Skocz do zawartości


Holowanie przyczepy.


36 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:44

No ale teraz piszesz że jak przekracza 3,5 tony to muszę mieć kategorię E, a wcześniej pisałeś, że jak auto ma do 3,5 tony to jeszcze można 750 kg przyczepę ciągnąć na B. A to w sumie jest ponad 3,5 tony. To jak to jest?

#22 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:47

No właśnie tak jest. Z przyczepą lekką możesz przekroczyć 3,5 tony masę zestawu na kategorii B. A z przyczepą ciężką nie. Dodatkowo zanim wyruszysz to sprawdź jaką przyczepę może ciągnąć Twoje auto. W dowodzie rejestracyjnym samochodu pozycja O1 to to DMC przyczepy z hamulcem jaką może ciągnąć, O2 - bez hamulca.

#23 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:50

Czyli jeżeli wybieram się na wakacje Volvo S60. które ma DMC 2030 kg z przyczepą kempingową o DMC 1100 kg to w sumie mam 3130 kg i mogę jechać na kategorii B? I jak mnie zatrzyma policja do kontroli to nie dostanę mandatu?

#24 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:52

Jeżeli tylko Twoje Volvo pod pozycją O1 ma więcej niż 1100 kg (a na pewno ma) to bez problemu możesz jechać. Łączna masa zestawu pojazdów nie przekracza 3500 kg.

#25 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:55

OK. Ale teraz mam inne pytanie. Popatrzyłem właśnie na dowód Passata żony, który też ma hak i tam pod O1 i O2 nic nie wpisali. To co wtedy?I tak pojadę Volvo, bo Pasek jest w benzynie a Volvo w dieslu.

#26 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:58

Wtedy DMC przyczepy nie może przekraczać DMC samochodu, w przypadku przyczepy ciężkiej, z hamulcem.Bez hamulca w takiej sytuacji nie może być cięższa niż 750 kg.

#27 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 00:00

Dzięki rozwiałeś moje wątpliwości. A orientujesz się jak się robi prawo jazdy na kategorię E?Może bym zrobił. Jak zmienię auto na większe to już mogę przekroczyć 3,5 tony w zestawie

#28 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 00:04

To nie jest nic trudnego. Jak jeździsz z przyczepą to tylko formalność. Zapisujesz się na kurs w Ośrodku Szkolenia Kierowców. Tam masz tylko jazdy na placu i na mieście. Jak skończysz jazdy zapisujesz się na egzamin i tam też zdajesz tylko jazdę. Teorii nie ma. Manewry robisz na placu dla ciężarówek, także masz dużo zapasu. Zdasz bez problemu i wtedy możesz ciągnąć taką przyczepę jaka jest wpisana w O1 w dowodzie samochodu.

#29 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 00:05

To chyba się zapiszę na taki kurs. Jak nie trzeba chodzić na wykłady to same jazdy sobie zarobię wieczorami. Nie wiesz ile kosztuje taki kurs?

#30 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 00:08

Ja w zeszłym roku płaciłem 1200 zł. Ale potem robił mój kolega i bez problemu znalazł szkołę jazdy gdzie skasowali go chyba coś koło 900 zł. Poszukaj dobrze to powinieneś się zamknąć w 1000 zł z egzaminem. Zdasz na pewno za pierwszym razem

#31 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 31 maj 2011 - 00:10

Dzięki. W tym roku pojadę na B. Ale po wakacjach chyba wybiorę się na taki kurs i egzamin. Zawsze się może przydać kategoria B+E.

#32 Guest_spokoloco

Guest_spokoloco
  • Goście

Napisano 07 czerwiec 2011 - 19:29

A tak podczepię się nieco pod temat holowania przyczep ze swoim pytaniem. Słyszałem, że jakieś wersje Opla Insignii mają układ stabilizacji jazdy z przyczepą. Nie wiecie może jak to działa? Czy się sprawdza? Czy to tylko jakiś marketingowy bełkot?

#33 Guest_aldo_rejn

Guest_aldo_rejn
  • Goście

Napisano 24 listopad 2011 - 00:41

no właśnie też ostatnio zastanawiałem się jak działa system stabilizacji toru jazdy przyczepy. czy on wyczuwa ruchy przyczepy przenoszone na hak i reaguje przyhamowując konkretne koło?

#34 Guest_Andrzej

Guest_Andrzej
  • Goście

Napisano 28 marzec 2016 - 12:43

Nie masz racji.Po pierwsze w takiej sytuacji nie wolno gwałtownie hamować.Jeżeli mamy przed sobą wolną drogę należy wręcz lekko dodać gazu, po czym delikatnie ruszyć kierownicą, żeby uspokoić falowanie przyczepy. Jeżeli zestaw będzie jechał po delikatnym łuku wężykowanie powinno osłabnąć.Dopiero wtedy można bezpiecznie hamować.

Jęsli dodasz gazu to się żle skończy . Jedyny ratunek to hamować i starać sie trzymać kierownicę prosto.



#35 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 14 marzec 2018 - 15:39

witajcie poszukuję lawety z okolic zielonej góry, w sieci natrafiłam na pomocdrogowa-zielonagora.pl, zna ktos? warto?



#36 wolna

wolna

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 144 postów

Napisano 04 marzec 2021 - 12:24

Następnym razem polecam skontaktować się bezpośrednio z pomocą drogową. Uważam, że to będzie najlepsze rozwiązanie. Bardzo dobrym wyborem będzie pomoc drogowa i holowanie 24h Słupsk i okolice: http://pomocdrogowa.slupsk.pl/ .



#37 Rosiko

Rosiko

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 23 postów

Napisano 26 marzec 2021 - 15:59

Jeżeli mamy tylko prawko kategorii B to warto sprawdzić z jaka przyczepą możemy jechać samochodem który mamy. W tym pomoże nam kalkulator https://www.forumsam...dy-b-przyczepa/i podpowie czy będzie to zgodne z obowiązującymi przepisami.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych