Gość Magda Opublikowano 2 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Podczas rozpakowywania sprzętu zaginął paragon. Wysłałam do sprzedawcy informację by wydrukował mi fakturę a nie paragon. A on stwierdził, że dopókinie odeślę mu paragonu to on nie wystawi mi faktury. Ma takie prawo?Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mf Opublikowano 2 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 A na podstawie czego ma ci wydrukować FV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Magda Opublikowano 2 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Na podstawie swojej kopii paragonu nie może?. Dokładnie wie kiedy zakupiony został sprzęt i za ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość limeira Opublikowano 2 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2009 Sprzedawca zaewidencjonował sprzedaż na kasie fiskalnej i dał klientowi paragon. Od sprzedaży tej odprowadził należne podatki. Po pewnym czasie klient zwraca się do sprzedawcy o wystawienie faktury. Sprzedawca może wystawić fakturę, jeśli klient zwróci mu paragon. "W przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej, do kopii faktury podatnik obowiązany jest dołączyć paragon dokumentujący tę sprzedaż"(§ 7.3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28.11.2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług).Jeśli klient nie zwróciłby sprzedawcy paragonu to sprzedawca musiałby po raz drugi zapłacić podatki od tej samej sprzedaży. A poza tym skąd sprzedawca ma mieć pewność, że to właśnie tobie sprzedał ten sprzęt, jeśli nie posiadasz dowodu sprzedaży czyli paragonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi