Skocz do zawartości


magazyn w firmie budowlanej


wróć do serwisu Księgowość 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_ata

Guest_ata
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2008 - 21:51

Jesteśmy firma budowlaną, która do tej pory nie miała magazynów. Wszystkie zakupy na budowy były rozliczane na 5-kach lub 6-kach. Obecnie zakupiono nadwyżkę materiału, która ma zostać w firmie do rozdysponowania w czasie. Na jakie konto powinnam to zaksięgować? I czy kosztem towar ten stanie się dopiero po wydaniu na budowę i jej zakończeniu?

#2 Guest_Mirasek

Guest_Mirasek
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2008 - 22:31

Moim zdaniem, należy zaksięgowac na k-ta zespołu "3" ,które wykorzystywane są do ewidencji przychodów, rozchodów i stanów zapasów materiałów, złużących działalności.Jeżeli masz Fa za zakup mayeriałów, osoba odpowiedzialna za prowadzenie magazynu na podstawie "WZ" lub Fa prztjmuje na stan zakupiony materiał dokumentem PZ wykazując poczczególne materiały oraz ilośc.Księgowa wycenia PZ ustalając cenę jednostkową danego materiału. Fa księgujesz:Wn - 311 (Przyjęcie materiałów do magazynu w oparciu o Pz wyceniony w/g stałych cen ewidencyjnych, lub cen zakupu) nettoWn - podatek naliczonyMa - 202 rozrachunki z dostawcamioraz ewentualne rozliczenia odchyleń (340)Kiedy wydajesz materiał z magazynu na na podstawie "Wz" księgujesz rozchód i w tym momencie masz koszty zużycia tych materiałów.Wn - 40x Ma - 311To tak w skrócie. Mam nadzieję, że wiesz o co chodzi?W zasadach "polityce" rachunkowości powinnaś miec opisane jak wycenia się materiały i towary w magazynie oraz zasady gospodarki magazynowej.

#3 Guest_ata

Guest_ata
  • Goście

Napisano 01 sierpień 2008 - 23:06

Firma nie ma dokumentu zw. "polityka rachunkowości". Jak o to zapytałam, to popatrzyli na mnie, jakby mi co najmniej ogon wyrósł. O przyjęciu na magazyn też nikt nie słyszał. Sprawdzałam f-ry pod względem meryt. i formalnym i znalazłam opis "mag. własny" i dekret 411. dzięki za odpowiedź. wiem o co chodzi, tylko teraz starszych i mądrzejszych muszę "uczulić" na pewne sprawy. Będzie ciężko...

#4 Guest_dorota

Guest_dorota
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2008 - 14:02

można zakup materiałów zaliczać bezpośrednio w koszty, ale na koniec miesiąca spisem tych materiałów z natury koryguje się koszty stan materiałów idzie na konto WN np 311 a z kosztów Ma ... a stan poprzedni księguje się w koszty Wn ... Ma 311. Takie uproszczenia są dopuszczalne.

#5 wicehrabia

wicehrabia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 211 postów

Napisano 24 listopad 2017 - 12:50

Rolę magazynu z powodzeniem mogą pełnić kontenery budowlane, takie jak te oferowane przez Modular System  - takie rozwiązanie może się dobrze sprawdzić. I nie ma obawy, że magazyn okaże się zbyt mały, bo w razie potrzeby zawsze można przyłączyć dodatkowe segmenty.



#6 playskin

playskin

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 30 postów

Napisano 05 grudzień 2017 - 11:34

kontenery budowlane jako magazyny sprawdzają się doskonale

 

dbałości o najmniejsze szczegóły



#7 mozaila

mozaila

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 15:21

Warto tez pamiętam,że w takim magazynie bardzo ważne jest oświetlenie, przykładowo http://www.lighting....oswietlenie-ledOświetlenie ledowe, porządnie oświetli cały magazyn i zaoszczędzi energii,warto tez pomyśleć o oświetlenie zewnętrznym, bo est równie ważne jak wewnętrzne :) 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych