Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odpalanie silnika podczas mrozu


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 103086 postów

Napisano 10 styczeń 2013 - 17:31

Komentarz do artykułu: Odpalanie silnika podczas mrozu

#2 Guest_gościu

Guest_gościu
  • Goście

Napisano 10 styczeń 2013 - 17:31

Akumulator to warto przed zimą wymienić, nawet polski, trochę tańszy kupić i to już jednak duża różnica technologiczna z tym co produkowali parę lat temu. Tym bardziej, że zapowiadają kolejną falę mrozów, a ja już dwóch sąsiadów ratowałem.

#3 Guest_Roman

Guest_Roman
  • Goście

Napisano 29 styczeń 2013 - 22:49

Przy dużych mrozach czyli wyraźnie poniżej -10 stopni jednak lepiej jest najpierw uruchomić silnik, następnie oczyścić szyby ze śniegu czy szronu, a międzyczasie silnik, skrzynia biegów już będzie bardzo dobrze smarowana,silnik i skrzynia biegów pracują wyraźnie lżej, a także system ogrzewania czy klimatyzacji też już cokolwiek ożywi się i jak wejdziemy do samochodu to nie nastąpi zaparowanie szyb od wewnątrz, co często ma miejsce, gdy wsiądziemy (szczególnie 2 czy 3 osoby) do zimnego samochodu i natychmiast po uruchomieniu silnika ruszamy, a szyby są całkowicie zaparowane. Jak wtedy jechać? Metoda aby uruchomić silnik na dużym mrozie, potem oczyścić szyby ze śniegu czy szronu i dopiero wtedy ruszać, gdy silnik już popracuje nawet na biegu jałowym 2-3 minuty jest np szczególnie zalecana przez rosyjski miesięcznik motoryzacyjny "Za ruliom", a ci w końcu wiedzą co to jest zima. Poza tym za taką metodą przemawia wzgląd czysto praktyczny. Po co najpierw odśnieżać samochód stojący na dużym mrozie, gdy później wsiądzie się do niego a tu nie można go odpalić. Lepiej zatem najpierw go uruchomić, a potem odśnieżyć bo gdy nie odpali to można sobie odpuścić to odśnieżanie czy skrobanie szyb.

#4 Guest_arq

Guest_arq
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2013 - 20:12

Akumulatory kupione 7 lat temu są w podobnej kondycji jak dwuletnie nowej generacji. Faktycznie różnica w technologi produkcji akumulatorów w stosunku do tego co produkowali kilka lat temu jest ogromna.

#5 Guest_kierowcaamator

Guest_kierowcaamator
  • Goście

Napisano 02 marzec 2013 - 03:51

właściwie to żadnych rewelacji nie podaliście w swoich komentarzach. Takie same poradnictwo jakie znajduję tutaj, to już 40lat temu czytałem(w periodykach motoryzacyjnych), lub słyszałem w radio. A postęp technologiczny w budowie akumulatorów, czy w zapłonie silników chyba się trochę dalej posunął. Zimy jakie są każdy widzi...

#6 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 11 marzec 2013 - 19:38

Samochód na biegu jałowym czyli bez obciążenia rozgrzewa się bardzo powoli, przy dużym mrozie trwa to kwadranse. Im dłużej silnik pracuje nierozgrzany tym gorzej dla niego, innymi słowy prawidłowa procedura jest taka - odśnieżamy, odpalamy, ruszamy i parę pierwszych kilometrów delikatnie z gazem. Żeby przyspieszyć rozgrzewanie silnika bardzo dobrze jest obciążyć go ogrzewaniem. Tu jest dowód: blog-silnika . blogspot . com/2010/11/panie-zima-idzie.htmlJuż pomijam że za grzanie silnika na parkingu pod blokiem można zarobić mandat.

#7 Guest_gość

Guest_gość
  • Goście

Napisano 30 marzec 2013 - 22:29

moim zdaniem powinno sie odczekac chwile zanim rusza wszystkie plyny i oleje stosuje ta praktyke od lat i nie narzekam Pozdrawiam

#8 Guest_heniek

Guest_heniek
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2014 - 16:01

rozgrzewanie diesla na postoju to morderstwo kolektora dolotowego spalinami z EGR'a, oczywiście jeśli się EGR posiada ;)

#9 Guest_mikare

Guest_mikare
  • Goście

Napisano 06 listopad 2017 - 12:13

Jedynym dobrym rozwiązaniem jest po prostu zmiana oleju - chociaż zawsze myślałem, że chodzi po prostu o akumuluator. ZMieniłem olej na syntetyk od Venola jakoś w listopadzie. Efekty widoczne na całej linii. Jakby inny silnik. Równo, fajnie chodzi, moc jakby lepsza, zero problemów z rozruchem. Nigdy wcześniej nie miałem takiego doświadczenia, żeby sama zmiana oleju dała aż tak totalną odmiane.

#10 Guest_Janko

Guest_Janko
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2018 - 22:50

Aktualnie wożę ze sobą samostart (firma K2 wypuściła taki sprey). Jest łatwy w użyciu, a w przy mroźnych klimatach bardzo pomaga silnikowi w rozruchu.

#11 Guest_stanisław

Guest_stanisław
  • Goście

Napisano 22 listopad 2020 - 09:12

jaki luz zaworów kubota z 402



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych