Skocz do zawartości


Jak założyć firmę?

zakładanie firmy własny biznes jak złożyć firmę

wróć do serwisu Moja Firma 159 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Bartek

Guest_Bartek
  • Goście

Napisano 21 listopad 2013 - 21:56

Znalazłem na stronie opisującej jak założyć firmę krok po kroku informację, że wniosek CEIDG-1 można wysłać przez internet. (tutaj:http://zakladanie-wl...k-po-kroku.html ). Niestety nie doprecyzowano za pomocą jakiej strony mam to zrobić. Czy ktoś może wie?



#2 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 21 listopad 2013 - 22:05

Strona na której wypełnisz wniosek wraz z wysłaniem znajduje się pod tym linkiem:

 

https://prod.ceidg.g...idg.cms.engine/

 

po wysłaniu go nie ominie Cię wizyta w Urzędzie, aby go podpisać.

 

Przygotowanie wniosku w trybie anonimowym wymaga wizyty w Urzędzie Gminy (wniosek jest przechowywany w systemie przez 7 dni od daty wypełnienia) w celu potwierdzenia tożsamości i złożenia podpisu przez wnioskodawcę.Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, drukuje i przedkłada wnioskodawcy do podpisania.W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym wnioskodawca podpisał wniosek papierowy w Urzędzie Gminy.



#3 kasandra145

kasandra145

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 5 postów

Napisano 23 listopad 2013 - 16:50

No właśnie, kłopotliwe są te wizyty w urzędzie, ale ominąć się ich nie da. A szkoda, bo niby są już podpisy elektroniczne i to wszystko powinno być do załatwienia drogą "online"



#4 Sobi

Sobi

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • LokalizacjaWwa

Napisano 24 listopad 2013 - 12:53

Polecam korzystać z serwisów Inforu dotyczących zakładania działalności gospodarczej:

http://mojafirma.inf.../zakladam-firme



#5 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 28 listopad 2013 - 22:50

Witam

 

Chciałbym uzyskać pewnej informacji... Tzn jaki jest koszt założenia swojej firmy... Chodzi mi o założenie ogólnopolskiego i wielobranżowego portalu internetowego z reklamami dla różnych firm... Chciałbym się dowiedzieć krok po kroku jakie to są koszta...



#6 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 28 listopad 2013 - 22:59

Samo założenie działalności gospodarczej jest bezpłatne - wniosek CEIDG , który zostaje wysłany do ZUS, US, GUS. Każdorazowa zmiana nic nie kosztuje. To, jaką działalność będziesz prowadził to już od Ciebie zależy i musisz na początek poznać koszty prowadzenia takiej działalności, aby Cię nie przerosły.

Jeśli chodzi o założenie takiego portalu, musisz się podpytać w firmach, które byłyby w stanie Ci taki portal stworzyć - samo istnienie może okazać się za mało. Potrzebny będzie dobry pomysł, aby portal był popularny, taki aby przyciągał reklamodawców.



#7 Guest_ande

Guest_ande
  • Goście

Napisano 28 listopad 2013 - 23:33

Zalozenie jest proste :). Potrzebujesz tylko profilu zaufanego epuap - rejestrujesz sie w necie a pozniej idziesz go potwierdzic do wybranego urzedu. Przy czym w urzedach sa do tego osobne okienka wiec bez kolejki, szybko sie to zalatwia, a wystarczy pokazac dowod osobisty.Pozniej na ceidg.gov.pl zakladasz firme i to w zasadzie ogranicza sie do wypelnienia formularza krok po kroku. I tyle :)Pozniej jeszcze zakladasz konta firmowe, wybierasz biuro rachunkowe lub jakis program do ksiegowosci jezeli zamierzasz sam to robic, jak infakt online czy r2ksiega do kpirNo i pozniej sie martwisz tylko o podatki i klientow :)Ew. jak chcesz byc vatowcem to jeszcze wizyta w US cie czeka :)

#8 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 29 listopad 2013 - 15:02

Jeśli chodzi o stworzenie portalu, jego popularność, serwery i domeny to jest najmniejszy problem, bardziej mi chodzi o postawienie firmy tak, aby funkcjonowala legalnie...

 

No i kolejne pytania:

 

1. Wyczytałem w necie iż "Opłata rejestracyjna działalności gospodarczej wynosi od kilkudziesięciu do 100 zł w zależności od gminy" więc jak to jest,,? jakie musze ponieść koszta żeby legalnie firme postawić i zacząć działać..?

 

2. Jeśli będę wystawiał faktury różnym firmą to chyba musze być vatowcem prawda..? I żeby nie pakować się odrazu w płacenie vatu za faktury to na początek chce wystawiać proformy, a po opłaceniu faktury proformy chciałbym wystawiać vat do rozliczeń. Czyli jeśli chce być vatowcem i muszę iść do US to czy czekają mnie jakieś dodatkowe koszta...?

 

3. A co z oplatami w trakcie prowadzenia dzialanosci czyli ZUS..? to będzie moja pierwsza firma więc koszty miesięczne z tego co się dowiedziałem są około 200zł na miesiąc czy to pewne info..?

Ogólnie jakie są koszty prowadzenia działalności, jeśli chodzi o płacenie co miesiąc zusów itp..? Dodam że księgowa odchodzi, bo kolegi ciotka jest księgową więc sprawa już załatwiona.

 

4. Firmę chce stworzyć razem ze zajomym, na początek będzemy działać u niego w domu, nic prócz internetu, komputera,drukarki i telefonu komórkowego nam nie jest potrzebne czy w takim wypadku jest możliwe dostanie jakiegoś dofinansowania, pomocy  czy coś  tym stylu...?

 

5.  W jaki sposób poprawić skuteczność płacenia faktur przez klientów, bo pracując w takiej firmie było ogólnie duże zainteresowanie wykupywaniem reklam, ale jeśli dochodziło do płatności to zawsze były problemy z terminami płatności... Ludzie spóźniali się tydzień, 2 , miesiąc, czasem nawet pół roku... A wiadomo na początku chcicałbym aby to w miare jakoś spływało regularnie.... Może coś na zasadzie zawarcia punktu w umowie, który mówi o tym , że jeśli klient nie opłaci np max 7dni po terminie jaki obrał to zostają naliczane odsetki,kary czy coś w tym stylu..?

 

 

Sorry że aż tyle tego ale naprawdę nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o tworzenie firmy, bo nigdy żadnej firmy nie miałem, mam pomysł jak działać, ale zadziałąć moge dopiero wtedy gdy powstanie firma :)



#9 Guest_ande

Guest_ande
  • Goście

Napisano 29 listopad 2013 - 18:27

Ale ja Ci wszystko napisalem juz wyzej Dołączona grafika No ale dobra:

 

1. Nie wiem co to za oplata. Wszystko robisz w sieci. Nic nie placisz.

 

2. Za wniosek chyba trzeba w US zaplacic 2 stowy, ale nie pamietam. Natomiast nie musisz byc vatowcem, ale bedzie ci sie oplacalo byc bo firmy chetniej beda z toba robic interesy wiedzac ze moga odliczyc sobie vat.

 

3. ZUS preferencyjny przez pierwsze 24 miesiace to ok. 400 zl. Tutaj warto zauwazyc ze to pelne 24 miesiace, wiec jak zalozysz firme 2 dnia miesiaca, to mozesz z tego zrobic 25 miesiecy preferencyjnego ZUSu bo pierwszy miesiac nie bedzie pelny Dołączona grafika

 

Co do ksiegowej... No comment. Zobacz ze juz teraz nie wrozy Ci to dobrze na przyszlosc, bo piszesz, ze kolegi ciotka jest ksiegowa a pytasz na forum o takie proste rzeczy. Sugeruje samemu ogarnac temat. Lepiej na tym wyjdziesz. A ksiegowa dobrze miec zeby podpytac co i jak w razie komplikacji. Zreszta. Sciagnij sobie R2ksiege ze strony reset2.pl - dla mikro firm jest za darmo (do ilus tam dokumentow). Nazywa sie to programy na start czy jakos podobnie. Zobaczysz sobie ze to bardzo proste jest.

 

4. Dofinansowanie z UP na pewno. Sprawdz sobie w swoim UP jak to wyglada. Na poczatku nowego roku beda mieli pewnie nowe budzety wiec moga byc duze szanse.

 

5. Umiejetnie dobierac kontrahentow Dołączona grafika To jedyna recepta Dołączona grafika Jezeli ktos jest niewyplacalny, trudno - nie ma. Mozesz tez prosic o platnosc z gory za reklame dla zupelnie nowych klientow. Kar od zobowiazan pienieznych zadac nie mozesz bo to jest niezgodne z polskim prawem. Mozesz tylko naliczac odsetki ustawowe ale wtedy cie nie beda lubic Dołączona grafika

 

6. Moja sugestia na bazie doswiadczenia. Ksieguj sam. Ja przerabialem biuro, pozniej ksiegowosc online, pozniej znowu biuro, pozniej znowu ksiegowosc online, pozniej znowu biuro i w koncu znowu sam to robie i chyba najlepiej na tym wychodze. kpir prowadze w programie r2ksiega ktory uwazam za cudowny ale mozesz to robic na poczatku nawet online (ja infakt uzywalem)



#10 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 29 listopad 2013 - 18:57

To chyba na tą chwilę jeszcze jedno pytanie... Znalazłem taki artykuł http://www.mala-firm...u-preferencyjny według niego zusu wyjdzie około 415zł ale ostatni pkt jest interesujacy

 

Pomniejszanie podatku dochodowego

Na koniec w miarę pozytywna informacja dla tych, których przerażają powyższe kwoty: składki ZUS zmniejszają podatek dochodowy przedsiębiorcy. W praktyce pomniejsza się go o niemal całą kwotę składki zdrowotnej oraz o 18% pozostałych składek. W ten sposób, przy pełnym wymiarze składki, ZUS kosztuje nas około 660 zł, a przy stawce preferencyjnej zaledwie 155 zł!

 

Czy prostą łopatologią możecie mi wytłumaczyć o co tu kaman..? Bo ogólnie jestem przerażony, że zus miałby wychodzić 400zł bo liczyliśmy na 200........



#11 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 29 listopad 2013 - 19:10

sorry jeszcze jedno pytanie, czy prócz tym zusem ile by nie wynosil to czy ponoszę jeszcze miesiecznie jakies inne opłaty...?



#12 Guest_michal21

Guest_michal21
  • Goście

Napisano 29 listopad 2013 - 19:46

Oprócz ZUS jest również podatek VAT oraz podatek dochody oraz inne koszty działalności w zależności od  rodzaju prowadzonej firmy. Jeśli planujesz założenie firmy skorzystaj może z jakiegoś programu księgowego np. http://www.infakt.pl..._do_ksiegowosci to będzie ci łatwiej to wszytko rozliczać. 



#13 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 29 listopad 2013 - 23:32

Czyli czysto teoretycznie... Wystawiam faktur na 1000zł miesięcznie - vat 23% czyli zostaje mi 770 - podatek dochodowy z tego co się orientuje 19% czyli zostaje 623,70 - 415zł zusu = 208.7

 

Zus, vat, podatek dochodowy to wszystkie opłaty jakie musze odpisać od sumy której zarobie czy jest coś jeszcze :/ ?



#14 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 listopad 2013 - 00:05

Ten 19 % podatek to jedno (opłacalny przy dochodzie w granicach 100 tys zł i większym), mamy też podatek w wysokości 18 %, a tu kwotę wolną od podatku (kwota 3089 w trakcie roku od której nie odprowadzamy podatku), tu przychody pomniejszamy  koszty uzyskania przychodów. Inną formą opodatkowania są zryczałtowane formy: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, gdzie stawki są różne w zależności od rodzaju działalności, no i karta podatkowa.



#15 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 listopad 2013 - 00:09

To chyba na tą chwilę jeszcze jedno pytanie... Znalazłem taki artykuł http://www.mala-firm...u-preferencyjny według niego zusu wyjdzie około 415zł ale ostatni pkt jest interesujacy

 

Pomniejszanie podatku dochodowego

Na koniec w miarę pozytywna informacja dla tych, których przerażają powyższe kwoty: składki ZUS zmniejszają podatek dochodowy przedsiębiorcy. W praktyce pomniejsza się go o niemal całą kwotę składki zdrowotnej oraz o 18% pozostałych składek. W ten sposób, przy pełnym wymiarze składki, ZUS kosztuje nas około 660 zł, a przy stawce preferencyjnej zaledwie 155 zł!

 

Czy prostą łopatologią możecie mi wytłumaczyć o co tu kaman..? Bo ogólnie jestem przerażony, że zus miałby wychodzić 400zł bo liczyliśmy na 200........

 

Obecnie - jeszcze w tym roku składki zus (wraz z chorobowym) to koszt 153,12 zł, plus składka zdrowotna 261,73 zł. Składki zus opłacone są kosztem i pomniejszają przychód. Natomiast składka zdrowotna nie jest kosztem, możemy część składki zdrowotnej w wysokości 225,38 zł (płacisz 261,73 zł) odjąć od podatku, jeśli wychodzi - składkę zdrowotną zapłaconą.



#16 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 30 listopad 2013 - 00:14

Ten 19 % podatek to jedno (opłacalny przy dochodzie w granicach 100 tys zł i większym), mamy też podatek w wysokości 18 %, a tu kwotę wolną od podatku (kwota 3089 w trakcie roku od której nie odprowadzamy podatku), tu przychody pomniejszamy  koszty uzyskania przychodów. Inną formą opodatkowania są zryczałtowane formy: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, gdzie stawki są różne w zależności od rodzaju działalności, no i karta podatkowa.

No to znów stos nowych zagadnień o których mam niewielkie pojęcie...... Może inaczej... w ciągu miesiąca wystawie faktur na 10000 zł po odliczeniu wszystkich kosztów związanych z podatkami, vatem , zusem itp ile mi zostanie na ręke.. Bo tu widze co chwile jakieś nowe rzeczy dochodzą, nowe procenty.... Oczywiście nie będę bazował tylko na waszych wypowiedziach, ale zanim będę rozmawiał z kimś kto się na tym zna w cztery oczy to chce się przygotować w jakiś sposób... Tak na marginesie to też jestem z Radomia Dołączona grafika



#17 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 listopad 2013 - 00:34

Nie jestem z Radomia, ale znam to miasto i tak już zostało:)

Im dogłębniej się poznaje dane zagadnienie tym więcej niejasności i pytań. 

Kwota już poważniejsza, więc więcej zostanie:). Umawiając się na fakturę, radziłbym mieć na myśli kwotę netto, VAT raczej jest do zapłaty, więc podpisujemy umowę na 10 tys. netto, VAT- 23% czyli 2300 zł.

Musisz odróżniać VAT i dochodowy -PIT.

Od przychodu 10 tys odejmiesz koszty związane z prowadzoną działalnością - netto, bo VAT z kosztów (faktur zakupu) odliczysz od tych 2300 zł.

Te koszty to np tel., ZUS, paliwo. Załóżmy że dochód wyniesie 8000 zł (10 tys - 2 tys kosztów).

Obliczasz dochodowy 8000zł * 18% =1440 zł - 556,02 (kwota wolna od podatku w całym roku)= 883,98zł - skł zdrowotna 225,38 = 658,60=659 zł podatku jeśli wszystko ok wyliczyłem. Jest jeszcze trochę szczegółów, o których trzeba wiedzieć jeśli sam chciałbyś prowadzić działalność.



#18 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 30 listopad 2013 - 00:47

Nie jestem z Radomia, ale znam to miasto i tak już zostało:)

Im dogłębniej się poznaje dane zagadnienie tym więcej niejasności i pytań. 

Kwota już poważniejsza, więc więcej zostanie:). Umawiając się na fakturę, radziłbym mieć na myśli kwotę netto, VAT raczej jest do zapłaty, więc podpisujemy umowę na 10 tys. netto, VAT- 23% czyli 2300 zł.

Musisz odróżniać VAT i dochodowy -PIT.

Od przychodu 10 tys odejmiesz koszty związane z prowadzoną działalnością - netto, bo VAT z kosztów (faktur zakupu) odliczysz od tych 2300 zł.

Te koszty to np tel., ZUS, paliwo. Załóżmy że dochód wyniesie 8000 zł (10 tys - 2 tys kosztów).

Obliczasz dochodowy 8000zł * 18% =1440 zł - 556,02 (kwota wolna od podatku w całym roku)= 883,98zł - skł zdrowotna 225,38 = 658,60=659 zł podatku jeśli wszystko ok wyliczyłem. Jest jeszcze trochę szczegółów, o których trzeba wiedzieć jeśli sam chciałbyś prowadzić działalność.

 

 

No to teraz już wiem duuuużo więcej niż wiedziałem na początku... Jeśli chodzi o faktury to myśle że będzie ich od 8000 do nawet 20000zł miesięcznie zależy od miesiąca z tym że nadal zostaje kłopot klientów którzy z doświadczenia wiem nie wyrabiają się w terminie :/ (w poprzednich firmach były to poślizgi nawet i pół roku) 0 i to jest chyba największa bolączka tego całego interesu....



#19 Radomiak

Radomiak

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 1747 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 listopad 2013 - 01:00

Początki bywają trudne, ale życzę powodzenia. Jeśli chodzi o tych "zapominalskich" którzy nie płaca na czas to radzę stosować pro formy , faktury zaliczki, można zabezpieczyć się podpisując umowę z firmą, która nam pomoże w przyszłości ściągnąć naszą wierzytelność. Na wystawianych fakturach, można stosować "straszaka", że jeśli faktura nie zostanie uregulowana w terminie, to stanie się to i to. Napewno pomoże dobry kontakt z klientem.



#20 moro19

moro19

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 30 listopad 2013 - 01:03

Początki bywają trudne, ale życzę powodzenia. Jeśli chodzi o tych "zapominalskich" którzy nie płaca na czas to radzę stosować pro formy , faktury zaliczki, można zabezpieczyć się podpisując umowę z firmą, która nam pomoże w przyszłości ściągnąć naszą wierzytelność. Na wystawianych fakturach, można stosować "straszaka", że jeśli faktura nie zostanie uregulowana w terminie, to stanie się to i to. Napewno pomoże dobry kontakt z klientem.

 

 

Tak o pro formi to wiem, tak mamy zamiar zrobić, jeszcze jedno pytanko... Co z programami które będą potrzebne na komputerze, typu jakieś photoshopy, windows, program do wystawiania faktur.. Czy to wszytsko musi być oryginalne i zakupione w sklepie...?





Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: zakładanie firmy, własny biznes, jak złożyć firmę

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych