Gość goga Opublikowano 13 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Jestem na ks.przych.i rozch.czy do kosztów można wpisać fakturę wystawioną za catering , czy są jakieś ograniczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mirasek Opublikowano 13 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Uważam że nie!!! (Art 23 ust 1 pkt 23 ustawy o pdof) nie uznaje się za koszt uzyskania przychodu kosztów reprezentacji, w szczególności,gdy zostały poniesione na usługi gastronomiczne,zakup żywności oraz napojów w tym alkoholowych.Oznacza to że wydatki które nie maja charakteru reprezentacyjnego a mogą być uznane za koszty REKLAMY mogą być zaliczane do kosztów podatnika.W praktyce organów Skarbowych i Sądowych określenie reprezentacji to takie działanie które polega kontaktach oficjalnych i handlowych z innymi podmiotami gospodarczymi w szczególności związane z przyjmowaniem i utrzymywaniem delegacji lub kontrahentów, uczestnictwem w przyjęciach a także wydatki na zakup upominków dla kontrahentów.Jeżeli udowodnisz że wydatki te miały na celu zareklamowanie nowego produktu jego prezentację i będą miały charakter REKLAMY możesz je w całości uznać za koszty uzyskania przychodu.To Ty musisz udowodnić te koszty te miały związek z przychodem lub na zachowanie albo zabezpieczenie źródła przychodów.(art.22 ust.1 updof) Ja bym nie ryzykowała... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koleżanka Opublikowano 13 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 przecież goga nie napisała nawet z czym ten catering był związany, jak można odpowiedzieć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jtm Opublikowano 13 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 jasne ,że tak może zrobili imprezę dla pracowników wtedy fa kosztowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mirasek Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgadzam się z Wami dziewczyny..ale z małym wyjątkiem nie można w koszty zaliczyć wydatków na imprezę dla pracowników.Jedynie na podstawie kodeksu pracy pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom zatrudnionym w szczególnie uciążliwych warunkach nieodpłatnie odpowiednie posiłki i napoje jeżeli jest to niezbędne ze względów profilaktycznych, w formie jednego dania gorącego oraz napoje których rodzaj i temperatura powinny być dostosowane do warunków wykonywanej pracy.Gdyby to dotyczyło pracowników to pewnie i pytanie by tak brzmiało - Catering dla pracowników?? Zresztą w odpowiedzi wyrażnie napisałam czy dotyczy to reprezentacji czy reklamy i podałam art.który wskazuje które koszty nie stanowią kosztu uzyskania przychodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hi Opublikowano 14 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Jeśli obiady dla pracowników to i owszem można:):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koleżanka Opublikowano 15 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Mirasek jesteś w błędzie, wydatki pracodawcy na imprezy integracyjne dla pracowników jak najbardziej są kosztem uzyskania przychodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość H Opublikowano 15 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Kolezanka ma rację.Poza tym catering to nie usluga gastronomiczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delka Opublikowano 15 Grudnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Jeżeli chodzi o koszty to na pewno trzeba rozważyć okoliczności :1 . impreza dla pracowników -jak najbardziej jest kosztem, ale trzeba uważać, bo gdy można określi jaki koszt przypada na jednego pracownika , to uczestnicy , niestety muszą mieć doliczone do przychodów spożyte jadło i napitki :), no i nie można zaliczyć w koszty posiłków spożytych przez osoby towarzyszące np.współmałżonków praconików(najlepszy jest bufet szwedzki :) -VAT -> zgodnie z art. 88 ust. 1 pkt 4 podatnik nie ma prawa do odliczenia podatku VAT usług gastronomicznych,które są sklasyfikowane pod symbolem 55.3 , natmiast usługi cateringowe sklasyfikowane są pod symbolem 55.5 dostarczanie posiłków na zewnątrz 2. przyjęcie dla kontrahentów - to już raczej reprezentacja ze wszystkimi tego konsekwencjami - nie ma kosztu podatkowego , nie można odliczyć VAT3. narada , walne zgoromadzenie, posiedzenie rady nadzorczej(po długich obradach też głodnieją) .... - jest to koszt a VAT jak w pkt.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mirasek Opublikowano 4 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 do koleżanka - Gdzie goga napisała że jest to impreza dla pracowników???Wydatki na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów(art.23 ust.1 pkt 23 updof) wyjątkiem jak pisałam są szczególne warunki pracy gdzie należy się jeden ciepły posiłek , lub np.zorganizowane szkolenia pracowników co przyczynia się do wzrostu umiejętności pracowników więć jest ten koszt związany z uzyskaniem przychodu.Czy ktoś napisał że jest to spotkanie integracyjne?? Co tak mieszacie!!Czy w pytaniu była informacja o pracownikach ??? albo spotkaniu z kontrahentami?? W pierwszej odpowiedzi odpisałam jasno że wszystko zależy od kwalifikowania kosztów.Jeżeli było by to spotkanie bez pracowników a tylko rada nadzorca ,udziałowcy - to niestety nie był by to koszt uzyskania (art.16 ust 1 pkt 38a updop) więc można by się tu licytować.... ale nie o to chodzi. Delka opisała to dość jasno.Z wyjątkim pkt3 nie uważam za koszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość delka Opublikowano 4 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 do ~Miraska - ad.pkt 3. stwierdzenie oparte na wielu napotkanych komentarzach w literaturze fachowej, a także interpretacjach organów podatkowych np.Dyrektor Izby Skarbowej w Olsztynie w postanowieniu z 27 września 2007 r., nr PD-I/4270-0024/07/EP : "(...) w ramach wydatków mających pośredni związek z prowadzoną działalnością gospodarczą i uzyskanymi przychodami, które co do zasady są zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, mieszczą się wydatki poniesione (ze środków obrotowych) na zakup napojów i artykułów spożywczych na potrzeby wewnętrzne (narady, zebrania, posiedzenia). Wydatki te są związane z organizacją posiedzeń i dotyczą funkcjonowania Jednostki jako całości (...)ograniczenie dotyczy wydatków ponoszonych na rzecz członków ww. organów za wyjątkiem wynagrodzeń wypłaconych z tytułu pełnionych funkcji w tych organach, a więc wydatków, które bezpośrednio zostały poniesione na rzecz członka tych organów i stanowią jego przysporzenie majątkowe. Do takich kosztów należy zaliczyć na przykład: ryczałt pieniężny wypłacony za korzystanie z faksu, diety wypłacone z tytułu podróży służbowej, opłatę z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne, koszt wynajęcia samochodu dla członka rady nadzorczej, wypłaty z tytułu korzystania z własnych samochodów dla celów służbowych zarówno w jazdach lokalnych, jak i zamiejscowych.Natomiast wydatki z tytułu poczęstunku na posiedzeniach organów stanowiących nie są wydatkami ponoszonymi na rzecz konkretnych członków organów stanowiących, lecz na organizację posiedzeń, w których uczestniczą ci członkowie. Są to wydatki ponoszone zwyczajowo, w związku z funkcjonowaniem Jednostki. Czym innym są zatem wydatki na rzecz członków organów stanowiących, a czym innym ponoszone przez Spółdzielnię wydatki na organizację posiedzeń Jej organów stanowiących (...)". Na pewno jest to kwestia wątpliwa, bo nie wynika wprost z przepisów i można tu dyskutować o słuszności argumentów, ale ja zawsze biorę pod uwagę ilość i wagę napotkanych komentarzy czy interpretacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mirasek Opublikowano 8 Stycznia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Oczywiście masz rację!!W trakcie kontroli nie uznano mi kosztów zakupu ciast i kanapek oraz napojów na posiedzenia Zarządu i Rady Nadzorczej które odbywają się raz w miesiącu powołując się na art 16 ust 1 pkt 38a updop zaznaczam że faktury opisuje mi Prezes( nie uznaje się za kUP wydatków na rzecz osób wchodzących w skład rad nadzorczych,komisji rewizyjnych lub organów stanowiących osób prawnych....) teraz te wydatki oczywiście kwalifikuję i opisuję jako wydatki związane z naradami,organizacją pracy w poszczególnych działach produkcji spotkania Szefostwa z kierownikami i brygadzistami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi