Skocz do zawartości


Zdjęcie

Metody zabezpieczania gniazd zaworowych


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102482 postów

Napisano 12 grudzień 2012 - 19:38

Komentarz do artykułu: Metody zabezpieczania gniazd zaworowych

#2 Guest_V-maniak

Guest_V-maniak
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2012 - 19:38

Jak pod wzgl. odporności gniazd zaworowych na wypalanie i w ogóle współpracy z LPG spisują się silniki wolnossące V6 Audi 2.4E (170KM) i 3.0E (220KM)?Jak na ich tle wypada uturbiony 1.8T 150/163/170KM?Czy przy dobrze wyregulowanej instalacji nic się nie będzie przegrzewać?

#3 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 13 grudzień 2012 - 20:14

chyba napisali tekst specjalnie dla Ciebie;)http://eksploatacja-...6-C5-z-LPG.html

#4 Guest_V-maniak

Guest_V-maniak
  • Goście

Napisano 17 grudzień 2012 - 12:03

Dzięki za link, jest dla mnie cenną wskazówką :) Co prawda nie rozpisali się za bardzo nt. eksploatacji tych silników, ale też nie napisali złego słowa o nich, szczególnie w kontekście współpracy z LPG.

#5 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 17 grudzień 2012 - 14:02

hej!bo nie ma za bardzo co pisac o eksploatacji tych silnikow:P jesli lpg jest zle qyregulowany(za mala lub za bogata mieszanka paliwowa) to qupali gniazda. glowice tak jak pisali nie sa z papieru i i qytrzymuja wiel.lpg to w zasadzie zadna filozfiia.albo silnik ma mocna glowice i daje rade albo nie i soe sypie. aby wszystko dzialalo reguluj co 10tys. komputer od gazu i tyle.

#6 Guest_Grzegorz

Guest_Grzegorz
  • Goście

Napisano 26 grudzień 2012 - 09:20

mam pytanie.w tym artykule w linku jest podane ze dobry silnik w audi a6 2.5TDI to wersja BAU. jak sprawdzic czy sprzedajacy ma wlasnie ta wersje?gdzie znajde jje oznaczenie?w dowodzie rejestracyjnym?czy moze gdzies w aucie jest jakas tabliczka?

#7 Guest_V-maniak

Guest_V-maniak
  • Goście

Napisano 27 grudzień 2012 - 15:39

Kod możesz znaleźć w kilku miejscach: na naklejce we wnęce koła zapasowego, na tabliczce pod maską z prawej strony auta, poprzez zdekodowanie nr VIN (polecam www.automo.pl - niestety płatne) lub (najpewniej) z przodu lub z boku silnika (raczej gdzieś na górze) - niewykluczone, że pod którąś z plastikowych osłon.

#8 Guest_luzy

Guest_luzy
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2012 - 15:09

Lubryfikacja? Czyli smarowanie? Co smarowanie jakimś "gównem" ma nie dopuścić do wypalenia zaworów? To pisał chyba jakiś przedstawiciel handlowy który rozprowadza "lubryfikatory" . Haha "magnetyzerami" też pewnie handluje;)Za przedwczesne wypalenie zaworów (rozszczelnienie spowodowane "rodełkowaniem" przylgni zaworowej) to ta powierzchnia gdzie zawór styka się z gniazdem , jest spowodowane głównie dwoma czynnikami . Pierwsze to spalanie wysokotemperaturowe które jest spowodowane nie odpowiednią proporcją mieszanki paliwowo powietrznej (mieszanka zbyt uboga)jeśli instalacja zasilania LPG nie działa poprawnie to często to zjawisko zachodzi (chcę dodać że instalacje LPG nowej generacji dobrze ustawione nie wpływają na wzrost temperatury gazów wylotowych)a więc nie mogą być przyczyną wypalenia zaworów. Druga z przyczyn wypalenia zaworów to tak zwany zawór podwieszony. Jest to już typowa usterka układy napędzania zaworu i nie jest zależna od rodzaju paliwa. A w modelach silników wymienionych przez autora artykułu ( mechaniczna regulacja luzu zaworowego) często występuje zjawisko podwieszonego zaworu. A więc ludzie kupujcie lublifikatory , magnetyzery , turbinki Kowalskiego i jeszcze polecał bym się w tej sprawie skonsultować z panem Kaszpirowskim. A tak poważnie lublifikatory to naciągarstwo śmiechu warte. Polecił bym bardziej o dbanie o instalacje LPG (regulacje i przeglądy)niż inwestowanie w jakieś magiczne gadżety.Pozdrawiam

#9 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 28 grudzień 2012 - 16:23

widzę, że doszło do konfrontacji "sprzedawca lubryfikatorów VS monter instalacji gazu LPG" ;) luzy, wyluzuj, autor raczej wspomina o takich patentach a nie je zaleca (ostatni akapit ;)

#10 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2013 - 21:52

Przejechałem swoją Astrą 1,6 16v 1997 rok już 420 tys. km na LPG w sumie ma 540 tys km.Instalacja drugiej generacji założona w 2003 r. Sterowana sondą lambda i silniczkiem krokowym Autronik AL700 + tomasetto 100 HP.Instalacja prosta nie wymaga częstych regulacji przez te już prawie 10 lat po 270 tys km na gazie regeneracja parownika( warsztat wpisał na tablicę rekordów), teraz niedawno po 410 tys km wymiana parownika na nowy tym razem zintegrowany z filtrem = wymiana silniczka krokowego gazu. Kilak razy w ciągu tych 10 lat byłem u gazownika bo wymagało poprawek np. połączenia przewodów elektrycznych albo zatkał się tłoczek na zaworze przy filtrze, a to rura ssąca się obluzowała i łapał lewe powietrze ale to naprawdę groszowe sprawy.Sam silnik rewelacja! uszczelka pod głowicą po 400 tys km czyli standard nawet jeżdżąc na benzynie.Teraz wysypała się skrzynia biegów zdechła piątka a silnik żyleta!Nie powiem że nie bierze oleju bo każdy opel bierze ale jak go kupiłem brał tak koło 0,5l na 12,5 tys km a teraz też 1 l nie przekracza.Aha olej leje półsyntetyk GM bo jak wlałem minerala to zaczął żłopać jak olejoholik!

#11 Guest_Paweł Kol

Guest_Paweł Kol
  • Goście

Napisano 13 czerwiec 2018 - 19:10

Witam posiadam forda Focusa mk2 2010r lift byłem u hqzownika i powiedział mi że mam cytuję '' za miękka głowice i gniazda zaworów się wypala" chciałem spytać opłaca się wymienić głowice na twardsza albo ja utwardzoną jeśli jest taka możliwość? jeśli znacie kto takie usługi prowadzi prosił vym o jakiś namiar



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych