Skocz do zawartości


Księgowanie kosztów w spółce z o.o.

koszty spółka z o.o. rozliczenie księgowość

wróć do serwisu Księgowość 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Zbigniew

Guest_Zbigniew
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2013 - 18:27

Witam,

 

w październiku powstała spółka z.o.o., której działalność nie podlega rozliczaniu podatku VAT. Pytanie brzmi:

Jaki jest maksymalny okres zaksięgowania faktur kosztowych, jeżeli spółka nie wygenerowała jeszcze przychodu? Czy mogę faktury kosztowe z końca października, listopada i grudnia 2013 zaksięgować na początku stycznia 2014 wraz z pierwszymi przychodami?

 

Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi więc będę podwójnie wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

 



#2 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14142 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 16 grudzień 2013 - 23:34

[font="georgia, serif;"]nie możesz tak zrobić[/font]

 

[font="georgia, serif;"]Faktury z 2013 roku należy zaksięgować w tym roku, a skoro brak przychodów, to za pierwszy rok działalności spółka będzie miał stratę[/font]

[font="georgia, serif;"]Stratę będzie można odliczyć od dochodu w ciągu 5 lat, nie więcej niż 50 % kwoty straty w jednym roku.[/font]



#3 Guest_Zbigniew

Guest_Zbigniew
  • Goście

Napisano 18 grudzień 2013 - 18:30

Serdeczne dzięki za odpowiedź i zapytam może inaczej. Znajomy księgowy uważa, że na zaksięgowanie faktur kosztowych w nowopowstałej spółce z o.o. mam maksymalnie 3 miesiące (a więc u mnie ta data to 24.01.2014) w momencie jeżeli spółka nie miała jeszcze żadnych przychodów.

Te koszty to głównie zakup mebli do biura, koszt szkoleń i wydania certyfikatów oraz koszty wyjazdów służbowych.

 

Czy w takim przypadku Twoim zdaniem muszę zaksięgować to jeszcze w tym roku? Dodam, że do tej pory nie rozliczałem się nawet za październik mimo wydatków w tym miesiącu.

 

Pozdrawiam

 

 

 



#4 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 14142 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 18 grudzień 2013 - 22:05

[font="georgia, serif;"]Ciekawa jestem skąd takie błędne mniemanie tego księgowego. [/font]

 

[font="georgia, serif;"]Bo z mojej wiedzy wynika to, co wcześniej napisałam. [/font]

[font="georgia, serif;"]Faktury z 2013 roku nie mogą być księgowane w 2014 roku, w KH koszty księguje się w dacie wystawienia faktury.[/font]

[font="georgia, serif;"]Chyba, że wpłyną do spółki z opóźnieniem uniemożliwiającym zaksięgowanie do poprzedniego miesiąca, to księguje się je w następnym miesiącu /czyli w którym firma je dostała/.[/font] [font="georgia, serif;"]Oczywiście nie dotyczy to faktur z grudnia, których w styczniu się nie zaksięguje.[/font]

[font="georgia, serif;"]Faktury kosztowe księguje się niezależnie od tego czy spółka osiąga przychody czy jeszcze ich nie ma.[/font]

 

[font="georgia, serif;"]Pisząc o rozliczaniu się masz na myśli wyliczenie ewentualnego podatku dochodowego w spółce ?[/font]

[font="georgia, serif;"]Jeśli są tylko koszty, to nie ma z czego się rozliczać.[/font]



#5 KsięgowaEwa

KsięgowaEwa

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 523 postów

Napisano 29 grudzień 2013 - 21:42

jeżeli nie zaksięgujecie kosztów, to owszem spółka będzie miała w bilansie za 2013 rok stratę, ale wynikającą z samych zaliczek. Tak jak pisze koleżanka - koniecznie zaksięgujecie te faktury



#6 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 29 grudzień 2013 - 22:02

Ustawa z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości

 

Art. 6. 

1. W księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego, niezależnie od terminu ich zapłaty.

2. Dla zapewnienia współmierności przychodów i związanych z nimi kosztów do aktywów lub pasywów danego okresu sprawozdawczego zaliczane będą koszty lub przychody dotyczące przyszłych okresów oraz przypadające na ten okres sprawozdawczy koszty, które jeszcze nie zostały poniesione.

 

Mam nadzieję, że ten znajomy księgowy nie znajdzie Zbigniewie u Ciebie pracy.





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koszty, spółka z o.o., rozliczenie, księgowość

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych