Skocz do zawartości


Na którym biegu wyprzedzać


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_turbo_marek

Guest_turbo_marek
  • Goście

Napisano 05 sierpień 2011 - 10:51

Ostatnio jechałem z kolegą.Zacząłem wyprzedzać ciężarówkę z 4 biegu a on powiedział mi że powinienem z 3.Ze byłoby szybciej.Jak to jest?

#2 Guest_ghostbuster

Guest_ghostbuster
  • Goście

Napisano 06 sierpień 2011 - 19:47

Wszystko zależy od mocy silnika, prędkości z jaką aktualnie jedziesz, no i skrzyni biegów (ilości przełożeń). Jadąc za gościem np 50 km/h naturalnie, że wrzucisz 3 a nie 4, bo wtedy większy moment obrotowy, a tym samym większe przyspieszenie będziesz miał na wyższym zakresie obrotów. Jadąc za kimś 120 km/h i chcąc wyprzedzać na 3 prawdopodobnie skończyłby Ci się zakres obrotów silnika i auto nie miałoby siły wyprzedzić, a więc wybierasz 4.

#3 Guest_amigo75

Guest_amigo75
  • Goście

Napisano 09 sierpień 2011 - 13:43

Dokładnie. Przed wyprzedzaniem powinieneś ocenić sytuację. Prędkość, nachylenie drogi, obciążenie Twojego auta itp.Zasada podstawowa jest taka, aby wyprzedzanie ograniczyć do jak najkrótszego.To znaczy, że nawet jak nic nie jedzie z przeciwka to nie ma co przeciągać wyprzedzania tylko trzeba je sprawnie przeprowadzić. Wyprzedzanie zalicza się do manewrów niebezpiecznych, gdzie należy zachować szczególną ostrożność.

#4 Guest_Matee

Guest_Matee
  • Goście

Napisano 16 sierpień 2011 - 13:38

To na którym biegu wyprzedzać zależy od silnika.Diesel nie wymusza na Tobie tak częstej redukcji jak benzyna, podczas wyprzedzania należy zwrócić uwagę na turbodziurę w przypadku aut z turbosprężarką. Czasem trzeba chwilę poczekać na reakcję samochodu po naciśnięciu pedału gazu.

#5 Guest_TaDI6

Guest_TaDI6
  • Goście

Napisano 29 sierpień 2011 - 10:31

Na jakim biegu wyprzedać? NA niższym!Redukcja i gaz, z wyprzedzaniem nie można się cackać. Podczas wyprzedzania nie powinno się również zmieniać biegu, no chyba że auto już nie ma siły jechać.W nowych w miarę mocnych dieslach przy dużych prędkościach jest możliwe wyprzedzanie nawet na 6 biegu :)

#6 Guest_Kajsa

Guest_Kajsa
  • Goście

Napisano 05 wrzesień 2011 - 09:02

Ja wyprzedzam, redukcja na trójeczkę i rura. Wyprzedzanie musi być sprawne i szybkie, bez ociągania się bo nigdy nie wiadomo co może nam na polskiej drodze wyjechać. Traktorzysta, baba z chłopem na rowerze czy niedzielny kierowca 30 km/h do kościoła.

#7 Guest_pandora_wawa

Guest_pandora_wawa
  • Goście

Napisano 05 wrzesień 2011 - 22:59

Ale jak jedziesz 130 km/h to redukcja na trójkę może być zabójstwem dla silnika i skrzyni. Redukcja jak najbardziej, ale przemyślana...

#8 Guest_adrian

Guest_adrian
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2013 - 11:12

Czy można bezpiecznie zrzucić bieg z 6tego jadąc 80km/h 'od razu' na bieg 3ci bez szkody dla silnika? Przy takiej redukcji bardzo szybko mój samochód nabiera prędkości 120km/h. Przy 4tym biegu jest zdecydowanie gorzej. Dodam, że nigdy obroty nie wchodzą na "czerwnoą linię" na obrotomierzu bo mam zabezpieczenie przed zbyt wysokimi obrotami (hyundai elantra).

#9 Guest_156

Guest_156
  • Goście

Napisano 01 listopad 2013 - 04:41

Chyba turbodiesel nie wymaga wachlowania ba jak by benzyna miała turbo też bym nie wymagała redukcji

#10 pawel.wil

pawel.wil

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 20 postów
  • LokalizacjaMazowieckie

Napisano 28 marzec 2014 - 13:42

Zgadza się, dlatego TD się przyjemnie jeździ. Przesiadłem się z benzyny na diesla i jest bajka. A co do wyprzedzania, najlepiej dobierać biegi w taki sposób aby obroty silnika były w zakresie mam momentu obrotowego ;]


W razie jakichkolwiek problemów zachęcam do odwiedzenia radców prawnych: http://www.kg-law.pl/pl/zespol/jaroslaw-kaminski.html

 

 

 


#11 malinaa

malinaa

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 20 postów

Napisano 22 luty 2016 - 19:16

Wszystko zależy od prędkości, stanu drogi, ukształtowania terenu. Przecież nie będziesz wyprzedzał przy prędkości 90km/h na trzecim biegu.



#12 Guest_Bartek

Guest_Bartek
  • Goście

Napisano 24 lipiec 2016 - 13:17

Ja wyprzedzam, max na 3 u mnie to 140

#13 sekula

sekula

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 18 postów

Napisano 13 sierpień 2016 - 19:48

najefektywniej na 3 biegu. chyba ze to diesel do 2.0 litrow, wtedy mozna na 4 



#14 filipxenon

filipxenon

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 11 sierpień 2017 - 09:47

Osobiście nie zmieniam biegów przy wyprzedzaniu, chyba że muszę zwolnić, albo przyśpieszyć, wtedy patrzę na obroty.



#15 Grzesiek310

Grzesiek310

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 13 postów

Napisano 21 sierpień 2017 - 12:44

Zależy od rodzaju silnika, czy ma turbo czy nie, od aktualnej prędkości, od tego czy droga jest płaska i jeszcze kilku innych rzeczy :) przeważnie im wyższe obroty tym wyższa moc, a przede wszystkim moment obrotowy, co pozwala nam na bardziej dynamiczne przyspieszanie więc czasem warto zredukować bieg :)



#16 GrzegorzP

GrzegorzP

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 29 sierpień 2017 - 17:14

Ja wyprzedzam na 3. I też nie zmieniam biegów w trakcie wyprzedzania, tylko skupiam się na tym, żeby poszło jak najszybciej.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych