Skocz do zawartości


Zdjęcie

Poniesienie kosztów w związku z zakończeniem roku


wróć do serwisu Moja Firma 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 fischu

fischu

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 17 grudzień 2013 - 09:32

Witam serdecznie,

 

Mam nadzieję, że mój temat nie wyląduje w koszu, gdyż zapewne dla ludzi związanych z księgowością moje pytanie będzie jak chleb powszedni. Z góry zaznaczam, że szukałem, aczkolwiek dla laika nie jest to prosta sprawa. Już tłumaczę o co chodzi.

 

W ubiegłym miesiącu (listopad) przejęliśmy  czystą spółkę kapitałową. Ponieważ sprawy notarialne i ze złożeniem KRSu ciągły się do końca tego miesiąca, dopiero w tym momencie otrzymaliśmy zmieniony dokument KRS, w którym już ja widnieje jako "właściciel" (prezes). Z racji tego, że jest to końcówka miesiąca i do stycznia tak na prawdę nie zostało wiele (okres świąteczny) stwierdziliśmy, że już nic nie będziemy na tej spółce wykonywać, aby pozbyć się rocznego zeznania. I tu pierwsze pytanie czy jest to możliwe (chodzi tylko i wyłącznie o same opłaty)? Pojawia się jednak drugi problem. Zmuszeni jesteśmy załatwić sprawy związane z kontem bankowym, biurem rachunkowym pieczątkami, stroną internetową (głównie adresem mailowym) jeszcze teraz o ile będzie to możliwe. Czy jeśli dajmy na to wykupię domenę, a co za tym idzie dostanę za to fakturę z terminem wystawienia w grudniu, to czy moje koszty mają wpływ na kwotę jaką i tak będę musiał ponieść za sprawozdanie roczne w przypadku wyjścia na zero? Do kiedy to wszystko muszę załatwić (z tego co wyczytałem to do marca). Jakie są to koszty mniej więcej? Z góry dziękuję i pozdrawiam.



#2 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 29 grudzień 2013 - 12:59

Jeśli podpiszesz umowę z biurem rachunkowym (poznasz cenę za obsługę, za sprawozdanie finansowe), które będzie prowadzić księgowość tej spółki, to ono sporządzi sprawozdanie, fakturę wystawioną w grudniu ujmie w księgach 2013 roku, bo jak rozumiem rok sprawozdawczy kończy się 31.12.2013 roku (sprawdzić to należy w umowie). Jeśli tak to na sprawozdanie jest, jego sporządzenie jest czas 3 miesiące od dnia na który sporządzamy sprawozdanie, a 6 miesięcy od tego dnia na zatwierdzenie. Do końca marca składamy zeznanie podatkowe CIT.



#3 KsięgowaEwa

KsięgowaEwa

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów

Napisano 10 styczeń 2014 - 23:35

wiesz, zawsze możesz negocjować cenę sprawozdania finansowego - jak sam mówisz nic się w spółce nie dzieje, więc wiele pracy księgowa nie będzie miała. Jest dużo biur rachunkowych na rynku i ogólnie cena za usługi księgowe spada, na przykład u nas niektórym spółkom i fundacja robimy za darmo sprawozdanie - w miesiącu jest max 7 faktur z czego jedna nasza, nic się nie dzieje więc już nie bierzemy za sprawozdanie pieniędzy





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych