Admin Księgowość Opublikowano 30 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Kilku pracowników spółki przekroczyło roczną podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Mimo to składki za kolejne miesiące zostały odprowadzone. W jaki sposób rozliczyć w księgach powstałą nadpłatę? Powrót do artykułu: zus[/acronym]-kadry/skladki/60006,Przekroczenie-podstawy-wymiaru-skladek-ZUS---ujecie-rachunkowe.html]Przekroczenie podstawy wymiaru składek ZUS - ujęcie rachunkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dociekliwy Opublikowano 30 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 W artykule odnajdujemy następujące zdanie: "Zwrotu nienależnie opłaconych składek nie można dochodzić, jeżeli od daty ich opłacenia upłynęło pięć lat." Co się w związku z tym dzieje w przypadku, kiedy pracownik nie powiadomił zakładu pracy o przekroczeniu podstawy wymiaru składek i ZUS każe nam korygować deklaracje po okresie przedawnienia. Czy zakład pracy nie otrzymując zwrotu składek z ZUS musi wypłacić je pracownikowi, który nie wypełnił obowiązku przekazania informacji o przekroczeniu składek. Jak ta sprawa wygląda w świetle obowiazujących przepisów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koleżanka Opublikowano 30 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 autorka tego artykułu najwyraźniej nie zauważyła w ustawie /bo go nie podała/ zapisu art. 24 ust.6 a, który mówi że ZUS kwotę nadpłaty zalicza na poczet bieżących lub zaległych składek. Wg mnie to dotyczy właśnie okresu powyżej 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dociekliwy Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Niestety twoja sugestia "koleżanko" nie jest zgodna ze stanowiskiem ZUS, który zastrzega, że nie odda składek, jak również nie ma mozliwości zaliczenia jej na poczet zaległych lub bieżących składek, ponieważ minął termin przedawnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ela Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 u nas ostatnio miała miejsce taka sytuacja a to dlatego, że ludzie pracuja w kilku zakładach jednocześnie, z tego co mi wiadomo ZUS przysłał, pismo o przekroczeniu i na jaką kwotę jest nadpłata, więc nie pozostaje nic jak tylko zrobić korektę naliczeń wynagrodzeń i przy najstępnym przelewie pomniejszyć sobie kwotę przelewaną do ZUSu, mam na myśli podatnika pdop. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koleżanka Opublikowano 7 Listopada 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 u mnie w pracy właśnie tak robimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enia Opublikowano 16 Grudnia 2008 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 A co z takim pracownikiem, który już u nas nie pracuje????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi