Skocz do zawartości


podpis elektroniczny


wróć do serwisu Moja Firma 9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Darek

Guest_Darek
  • Goście

Napisano 02 sierpień 2013 - 10:23

Chciałbym uzyskać podpis elektroniczny. Jakie formalności muszę spełnić. Gdzie można uzyskać podpis elektroniczny? W gminie? Tyle się teraz słyszy o e-administracji i postanowiłem się skusić. Ile kosztuje wyrobienie sobie podpisu elektronicznego?



#2 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 02 sierpień 2013 - 11:02

Zestawy do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego można kupić w pięciu firmach (tzw. kwalifikowanych podmiotach świadczących usługi certyfikacyjne w zakresie podpisu elektronicznego). Przedsiębiorstwa te są wpisane do rejestru Ministra Gospodarki. (www.nccert.pl)

Nadzór nad świadczeniem usług związanych z podpisem elektronicznym w rozumieniu ustawy o podpisie elektronicznym należy zgodnie z art. 9 ust. 2 pkt 5 ustawą o działach administracji rządowej do kompetencji Ministra Gospodarki. Zakres i formy nadzoru określa ustawa o podpisie elektronicznym.

więcej: http://www.mg.gov.pl...s elektroniczny



#3 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 02 sierpień 2013 - 11:47

30 lipca 2013 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw,

Ustawa ma ułatwić obywatelom korzystanie z profilu zaufanego ePUAP, czyli darmowego podpisu elektronicznego do kontaktu z administracją.
 

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne m.in. wprowadzenie obowiązku posługiwania się przez podmioty publiczne elektroniczną skrzynką podawczą (ESP), spełniającą standardy określonei opublikowane przez ministra właściwego ds. informatyzacji w repozytorium interoperacyjności (na ePUAP),

koniecznie przeczytaj artykuł:

http://ksiegowosc.in...-publiczna.html



#4 Guest_antek

Guest_antek
  • Goście

Napisano 25 luty 2014 - 11:17

podpis elektroniczny szybko się załatwia, na stronie http://www.cencert.p...up certyfikatu/ można przeczytać jak to dokładnie wygląda, ja już wprowadziłem do swojej firmy epodpis

 



#5 pepke

pepke

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 258 postów

Napisano 24 listopad 2014 - 11:38

Ja jakiś czas temu również starałem się o elektroniczny podpis. Bez problemu możesz go zamówić tutaj:

https://eurocert.pl/ .

Zgodnie z ostatnią dostawą dokumenty podpisane takim podpisem elektronicznym są równoważne podpisanym ręcznie długopisem.

Jest to duża wygoda dla każdego przedsiębiorcy. 


Celem życia jest rozwój własnej indywidualności


#6 Guest_sebix

Guest_sebix
  • Goście

Napisano 16 grudzień 2014 - 10:03

Swój podpis mam od kilku miesięcy i wyrobieniem zajęła się firma Netvet – netvet.pl. Może u nich zamów. Jak sobie porównywałem ceny to mieli lepsze stawki niż konkurencyjne ekipy. A to co ich wyróżnia to fakt, że są w stanie za małe pieniądze dojechać do klienta, także nie trzeba samemu nigdzie jeździć itp.



#7 Guest_sandra

Guest_sandra
  • Goście

Napisano 18 maj 2015 - 14:40

Też się nad tym zastanawiam i nie mam pojęcia co zrobić..



#8 Paulina82

Paulina82

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 30 lipiec 2015 - 14:09

Jeśli chodzi o zamawianie podpisu elektronicznego, to pod adresem http://www.elektroni...-elektroniczny/ zawarte zostały informacje wraz z tłumaczeniem jak krok po kroku można to zrobić. Nie zdarzyło mi się jeszcze korzystać z podpisu elektronicznego, ale uważam, że to duże udogodnienie. Zwłaszcza patrząc na to, że e-dokumenty ze złożonym podpisem elektronicznym mają taką samą moc prawną, co ich papierowe odpowiedniki.



#9 Guest_Gosia

Guest_Gosia
  • Goście

Napisano 09 maj 2016 - 22:36

Też uważam, że Netvet jest ok. Przyjechał facet, wyrobił podpis, zainstalował na moim kompie, pokazał jak używać i wszystko w pół godziny.



#10 Guest_miki858

Guest_miki858
  • Goście

Napisano 14 listopad 2017 - 15:05

 Przy podpisie elektronicznym całkowicie się zdałem na firmę Netvet – są we Wro i w Bielanach Wrocławskich z tego co wiem. Do mnie dojechali, dostarczyli zestaw, wgrali wszystko w system – cenowo drogo nie wyszło a nie musiałem tracić czasu na jakiś notariuszy czy jeżdżenie po urzędach.

 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych