Skocz do zawartości


Zdjęcie

Remanent - Jak prawidłowo sporządzić spis z natury


wróć do serwisu Moja Firma 4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Moja Firma

Admin Moja Firma

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 102525 postów

Napisano 03 lipiec 2013 - 14:38

Dokonywanie spisu z natury jest jednym z obowiązków podmiotów prowadzących działalność gospodarczą. Jak prawidłowo sporządzić spis z natury? Powrót do artykułu: Remanent - Jak prawidłowo sporządzić spis z natury

#2 Guest_Magda_SmartMedia

Guest_Magda_SmartMedia
  • Goście

Napisano 12 wrzesień 2013 - 10:02

[font="calibri, sans-serif;"]Błędy występujące w wyniku rozliczenia spisu z natury bardzo często zdarzają się, gdy inwentaryzacja przeprowadzana jest metodą tradycyjną. Tak, jak  pisze autor, najlepiej byłoby, aby spis przeprowadzany był w warunkach, gdzie możliwość zakłócenia pracy jest minimalna, czyli najlepiej w dni wolne od pracy lub po godzinach, co jest z kolei uciążliwe dla pracowników inwentaryzacyjnych. Warto w takim przypadku zainwestować w rozwiązania informatyczne przeznaczone do przeprowadzania spisu za pomocą kodów kreskowych i kolektora danych, które całkowicie eliminują ryzyko błędów oraz nie wymagają spędzania wielu dni na wykonywaniu inwentaryzacji.[/font]

 

 



#3 Guest_Dawid

Guest_Dawid
  • Goście

Napisano 16 październik 2013 - 10:47

Drodzy Państwo, Krótkie pytanie z mojej strony.Czy na remanencie musem jest podsumowanie kolumny wartości netto na każdej jego stronie?Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi,Pozdrawiam,Dawid T.



#4 Guest_Marcin

Guest_Marcin
  • Goście

Napisano 24 grudzień 2017 - 13:46

Niewątpliwie każda choćby niewielka część wiedzy na jakikolwiek temat jest na wagę złota zwłaszcza jeśli jest notorycznie aktualizowana

#5 Guest_czarek

Guest_czarek
  • Goście

Napisano 20 styczeń 2019 - 13:05

Witam, Mam takie pytanie. Zakupiłem towar na Dalekim Wschodzie (buty). 1.zaliczkę (30%) zapłaciłem 8.10.2018, 2.pozostałą kwotę (70%) przed wysyłką od dostawcy dn. 5.11.2018. 3.faktura od dostawcy została wystawiona dn. 30.11.2018 4.towar dotarł do portu w Gdyni 7.01.2019 i został zwolniony z odprawy celnej 11.01.2019. 5.do mnie na magazyn towar dotarł 16.01.2019. I pytanie... 1.czy koszt powinienem zaksięgować w listopadzie 2018 ? 2.czy w remanencie (spisie z natury) na dzień 31.12.2018 powinienem ująć towar, którego fizycznie jeszcze nie miałem, czy powinien być on ujęty dopiero na 31.12.2019 ? Moja wątpliwość dotyczy bardziej pytania drugiego - remanent/spis z natury, ponieważ koszt zakupu był poniesiony w roku 2018, ale wszelkie koszty związane z dostawą były poniesione już w roku 2019, a fizycznie na dzień 31.12.2018 towaru na magazynie nie było. pozdrawiam Czarek



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych