

Przepraszam, może mi to ktoś wyjaśnić - cytat: "Jadąc zgodnie z przepisami i znakami, lecz nie ustępując pierwszeństwa przejazdu" ???? To znaczy jadę czy nie jadę zgodnie z przepisami. Bo jak jadę zgodnie z (...), to nie może być mowy o nie ustąpieniu pierwszeństwa. Jeśli nie ustąpiłem pierwszeństwa, to znaczy, że miałem taki obowiązek i skoro go nie spełniłem to znaczy, że jednak pojechałem niezgodnie z przepisami. I na odwrót... Czy ktoś coś z tego rozumie?

#28 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2014 - 00:29

Do autora.... Który przepis zabrania poruszania się prawym pasem ronda? Który przepis zakazuje odjechane ronda prawym pasem? Zgodnie z artykułem 16 punkt 4 kierujący pojazdem zobowiązany jest poruszać się możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

#29 Guest_Andrzej K

Guest_Andrzej K
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2014 - 00:33

Który przepis zabrania poruszania się po rondzie (tzw) prawym pasem jadąc wokół ronda? Można to wyjaśnić? Poproszę.

#30 Guest_Henry

Guest_Henry
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2014 - 12:42

Po pierwze opisał Pan tylko jeden (ten najpopularniejszy) typ rond bez sygnalizacji. Żeby nie wprowadzać początkujących kierowców w błąd powinien Pan o tym wspomnieć na wstępie. W innym typie ronda bez sygnalizacji to skręcający w lewo/ zwracający ma pierwszeństwo przy wyjeżdzie z ronda. Przykład - rondo NSZ w Radomiu

#31 Guest_Henry

Guest_Henry
  • Goście

Napisano 29 grudzień 2014 - 12:53

Dodam jeszcze że takich typ rond jak to NSZ powinno być jak najwięcej ( tam gdzie są dwie pasmówki to piwinny być wszystkie takie). Raz, że są przejrzyste , a dwa - skutecznie odstraszają do jazdy z prawego pasa dookoła wyspy.

#32 Guest_Ryszard Dobrowolski

Guest_Ryszard Dobrowolski
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2015 - 11:48

To ostatnie WAŻNE to czysty kryminał. Czy Pan Panie Lesniewski naprawdę nigdy nie zmądrzeje? To co Pan pisze jest wypaczaniem prawa i powinno byc karalne. Czy robi Pan to tylko dlatego, że będąc specjalistą BRD i ekspertem w INFOR, nie może się Pan przyznać, że jest bezmyślnym dyletantem? Piszę te słowa z całą odpowiedzialnością, bo bez żadnych teoretycznych wywodów widać brak profesjonalizmu na polecanej przez Pana prezentacji. Nakaz znaku C-12 i jego dyspozycja jest tu wykonana, więc nie trzeba nawet wdawac sie w dyskusję co znaczy definicja tego znaku, bo tylko za sprawą tego znaku pasy ruchu moga biec jedynie okrężnie. Trzeba być naprawdę ślepym, żeby nie widzieć tego co jest istotą "ruchu okrężnego". Więcej, trzeba być zupełnym ignorantem, żeby nie wiedzieć, że tylko taki okrężny przebieg pasów ruchu czyni ze skrzyżowania "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" o którym mówi art. 24.7 ustawy PoRD. Dlatego jadąc dookoła wyspy bez zmiany pasa ruchu nie ma potrzeby właczania kierunkowskazów, można zmieniać pasy ruchu i wyprzedzać, gdyż jadąc dookoła wyspy nigdzie się nie skręci i nie zmieni się kierunku jazdy. Dlatego tez na wlotach nie ma strzałek kierunkowych. Chcąc zaprzestać jazdy okrężnej należy opuścić skrzyżowanie i jak widać, by spełnić wymagania art. 2.2.1. ustawy PoRD można to zrobić jedynie z ZEWNĘTRZNEGO pasa ruchu. Nie ma tu prawego i lewego pasa ruchu, gdyż jest tu jeden pas zewnetrzny i jeden lub więcej wewnętrznych pasów ruchu, których zadaniem jest zwiększenie przepustowości skrzyżowania w celu umożliwienia wyprzedzania i omijania innych kierujących. Widać tu jak na dłoni, że nie może tu być mowy o jeździe na wprost do przeciwległego zjazdu, bo to jest możliwe jedynie na skrzyżowaniu na którym pasy ruchu do jazdy na wprost biegną od wlotu do wylotu, czyli tak jak to jest na skrzyżowaniach na wlotach których namalowano strzałki kierunkowe. Jadący na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym pasem wewnętrznym można sygnalizować jedynie zamiar zmiany pasa ruch, bo do skrętu w prawo nie ma się prawa. Nie ma się prawa nawet jak przepuści się jadącego pasem obok, bo on wcale nie nadjeżdża z kierunku poprzecznego z prawej strony, lecz jedzie równolegle pasem zewnętrznym. Nie może być zatem karany za niewinność. Pisze o tym na moim blogu. Nie po to wymyślono bezkolizyjne bezpieczne skrzyżowania o ruchu okrężnym, na którym nie ma skretów w lewo (jadąc okrężnie można lewym kierunkowskazem sygnalizować jedynie zamiar zmiany pasa ruchu na wewnętrzny) i przecinania pasów ruchu, bo kierujący jada równolegle względem siebie, by jechać na nich jak na zwykłym skrzyżowaniu. Jeszcze raz na koniec. Jeżeli na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym wyznaczono pasy ruchu, co oczywiste jedynie okrężnie, a tak jest w prezentacji, to takie skrzyżowanie jest "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" o którym jest mowa w art. 24.7 ustawy PoRD, na którym kierujący jadący zewnetrznym pasem ruchu ma prawo wyprzedzać z prawej strony jadącego pasem wemnętrznym, gdyż ten z lewej nie może nawet zmienić pasa ruchu do czasu kiedy jest na zajety przez innego kierującego, a co dopiero mówić o zajechaniu drogi przy niedopuszczalnym prawem skręcie w prawo z innego pasa ruchu niż skrajny. 

#33 Guest_Ryszard Dobrowolski

Guest_Ryszard Dobrowolski
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2015 - 12:19

HENRY. Rondo NZS w Radomiu nie jest "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" o którym jest mowa w art. 24.7 ustawy PoRD i nie wolno na nim, co do zasady, wyprzedzać, gdyż jest niekierowane. Na wlotach ma  strzałki kierunkowe oraz pasy ruchu nie biegną na nim okrężnie. Jest to skanalizowane skrzyżowanie dróg w formie okrągłego placu, zwane popularnie rondem, na którym należy jechać zgodnie z jego poziomym oznakowaniem kierunkowym. To na takich skrzyżowaniach kierujący ma obowiązek wybierania kierunku jazdy i  pasów ruchu. Oznakowanie poziome jest tu nietypowe, bo jest typu amerykańskiego, ale to nie zmienia faktu, że nie jest ono okrężne lecz kierunkowe. Jazda na wprost do zjadu nie wymaga właczania kierunkowskazów, nawet przed zjazdem, bo nie ma skretu i zmiany pasa ruchu.  Nie można się na nim poruszać okężnie inaczej niż jadąc przy wyspie z właczonym lewym kierunkowskazem. Kierujący skręcający w lewo, zawracajacy czy jadący okrężnie, z chwilą gdy znajdzie sie na pasie ruchu prowadzącym wprost do zamierzonego zjazdu wyłącza kierunkowskaz i tak jak inni jadący na wprost podąża swoim pasem ruchu do drogi zjazdowej, tu bez prawa wyboru dowolnego pasa ruchu na niej. Czysta ustawa Prawo o ruchu drogowym!



#34 Guest_Aro

Guest_Aro
  • Goście

Napisano 23 styczeń 2015 - 22:15

ale baran. na ruchu okrężnym lewy kierunkowskaz :) chyba jak chce zaparkować na wysepce. I to jest poradnik, ludzie to czytajom zamiast ustawę prawo o ruchu drogowym i później to widać na ulicach. Cóż nawet policja z RD potrafi jeździć z lewym na kierunkowskazem na ruchu okrężnym. Wielkie brawa dla autora, czekamy na kolejne porady z "sufitu"

#35 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2015 - 10:44

Tydzień temu zdawałem prawko na tego typu zasadach. Wedle instrukcji sugerowanej jak wyżej w temacie. instruktorzy tak uczą, w Wordzie tego wymagają. na tych zasadach zdałem za pierwszym razem. I tak teraz się zastanawiam większość kierowców jadąc naszymi drogami robi tak jak wy to robicie czyli kierowcy z "prlu". Tylko nikt nie zada pytania dlaczego tak jest. Nikt nie zada pytania dlaczego jedni byli uczeni tak a drudzy byli uczeni tak. to wam odpowiem: W PRLu nie było rond xD

 

Pytam się ja:

 

dlaczego jeżeli na rondzie nie używał bym lewego (jadąc w lewo i zawracając) kierunkowskazu nie zdał bym egzaminu w WORDZIE?



#36 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 04 luty 2015 - 10:51

Aro, gdybyś nie był baranem duzo bezpieczniej jeździło by się po drogacha, szczególnie rondach. Rondo to też skrzyżowanie dróg, jeśli skęcasz w lewo to uzywaj kierunkowskazów

#37 Guest_Piter

Guest_Piter
  • Goście

Napisano 19 luty 2015 - 17:55

Wszystko niby proste i ładnie opisane,ale najbardziej śmieszny jest finał.Dlaczego podczas kolizji policjia kara jadącego prawym pasem,skoro w wczesniejszych  podanych przykładach ma takie prawo.Może wjechał pierwszy na rondo i prawidłowo zajoł wolny prawy pas.



#38 Guest_MrErdek1

Guest_MrErdek1
  • Goście

Napisano 03 marzec 2015 - 13:46

W WORD pracują egzaminatorzy, którzy swoja wiedzę czerpią z poradników dla kierowców pisanych przez dyletantów i samozwańczych specjalistów. Takim "specem" jest też Pan Leśniewski. Egzaminatorzy są jednak Panami z Tow. W. A., koterią zwanym. Za zakładników mają swoich giermków, czyli instruktorów OSK, dlatego by zdać egzamin, niech pospolite ruszenie słucha co ma im instruktor do powiedzenia i wykonuje polecenia, nawet jak sa bezprawne. A jak juz zda, to niech zapamieta, że tak jak to pokazuje Lesniewski, Próchniewicz, czy Drexler, nikt poza Polską tak nie jeździ. Tam wiedzą co znaczy RUCH OKRĘŻNY oraz to, ze dyspozycja znaku C-12 składa sie z dwóch części. Pierwsza nakłada obowiązek jazdy dookoła wyspy/placu, a druga część wskazuje kierunek rotacji. Dyspozycje znaku widac wprost na jezdni. Proszę wziąć do ręki Kodeks Drogowy i pojechać zgodnie z nim. Jadąc okrężnie nigdzie się nie skręci, więc wjazd i jazda okrężna bez włączania kierunkowskazu i jazda przy prawej krawędzi jezdni. Pas wewnetrzny, nie lewy, słuzy tylko do wyprzedzania i omijania innych kierujacych. Aby zjechać ze skrzyzowania trzeba zawsze skręcić w prawo, więc tylko z zewnętrznego, nie prawego, pasa ruchu (art.24.2.1.uPoRD). Nie ma tu skręcającego w lewo, bo wyeliminowanie skretów w lewo jest ideą wymyślonego 110 lat temu " Ruchu okrężnego". Nie ma też prawego pasa ruchu, gdyż jest zewnetrzny. Jadący nim z woli ustawodawcy i dyspozycji znaku C-12 nigdzie nie skrecas lecz jedzie okrężnie. Gdyby nawet włączył lewy kierunkowskaz, to by stgnalizował zamiar zmiany pasa ruchu na wewnetrzny, a nie skręt w lewo. Widac jak na dłoni, że tak jadąc nawet nie zmienia pasa ruchu, więc ani nie jedzie w lewo, ani na wprost, lecz dookoła. I na koniec jeszcze jedna uwaga zasadnicza. Ignoranci nie wiedza co znaczy rozwiązanie komunikacyjne "Ruch okrężny" więc wymyslili, że znak C-12 to C-9, a brak strzałek na wlocie, to ogólne zasady ruchu czyli w lewo z lewego, w prawo z prawego, a na wprost z każdego. Zapomnieli, że znak nakazu jest wazniejszy od zasad ogólnych, a on nakazuje jazdę dookoła wyspy, a nie obok niej w lewo, w prawo i na wprost.

#39 Guest_Ryszard

Guest_Ryszard
  • Goście

Napisano 03 marzec 2015 - 13:54

Jak widzę tytuł z błędem to wogóle nie czytam."Dwupasmowe" to jest stare radio.Jezdnia jest jedno, dwu... PASOWA nie "pasmowa" !!!To są pasy ruchu a nie "pasma"

Jaki EKSPERT, takie pasmo. Nie wie co znaczy znak C-12 i RUCH OKRĘŻNY, ale dobrze uczy pod egzamin, bo w WORD sa tacy sami fachowcy jak on.



#40 Guest_mb

Guest_mb
  • Goście

Napisano 14 marzec 2015 - 21:53

co za głąb to pisał?!



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych