Skocz do zawartości


W jaki sposób promować małą firmę


wróć do serwisu Moja Firma 133 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_Ilian

Guest_Ilian
  • Goście

Napisano 21 maj 2014 - 15:31

Poprzez wyszukiwarkę internetową. Małe firmy nie mają zwykle dużych budżetów na reklamę. Oznacza to, że muszą wybrać jeden środek komunikacji a pewny i gwarantujący stały dopływ nowych klientów. Tania opcją pod względem cena/efekt jest pozycjonowanie strony. Jakie są koszta z tym związane dowiesz się wysyłając zapytanie np tutaj: http://seoventure.pl/



#22 Guest_Adam

Guest_Adam
  • Goście

Napisano 26 maj 2014 - 00:08

Dobry sposobem są magnesy na lodówkę , to dobra reklama. Klient zawsze będzie pamiętal o firmie patrząc na magnesy na lodówkę tongue.png myślę ze to tani sposób bo przecież magnesy na lodówkę nie są drogie ! smile.png



#23 Guest_Franek

Guest_Franek
  • Goście

Napisano 08 czerwiec 2014 - 16:59

Moim sprawdzonym sposobem jest odkryjfirme.pl Skutecznie docieram do klientów i nie zarzucam ich reklamami. 



#24 Guest_Michalski

Guest_Michalski
  • Goście

Napisano 23 czerwiec 2014 - 10:41

mała firma w małej miejscowości ma wbrew pozorom spore szanse na dobrą reklamę. po pierwsze ulotki - mogą być z rabatem. po drugei strona w necie - nie musi być z fajerwerkami, ale ma być. po trzecie podstawy pozycjonowania - dodanie się do katalogow firm lokalnych, można też napisać artykuł z linkiem na www.publikuj.org . Jak masz możliwość - warto zainwestować takze w baner w widocznym miejscu. Możesz zostawić ulotki w warsztatach samochodowych i na myjniach.



#25 Bianka55

Bianka55

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 16 postów

Napisano 04 wrzesień 2014 - 10:08

W przypadku małych firm szczególne znaczenie, wg mnie, ma marketing szeptany (nie tylko ten "zamawiany", ale i "naturalny" - opinie znajomych przekazywane znajomym). Warto od czasu do czasu organizować jakieś promocje, obniżki czy konkursy. Zależy też od rodzaju działalności, ale jeśli firma zajmuje się usługami lub sprzedażą, to z pewnością posiada bazę kontaktów swoich klientów. Wówczas możemy zainwestować w mailing. Ciekawą jego odmianą jest marketing sms. Sama korzystam z https://www.serwersms.pl/ Koszt to jedynie 6zł za 100 smsów, a myślę, że jest to o tyle skuteczniejsze, że telefon każdy zawsze ma przy sobie i sms z powiadomieniem od razu odczyta - a z tradycyjnymi mailami róznie to bywa...



#26 kreatorem

kreatorem

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 04 wrzesień 2014 - 14:26

moim zdaniem myjni samochodowej rzadko kiedy szuka się w internecie... jeżeli jest to myjnia samochodowa w małym mieście to raczej lokalna społeczność już o niej wie:)

bynajmniej tak mi się wydaje, ale powiem Ci, że ja korzystam tylko z tych, które mają dobre środki i darmowy płyn do felg - zanim rozpocznę mycie, spryskuje koła za darmo i płacę za samo mycie auta - wielu klientów to przyciąga, możesz też zrobić jakiś pakiet lojalnościowy - po którymś z kolei myciu następne gratis, lub każdemu klientowi możesz wieszać przysłowiową choinkę zapachową z logiem Twojej firmy - na parkingu, przy supermarkecie, pod miejscem zamieszkania trochę osób na pewno Cię zobaczy:)

Bardzo fajne porady. Możesz też spróbować zrobić coś takiego, że za przyprowadzonego nowego klienta stary klient dostaje jakiś upominek lub punkty, które może potem zamienić na coś większego (np. darmowe usługi). A najlepiej dowiedz się, co irytuje klientów w innych myjniach i to popraw, a potem umieść to na ulotkach i innych materiałach reklamowych - wieść o tym rozejdzie się dość szybko



#27 Forian

Forian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 63 postów

Napisano 06 wrzesień 2014 - 10:31

Możesz też spróbować zrobić coś takiego, że za przyprowadzonego nowego klienta stary klient dostaje jakiś upominek lub punkty, które może potem zamienić na coś większego (np. darmowe usługi).

 

Pomysł wydaje się dobry. Co prawda, zamiast punktów proponował bym raczej udzielenie jakiegoś rabatu, żeby to było bardziej namacalne, niemniej jednak pomysł małej "piramidki" wydaje się dobry.



#28 Andrzej Lazarowicz

Andrzej Lazarowicz

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 44 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 08 wrzesień 2014 - 19:24

Myslę że na początku musisz się dużo napracować i to za symboliczne parę złotych. Nie obniżaj na stałe cen. Raczej dostosuj ceny do średnich w okolicy i wydrukuj ulotki z wysokim rabatem. Ulotki będą zunikalnym kodem alfanumerycznym, są takie drukarnie które drukują 1000 ulotek każda z innym kodem.  Możesz je wygenerować wykorzystując darmowo dostepne generatory haseł.

 

Takie postepowanie pozwoli Ci stosować normalne ceny dla przypadkowych klientów i ściągać ruch konkurencji. Gdy osiągniesz zakładaną ilość stałych klientów, przestaniesz rozdawać ulotki i zaczniesz zarabiać.



#29 Forian

Forian

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 63 postów

Napisano 13 wrzesień 2014 - 15:10

Myslę że na początku musisz się dużo napracować i to za symboliczne parę złotych. Nie obniżaj na stałe cen. Raczej dostosuj ceny do średnich w okolicy i wydrukuj ulotki z wysokim rabatem. Ulotki będą zunikalnym kodem alfanumerycznym, są takie drukarnie które drukują 1000 ulotek każda z innym kodem.  Możesz je wygenerować wykorzystując darmowo dostepne generatory haseł.

 

Takie postepowanie pozwoli Ci stosować normalne ceny dla przypadkowych klientów i ściągać ruch konkurencji. Gdy osiągniesz zakładaną ilość stałych klientów, przestaniesz rozdawać ulotki i zaczniesz zarabiać.

 

Zgadzam się z przedmówcą. Takie postawienie sprawy zdecydowanie ma sens.



#30 Guest_Honorata

Guest_Honorata
  • Goście

Napisano 25 wrzesień 2014 - 18:28

Założyłem myjnię samochodową. Chciałbym promować się w okolicy, jednak nie mam na to zbyt dużych środków. W jaki sposób można promować swoją działalność nie wydając na to dużo pieniędzy? Może znacie jakieś dobre sposoby?

Witaj Wojtku,

Mam dla Ciebie odpowiedź, jeśli chciałbyś zadziałać lokalnie, a jednak dotrzeć do Twojej grupy odbiorców przez Internet. Porszę, tutaj do pobrania darmowy raport "Tajniki Marketingu Internetowego". Pozdrawiam

www.dominatormarketinglive.pl/darmowy-raport



#31 Maria Anna Nowak

Maria Anna Nowak

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 13 październik 2014 - 11:18

Ulotki faktycznie - podstawa. Ja myślę, że w Twoim przypadku wiadomości wysyłane przez smsa tez zadzialaja (mogą tez byc glosowe smsy). Prowadzę salon kosmetyczny i stałych klientów mam, ale chciałabym zachęcić do częstszych wizyt lub żeby przyprowadzili swoich znajomych:) Zbieram ich numery telefonu i wysyłam im smsy poprzez https://www.serwersms.pl/ z informacją o aktualnej promocji. Np przez 2 dni do farbowania włosów daję ułożenie fryzury gratis. Tak samo możesz zrobic z informacją, że jak stały klient przyprowadzi ze sobą nową osobę, będzie miał jakąś usługę gratis. Każdy praktycznie wiadomosc odczyta i szybciej zdecyduje sie ma mycie auta;) W gratisach siła, tylko klienta trzeba o nich poinformpować. Myslę, że też powinno się sprawdzić u Ciebie.



#32 anka17

anka17

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 11 postów

Napisano 14 październik 2014 - 12:28

Jeśli chcesz zdobyć więcej klientów warto zainwestować w marketing szeptany, social media czy usługi typu advisor online (tzw. jawny marketing szeptany) - te usługi oferuje Lab Interactive. http://labinteractive.pl/  



#33 PaniWalczewska

PaniWalczewska

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 9 postów

Napisano 12 listopad 2014 - 14:00

Podane propozycje są jak najbardziej słuszne. Ja podzielę się z formą promocji, którą ostatnio wykorzystujemy w naszej firmie. Są to firmy promocyjne. I wcale nie potrzeba do tego nie wiadomo jakich kosztów. U nas zakupiliśmy w dobrej cenie kamerę poklatkową Brinno, która jest prosta w obsłudze, nie trzeba fachowej wiedzy do takiego sprzętu. Zdjęcia robione są automatycznie, a z tego tworzone jest gotowe nagranie. Do tego fajna muzyka  w tle lub napisy i gotowe. Taki film na pewno przyciągnie uwagę odbiorców.



#34 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 14 listopad 2014 - 09:53

Podane propozycje są jak najbardziej słuszne. Ja podzielę się z formą promocji, którą ostatnio wykorzystujemy w naszej firmie. Są to firmy promocyjne. I wcale nie potrzeba do tego nie wiadomo jakich kosztów. U nas zakupiliśmy w dobrej cenie kamerę poklatkową Brinno, która jest prosta w obsłudze, nie trzeba fachowej wiedzy do takiego sprzętu. Zdjęcia robione są automatycznie, a z tego tworzone jest gotowe nagranie. Do tego fajna muzyka  w tle lub napisy i gotowe. Taki film na pewno przyciągnie uwagę odbiorców.

Filmy promocyjne to rzeczywiście fajna opcja, firmy reklamują się również w taki sposób, najważniejsze, aby od początku przyciągnął uwagę, żeby odbiorca został do końca, na Youtubie jest pełno takich przykładowych filmów, mi się ta forma promocji bardzo podoba. Nie słyszałem wcześniej o czymś takim jak kamera poklatkowa, rzeczywiście ta kamera Brinno idealnie nadaje się do takich filmów. 



#35 Guest_Dominik Jedrzejczak

Guest_Dominik Jedrzejczak
  • Goście

Napisano 18 listopad 2014 - 15:23

Jeśli chodzi o lokalną reklamę to zrób kartę stałego klienta i dawaj żeby klient miał ją zawsze w portfelu, a że często tam zagląda to i częściej skoczy na myjnie. Ludzie też lubią się chwalić takimi gadżetami, więc innych klientów miałbyś za free :)



#36 Guest_piotr21

Guest_piotr21
  • Goście

Napisano 21 listopad 2014 - 00:14

Ja bym proponował SEO oraz pozycjonowanie na frazy lokalne plus reklama na facebook tylko na obszar danego miasta.



#37 konmalki

konmalki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 262 postów

Napisano 28 listopad 2014 - 23:06

Tak naprawdę najprościej robić to przez internet. To teraz standardowa metoda. Ciekawym sposobem jest też zrobieniem panoramy wnętrz i umieszczenie jej na mapach Google. Dzięki temu firma może się nieco wyróżnić z tłumu:)



#38 Guest_radek

Guest_radek
  • Goście

Napisano 17 grudzień 2014 - 12:43

Może pomyśl nad jakimiś gadżetami reklamowymi np. kalendarzami z tego względu, że niedługo 2015 rok. Nie musisz zlecać pracy grafikowi, bo takie gadżety możesz zamówić na pixbook. Jak wyżej bardzo dobre rezultaty może dać dobra strona i skuteczne SEO.



#39 patiks

patiks

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2276 postów

Napisano 23 grudzień 2014 - 13:32

Zadbaj o kluczowe funkcjonalności, to pomaga, zobacz - http://netimage.pl/k...rator-produktu/ Ludzie chcą sklepów przygotowanych, optymalnych, idealnych, bo w takich robienie zakupów to przyjemność.



#40 Michał.Spec

Michał.Spec

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 30 postów
  • LokalizacjaSzczecin

Napisano 27 grudzień 2014 - 18:09

Wszystko zależy w jakiej branży działamy i jaki jest profil naszego klienta. Media społecznościowe są bardzo dobrym narzędziem promocji np. sklepów internetowych. Własna strona również, ale musi być wspomagana umiejętnym SEO.


afaktury.pl - Intuicyjny program do wystawiania FV online.




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych