Skocz do zawartości

Zdjęcie

ZUS i PIT-4

wróć do serwisu Kadry 8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lennka

Lennka

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 333 postów

Napisano 27 luty 2014 - 09:01

Witam,

jestem dopiero początkującą księgową i mam pewne pytanie, otóż, chodzi mi o składki ZUS i PIT-4 od wynagrodzeń pracowników, mianowicie, jak to jest z tymi składkami i pitem, do kiedy trzeba je wpłacić, nie chodzi mi o konkretny dzień 10/15, już tłumaczę - pokażę to na przykładzie. :)

Zatrudniliśmy na umowę zlecenie w styczniu (różne osoby - w dniach 10-01; 22-01; 24-01;), w lutym (w dniach 06-02; 20-02; 21-02;) wynagrodzenie tych zleceniobiorców, którzy zostali przyjęci w styczniu i 06.02 - zostało wypłacone w lutym.

I teraz mam pytanie, czy ja te osoby powinnam ująć do wyliczenia składek ZUS za styczeń czy za luty? Bierze się dzień wypłaty wynagrodzenia czy dzień zawarcia umowy, tj. jeżeli umowa zawarta w styczniu to wliczamy do składek za styczeń itp.? Proszę o wyjaśnienie tego, ponieważ nie rozumiem... :(

A druga sprawa to przekazanie do US PIT-4, tu też mam dylemat, w którym miesiącu za który miesiąc? Ważna jest data przyjęcia czy data wypłaty wynagrodzenia? Jak to jest z umowami zleceń, a jak z umową o pracę jak wynagrodzenie płatne jest do 10 dnia każdego miesiąca?

Bo jeśli chodzi o umowy o pracę to patrzymy na datę zatrudnienia (zawarcia umowy)? Jeśli zatrudniamy w styczniu to do ZUS musi iść za styczeń ale z wartościami zerowymi? Bo wynagrodzenie dopiero będzie 10 lutego wypłacone? O to chodzi?

Bardzo proszę o rozjaśnienie... :(

Nie wiem czy nie za chaotycznie to wszystko napisałam, ale mam nadzieję, że osoby zaawansowane wiedzą o co mi chodzi.

Dziękuję za każdą odpowiedź. :)

#2 Eni

Eni

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2544 postów

Napisano 27 luty 2014 - 09:05