Admin Księgowość Opublikowano 25 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Jestem księgową w spółce z o.o. Mam kłopot z księgowaniem wynagrodzeń i składek ZUS. Czy można je ująć w księgach rachunkowych dopiero w momencie zapłaty? Powrót do artykułu: zus[/acronym]-kadry/wynagrodzenia/53846,Jakie-sa-zasady-ewidencjonowania-wynagrodzen-i-skladek-ZUS.html]Jakie są zasady ewidencjonowania wynagrodzeń i składek ZUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DANUTA Opublikowano 25 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 JESTEŚMY ZAKŁADEM BUDŻETOWYM.WYNAGRODZENIE ZA DANY MIESIĄC WYPLACAMY OSTATNIEGO DNIA M-CA, NATOMIAST SKŁADKI ZUS PŁACIMY DO 5-GO NASTEPNEGO MIESIĄCA,UWAZAM, ŻE KOSZTEM UZYSKANIA PRZYCHODU SĄ TYLKO PŁACE BRUTTO DANEGO MIESIACA A ZUS, KTÓRY JEST KOSZTEM ZAKŁADU I PŁACONY PRZEZ ZAKŁAD TO KOSZT NASTĘPNEGO / OCZYWISCIE DOTYCZACY TEGO WYNAGRODZENIA/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ania Opublikowano 25 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 księgowo zus jest kosztem danego miesiąca natomiast podatkowo w danym m-cu nkup zostaje kup w następnym m-cu(podatkowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mnm Opublikowano 2 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2007 Jest tak jak pisze "Danuta". Czyli brutto w koszty w miesiącu wypłaty, natomiast ZUS płacony przez pracodawcę zostawiasz np. na konce "rozliczenie wynagrodzeń" do rozliczenia w k.u.p. w następnym miesiącu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...