Kategorie
Skocz do zawartości

Jakie są zasady ewidencjonowania wynagrodzeń i składek ZUS

Admin Księgowość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem księgową w spółce z o.o. Mam kłopot z księgowaniem wynagrodzeń i składek ZUS. Czy można je ująć w księgach rachunkowych dopiero w momencie zapłaty? Powrót do artykułu: zus[/acronym]-kadry/wynagrodzenia/53846,Jakie-sa-zasady-ewidencjonowania-wynagrodzen-i-skladek-ZUS.html]Jakie są zasady ewidencjonowania wynagrodzeń i składek ZUS

JESTEŚMY ZAKŁADEM BUDŻETOWYM.WYNAGRODZENIE ZA DANY MIESIĄC WYPLACAMY OSTATNIEGO DNIA M-CA, NATOMIAST SKŁADKI ZUS PŁACIMY DO 5-GO NASTEPNEGO MIESIĄCA,UWAZAM, ŻE KOSZTEM UZYSKANIA PRZYCHODU SĄ TYLKO PŁACE BRUTTO DANEGO MIESIACA A ZUS, KTÓRY JEST KOSZTEM ZAKŁADU I PŁACONY PRZEZ ZAKŁAD TO KOSZT NASTĘPNEGO / OCZYWISCIE DOTYCZACY TEGO WYNAGRODZENIA/

Jest tak jak pisze "Danuta". Czyli brutto w koszty w miesiącu wypłaty, natomiast ZUS płacony przez pracodawcę zostawiasz np. na konce "rozliczenie wynagrodzeń" do rozliczenia w k.u.p. w następnym miesiącu.

• 2 tygodnie później...
Musisz przyjąć jakąś zasadę(politykę)rachunkowości i pamiętaj że inaczej nie możesz ich zaksięgować w koszty jak w dacie faktycznego ich poniesenia.Najlepiej listę płac rozksięgować w dniu wypłaty(ostatniego dnia m-ca)w koszty wynagr (brutto)i rozrach.z pracownik.z tyt.wynagrodzeń. następny zapis potrącenia z wynagrodzeń -(ZUS,US-pod.dochod.Zdrowotne i ewent.inne które podleg.potr.z wynagr)rozrach z pracown. oraz zobowiązania wobec ZUS,US. Koszty ZUS w dniu zapłaty tj.05 go następnego m-ca i rozrachunki z ZUS20 dnia rozrachunki z US(PIT4) i k-nto rozrach.z pracow. z tyt.wynagr. i się zbilansuje.

• 4 miesiące temu...