Skocz do zawartości


Holowanie przyczepy.


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Gonzo12345

Guest_Gonzo12345
  • Goście

Napisano 26 maj 2011 - 15:05

Musiałem ostatnio przewieźć auto na lawecie. Po przekroczeniu 90km/h zaczęło rzucać zestawem po całej drodze. Czy to normalna sytuacja, czy może przyczepa była niesprawna?

#2 Guest_piotr220

Guest_piotr220
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:05

To chyba nie jest normalne. Raczej taka sytuacja była spowodowana jakimś luzem na zaczepie. Moja przyczepka jest sprawna i nigdy mi nie rzuca nawet jak przekraczam 100 km/h

#3 Guest_amigo75

Guest_amigo75
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:10

Koledzy. Nie bez kozery z przyczepą można jechać max. 80 km/h.Z Twojego opisu wynika, że ciągnąłeś długą i ciężką przyczepę. W takiej sytuacji to zupełnie normalne. Nie sądzę, żeby ta laweta była uszkodzona. W przypadku długich przyczep zjawisko wężykowania jest powszechne i bardzo niebezpieczne.

#4 Guest_piotr220

Guest_piotr220
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:15

Nie wiem czy masz rację. Ja czasem jadę z przyczepką i nigdy mi się nie zdarzyło żeby mi rzucało samochodem. Moim zdaniem to jakaś usterka. Może coś z łożyskami, albo zaczepem

#5 Guest_amigo75

Guest_amigo75
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:19

Oczywiście usterki mogą nasilić zjawisko wężykowania. Ale jest ono naturalne nawet w nowej przyczepie. Poza tym to widać, że poza zwykłą przyczepką bagażową nigdy nie holowałeś dużej przyczepy. Jak kiedyś będziesz wiózł samochód albo łódź na przyczepie to zobaczysz o czym mowa.

#6 Guest_Gonzo12345

Guest_Gonzo12345
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:21

No dobrze. Skoro to naturalne to co w takiej sytuacji zrobić. Mi jak się przyczepa rozbujała to aż cały samochód mi zaczęło z pasa na pas wozić.Są jakieś sposoby żeby to złagodzić?

#7 Guest_amigo75

Guest_amigo75
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:27

Kolego. Przede wszystkim trzeba wolniej jechać. Ze zwykłą małą przyczepką możesz jechać szybciej. W Niemczech jak masz specjalne pozwolenie to możesz jechać na autostradzie 100 km/h. Ale z lawetą czy inną długą przyczepą staraj się nie przekraczać 80-90 km/h.

#8 Guest_tomek767

Guest_tomek767
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:35

Jak już Ci zacznie rzucać przyczepą to hamuj i czekaj aż się poprawi.Nic w takiej sytuacji nie zrobisz. Jak zwolnisz to wyczujesz z jaką prędkością możesz jechać bezpiecznie

#9 Guest_amigo75

Guest_amigo75
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:37

Nie masz racji.Po pierwsze w takiej sytuacji nie wolno gwałtownie hamować.Jeżeli mamy przed sobą wolną drogę należy wręcz lekko dodać gazu, po czym delikatnie ruszyć kierownicą, żeby uspokoić falowanie przyczepy. Jeżeli zestaw będzie jechał po delikatnym łuku wężykowanie powinno osłabnąć.Dopiero wtedy można bezpiecznie hamować.

#10 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:40

Dokładnie. Hamowanie w takiej sytuacji to ostateczność. Jak coś Ci wyjedzie to musisz hamować, ale jak nie musisz to opanuj najpierw zestaw.Poza tym nie można określić bezpiecznej prędkości, bo w różnych warunkach drogowych wężykowanie nastąpi przy innej prędkości.Na przykład jak na drodze są koleiny to przyczepą zacznie rzucać przy dużo niższej prędkości.

#11 Guest_amigo75

Guest_amigo75
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 01:43

Jechałem kiedyś w Niemczech z przyczepą która miała taki zaczep ze stabilizacją toru jazdy.http://www.al-ko.pl/138.htmPolecam. Na prawdę poprawia bezpieczeństwo.Na pewno sporo też kosztuje :-)

#12 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 23:19

Ja podróżując z przyczepą kempingową po Europie nie raz widziałem na autostradzie samochód z przyczepą po dachowaniu.Do tego niestety prowadzi jazda ze zbyt dużą prędkością.Z długą przyczepą nie ma żartów. Jak zacznie bujać to czasem ciężko opanować samochód.

#13 Guest_zigiV8

Guest_zigiV8
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 23:21

A czy to prawda, że przyczepa kempingowa podczas wypadku rozpada się na kawałki.Słyszałem od kolegi, który kiedyś widział jak auto z przyczepą wpadło do rowu, że wiele z niej nie zostało.Jak taki kemping jest zbudowany.

#14 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 23:24

To prawda, że przyczepa ulega zwykle całkowitemu zniszczeniu.Podczas dachowania czy wpadnięcia do rowu przyczepa kempingowa składa się jak domek z kart.Takie przyczepy zbudowane są na bazie szkieletu drewnianego, który dobrze spełnia swoje zadania jeżeli chodzi o lekkość konstrukcji.Podczas wypadku jednak składa i rozpada.Dlatego między innymi nie wolno jechać w przyczepie

#15 Guest_zigiV8

Guest_zigiV8
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 23:26

Ciekawe to co piszesz o szkielecie drewnianym przyczepy.A nie orientujesz się jak jest z samochodami mieszkalnymi?Czy ich budowa jest podobna, czy może są mocniejsze?

#16 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 27 maj 2011 - 23:34

Kampery, czyli samochody mieszkalne zbudowane są bardzo podobnie jak przyczepy kempingowe. Niestety też bardzo podobnie zachowują się podczas wypadku.Oczywiście kabina pasażerska ma mocniejszą konstrukcję, bo w większości przypadków jest to kabina z busa, jednak przestrzeń mieszkalna jest zrobiona na drewnie jak w przyczepie.Wypadek takim pojazdem też nie należy do najbezpieczniejszych.

#17 Guest_kacper

Guest_kacper
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 08:57

HOLOWANIE PRZYCZEPY - JAKIE UPRAWNIENIA SĄ POTRZEBNE?

#18 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:36

To zależy jakie auto jaką ma ciągnąć przyczepę.Na zwykłym prawie jazdy możesz jechać każdym samochodem o dopuszczalnej masie całkowitej(DMC) nie przekraczającej 3,5 tony z przyczepą lekką, czyli taką której DMC nie przekracza 750 kg.

#19 Guest_janek300

Guest_janek300
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:38

Skąd mam wiedzieć jaka jest dopuszczalna masa mojego samochodu.A co jak przyczepa ma więcej tego DMC niż 750 kg?

#20 Guest_adam1981

Guest_adam1981
  • Goście

Napisano 30 maj 2011 - 23:42

DMC pojazdu masz podane w dowodzie rejestracyjnym pod pozycją F1, opisane jako maksymalna masa całkowita.Jeżeli chcesz holować przyczepę ciężką (DMC powyżej 750 kg) to musisz sprawdzić jaka będzie łączna masa całkowita zestawu. Musisz dodać DMC auta i przyczepy. Jak suma jest poniżej 3,5 tony to dalej możesz jechać na kategorii B. Jeżeli przekracza to musisz mieć B+E lub C+E.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych