Skocz do zawartości


Działalność usługowa - formalności i koszty


wróć do serwisu Moja Firma 8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Beata

Guest_Beata
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2014 - 22:05

witam, chcę założyć firmę sprzątającą i jestem na etapie dokształcania się w kwestiach formalności, nie wiem czy będzie to opłacalne. Załóżmy, że co miesiąc mam do dyspozycji ok. 30 000zł (netto). Zatrudniam 10 pracowników. Powiedzmy, że opłaceniu ich zostaje mi 10 000zł (netto). Koszty stałe (środki czystości, opłaty) to ok. 2000zł. Księgowa 200zł. Jak jest z podatkami? Co się najbardziej opłaca w takim układzie? Co jeszcze musze brać pod uwagę? Z góry dziękuję za odpowiedź.



#2 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 31 styczeń 2014 - 22:12

Jeśli chodzi o księgowość, to chyba co najmniej 500 zł netto musisz zarezerwować. Jeśli chcesz żeby to było opłacalne to zacznij od mniejszej ilości pracowników stopniowo rozwijając działalność. Wtedy łatwiej będzie zaplanować rozwój. No chyba, że masz już dość duże zlecenia, gdzie te 10 osób miały by gdzie pracować. Podatki, to ZUSy od zatrudnionych osób, podatek od wynagrodzeń. Masz do wyboru VAT, świadcząc usługi dla firm dobrze się zarejestrować, no i podatek, raczej zasady ogólne (18% od dochodu).



#3 Guest_Beata

Guest_Beata
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2014 - 22:27

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Tak, mam już spore zlecenie i te 10 osób to jest minimum potrzebne do jego realizacji. Na pewno będę musiała być vatowcem. Mimo to cały czas się waham, czy nie będę musiała dopłacać do interesu.../?

Zastanawiam się też na jakich zasadach/na jaką umowę przyjąć pracowników, żeby się nie pogrążyć, a jednocześnie żeby oni też nie byli pokrzywdzeni.



#4 kordian

kordian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 425 postów
  • Lokalizacjaśląsk

Napisano 31 styczeń 2014 - 22:34

Myślę, że na pierwsze 2-3 m-ce to umowa zlecenie bo  mniej formalności, a potem osoby które się sprawdzą to umowa o pracę.



#5 Guest_Beata

Guest_Beata
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2014 - 23:05

Pracownicy są już sprawdzeni Dołączona grafika

A jaką formę opodatkowania wybrać? Podatek liniowy??

 

Ile może kosztować ubezpieczenie takiej firmy? (od wypadków, np. ktoś złamie nogę na skutek nieodśnieżenia chodnika)



#6 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 31 styczeń 2014 - 23:15

Przy tych kwotach przychodu jakie nam podajesz podatek liniowy nie wchodzi w rachubę. Opłaca się go wybrać wtedy gdy nasze dochody wahają się w granicach 100 tys zł.i wyżej. Podatek n a zasadach ogólnych będzie tu chyba najlepszym wyjściem.

Jeśli chodzi o ubezpieczenie, to oprócz ubezpieczenia wypadkowego z ZUS dobrze byłoby jeszcze ubezpieczyć działalność, ale o to dopytać się musisz w firmach ubezpieczeniowych.



#7 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 04 luty 2014 - 13:35

[color=#666666;][font="helvetica;"]Witam,

Zachęcamy do zapoznania się z elektronicznym Punktem Kontaktowym* pod linkiem:
http://www.eu-go.gov.pl - zamieszczane są tam zarówno artykuły informacyjne kierowane do przedsiębiorców, administracji i konsumentów, jak i znajduje się Centrum pomocy (http://www.eu-go.gov...um-pomocy-ppk/) gdzie eksperci odpowiadają na podobne pytania.

Zachęcamy również do śledzenia profilu elektronicznego Punktu Kontaktowego Facebook: https://www.facebook.com/eugopl?ref=hl

Pozdrawiam

*(liderem projektu elektroniczny Punkt Kontaktowy jest Ministerstwo Gospodarki, Krajowa Izba Gospodarcza jest jego partnerem) [/color][/font]

 

 



#8 Guest_Piotr

Guest_Piotr
  • Goście

Napisano 04 luty 2014 - 17:45

Ciekawa sprawa!



#9 Guest_r

Guest_r
  • Goście

Napisano 06 luty 2014 - 17:03

Dobre ptanie





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych