Skocz do zawartości


przedmiot niezgodny z umową


wróć do serwisu Moja Firma 3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Aurelia

Guest_Aurelia
  • Goście

Napisano 15 październik 2013 - 07:32

Witam, u jednej z firm zamówiliśmy dwa komputery. Jeden z nich okazał się wadliwy i nie można na nim pracować. Zgłosiliśmy nasze zastrzeżenia najpierw e-mailem, niestety nikt nie odpowiedział. Później telefonicznie oraz listownie. Niestety nie otrzymaliśmy od dwóch tygodni odpowiedzi. W jaki sposób skutecznie dochodzić zwrotu kwoty za wadliwy komputer? Nie chcemy jeszcze wchodzić na drogę sądową. może są inne skuteczne metody?



#2 Aplikant_siwy86kie

Aplikant_siwy86kie

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 102 postów
  • LokalizacjaCK

Napisano 17 październik 2013 - 14:00

[font="arial, sans-serif;"]Każdy dłużnik charakteryzuje się tą samą cechą. NIE PŁACI. Tutaj może nie chodzi o brak zapłaty ale o brak wykonania ciążących na nim zobowiązań.[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Zastanowiłbym się czy przypadkiem nie jest to jakaś firma krzak… Wtedy mogą się pojawić problemy z uzyskaniem satysfakcjonującego zakończenia.[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Czy macie jakieś dane taj firmy? Prowadzi ją osoba fizyczna czy może jest to jakaś spółka?[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Generalnie jak nie będą chcieli wymienić sprzętu na nowy wolny od wad czy naprawić, pozostanie tylko spór sądowy.[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Sprzedawca odpowiada za wady sprzedanej rzeczy. Przewiduje to poniższy przepis:[/font]

[font="arial, sans-serif;"]KC[/font]

[font="arial, sans-serif;"]Art. 556. [/font][font="arial, sans-serif;"]§ 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Z powyższego przepisu wynika, że sprzedawca ma obowiązek dostarczyć na rzecz wolną od wad.[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Uważam, że warto napisać oficjalne pismo powołując się na przepisy KC, wyznaczyć sprzedawcy odpowiedni termin do usunięcia wad a po tym terminie od umowy odstąpić i zażądać zwrotu zapłaconej kwoty. Jak to nie pomoże pozwać….[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Zanim to nastąpi też można przygotować się do procesu na różne sposoby…..[/font]

 

[font="arial, sans-serif;"]Jak masz pytania, pytaj ;)[/font]



#3 Sobi

Sobi

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • LokalizacjaWwa

Napisano 17 październik 2013 - 19:13

W takim przypadku jak sprzedajaccy olewa sprawę to najlepiej pozew. Inaczej trydno Ci bedzie dochodzic roszczeń.



#4 ossolinsky

ossolinsky

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 16 marzec 2014 - 01:45

Albo udaj się do rzecznika praw konsumenta, przez niego możesz wnieść pozew.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Najnowsze tematy