Skocz do zawartości


ewidencja wyciągów bankowych

wyciągi bankowe kontowe

wróć do serwisu Księgowość 25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Iza BP

Iza BP

    Użytkownik

  • Członkowie
  • PipPip
  • 26 postów

Napisano 10 październik 2014 - 12:07

do Anieli,

uważam inaczej

1/ przejmujesz stanowisko i zaczynaj księgować prawidłowo, nie wpływa to w sposób znaczący na wynik finansowy, w zasadzie pewnie wogóle nie wpływa, nie robiłabym czegoś co byłabym pewna że jest nieprawidłowo, a tak jest w tym przypadku, 

przejmowałam stanowisko głównej księgowej też w trakcie roku budżetowego po dołaczeniu szkoły do Zespołu i przecież musiałam i zmienić tj wybrac  jeden z dwóch dotychczasowych programów księgowych i ustalić - scalić-  jeden plan kont dla zespołu, i rózne inne rzeczy ujednolicić, i też ta poprzednia księgowa robiła takie ksiegowania 401/130 - ja tego nie kontynuowałam, pisałam aneks do polityki rachunkowości z dniem przejęcia stanowiska, innego wyjścia nie było..

 

2/ w ustawie o pracownikach samorzadowych z 2008 roku jest mowa o  tym co to jest wolne stanowisko urzędnicze - poczytaj,  w moim przypadku  było tak, szkoła w której pracowałam  była włączana do zespołu szkół który już istniał kilka lat, czyli moja dotychczasowa szkoła przestawała istnieć jako odrębna jednostka budżetowa, natomiast dotychczasowa księgowa główna z Zespołu odchodziła na emeryturę, zostałam główna księgowa Zespołu, bez przeprowadzania konkursu,



#22 Guest_Aniela

Guest_Aniela
  • Goście

Napisano 10 październik 2014 - 12:51

Dzięki Iza

też mi się wydaje, że wpływu na wynik finansowy nie będzie a miałabym straszne opory, żeby księgować tak jak jest obecnie. Zaczęłam już pracować nad aneksem do polityki, bo to nie jedyna rzecz, która jest wg mnie niepoprawna.

A co do objęcia stanowiska głównej - czytałam ustawę i wg mnie jest możliwość, żeby obyło się bez konkursu - art. 20. Tylko muszę mieć pewność czy rzeczywiście dobrze to zrozumiałam. Nie chciałabym wprowadzić dyrektora w błąd.



#23 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20291 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 10 październik 2014 - 13:45

No ja się nie dziwię, ze wybierasz rozwiązanie, które nie generuje większego trudu.biggrin.png

Podpowiadam ci z zacytowaniem konkretnych przepisów a ty wolisz słuchać po prostu tylko RAD, nie wiadomo jak kontrola odniesie się do tego co zrobiła IZA, ale no cóż każdy robi jak uważa.

Co do konkursu, albo nie....................w samorządach rożne dzieją się rzeczy, kreatywna księgowość też.

I proszę nie bierzcie tego do siebie, ale niejedno już w życiu widziałam i na kontrolę do jednostek st. też jeździłamtongue.png



#24 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20291 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 10 październik 2014 - 13:53

Zwróćcie uwagę, że intencją ustawodawcy nie było zapisanie w ustawie o rachunkowości, że ciągłość ewidencji ma być zachowana "po warunkiem, że księgi prowadzi ta sama osoba"

Przecież to zupełnie nie ma znaczenia ile osób prowadzi księgi w trakcie roku, a gdyby tak było, że osoba na stanowisku głównej księgowej zmienia się czterokrotnie i każda wprowadza swoje zasady???

Przecież tu chodzi o KSIĘGI a nie kto zajmuje stanowisko, więc argument ".......przejmujesz stanowisko i zaczynaj księgować prawidłowo......" nie ma nic do rzeczy



#25 ZosiaA

ZosiaA

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 20291 postów
  • LokalizacjaWarszawa rządowa/państwowa jednostka budżetowa

Napisano 10 październik 2014 - 13:57

Acha i jeszcze jedno.....art.20 ustawy o praco. samorząd. to jedno a ustawa o finansach publicznych to drugie



#26 Guest_Aniela

Guest_Aniela
  • Goście

Napisano 14 październik 2014 - 13:28

Masz rację Księgowa-zołza, tylko co jest mniejszym złem - zmiana w trakcie roku na poprawne księgowania czy kontynuacja nieprawidłowych procedur?

Jedyne wyjście to poprawiać od początku roku. Ja się pracy nie boję, mogę poprawiać tylko jeszcze nie wiem, jak się za to zabrać. Przecież faktury będą już opisane i zadekretowane z datami WB, będą miały nadane numery pozycji, itp.

 

A co do konkursu lub jego braku - to nie tak, że się go boję, upewniam się tylko czy jest możliwość żeby go nie organizować smile.png W finansach publicznych nie znalazłam nic co moim zdaniem zaprzeczałoby art. 20 ustawy o pracownikach samorządowych. Ale może się mylę.





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych