[font="arial, sans-serif;"]Każdy dłużnik charakteryzuje się tą samą cechą. NIE PŁACI. Tutaj może nie chodzi o brak zapłaty ale o brak wykonania ciążących na nim zobowiązań.[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Zastanowiłbym się czy przypadkiem nie jest to jakaś firma krzak… Wtedy mogą się pojawić problemy z uzyskaniem satysfakcjonującego zakończenia.[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Czy macie jakieś dane taj firmy? Prowadzi ją osoba fizyczna czy może jest to jakaś spółka?[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Generalnie jak nie będą chcieli wymienić sprzętu na nowy wolny od wad czy naprawić, pozostanie tylko spór sądowy.[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Sprzedawca odpowiada za wady sprzedanej rzeczy. Przewiduje to poniższy przepis:[/font]
[font="arial, sans-serif;"]KC[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Art. 556. [/font][font="arial, sans-serif;"]§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Z powyższego przepisu wynika, że sprzedawca ma obowiązek dostarczyć na rzecz wolną od wad.[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Uważam, że warto napisać oficjalne pismo powołując się na przepisy KC, wyznaczyć sprzedawcy odpowiedni termin do usunięcia wad a po tym terminie od umowy odstąpić i zażądać zwrotu zapłaconej kwoty. Jak to nie pomoże pozwać….[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Zanim to nastąpi też można przygotować się do procesu na różne sposoby…..[/font]
[font="arial, sans-serif;"]Jak masz pytania, pytaj
[/font]