Skocz do zawartości


system enova??


wróć do serwisu Księgowość 88 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_mkb

Guest_mkb
  • Goście

Napisano 06 marzec 2009 - 11:26

Witam wszystkich, mam pytanie czy ktoś z Państwa zna system enova? Co mogą Państwo o nim sądzą? Czy warto go kupić? Jakie wady i zalety? Szukam dobrego systemu do prowadzenia księgowości stowarzyszenia... Jakie rady??

#2 Guest_Tadeusz

Guest_Tadeusz
  • Goście

Napisano 13 marzec 2009 - 23:45

Od 5 lat jestem użytkownikiem modułu kadry płace enova. Praca na tym programie to po prostu przyjemność. Wdrożenie bez udziału informatyka (wersja złota), obsługa przez 5 lat bez udziału informatyka. Jest to nowoczesne narzędzie, o dużych możliwościach, zrobione przez fachowców, bardzo przyjazne użytkownikowi o dużych mozliwościach raportowania. Szczerze polecam. Myślę, że pozostałe moduły są równie świetne.

#3 Guest_Marek

Guest_Marek
  • Goście

Napisano 14 marzec 2009 - 21:21

Pytaniem jest to czy reszta ich systemu jest porownywalna chocby z Symfonia lub innym system. Chcialbym opinie osoby ktora zna takie systemy.

#4 Guest_księgowy

Guest_księgowy
  • Goście

Napisano 11 marzec 2010 - 11:55

mysle że mozna porównać enova z symfonią; ma jednak wiekszą możliwosć raportowania poprzez dodatkowe informacje uprzednio wprowadzone i przetwarzone przez system.

#5 Guest_zenek

Guest_zenek
  • Goście

Napisano 17 marzec 2010 - 17:19

System godny polecenia, doskonale współpracuje z aplikacjami bazodanowymi opartymi na SQL, a także innym oprogramowaniem Microsoftu. Idealnie nadaje się do prowadzenia księgowości i nie powinieneś mieć problemu z jego obsługą.

#6 Guest_bartles

Guest_bartles
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2010 - 00:30

akurat patrzę na to z drugiej strony - jestem wdrożeniowcem i miałem do czynienia z różnymi systemami księgowo - magazynowymi. Powiem tak - to jedyny system jaki znam, w którym na koniec roku zgadzają się wartości magazynu z księgowością . No faktycznie nie wymaga interwencji informatyków podczas pracy. Producent ma po pierwsze fachowy serwis u siebie (chociaż coraz trudniej się dodzwonić), po drugie jest cała sieć przedstawicieli i są to firmy z naprawdę sporym doświadczeniem. A najlepiej to zobaczyć program, ewentualnie się dopytać o szczegóły w Krakowie.

#7 Guest_PP

Guest_PP
  • Goście

Napisano 20 kwiecień 2010 - 19:02

ENOVA jeżeli chodzi o "kadry i płace" to jest świetnie -potwierdzam natomiast jeżeli chodzi o "księgę handlową" to już nie jest to takie oczywiste- wymaga to aby samemu wszystko napisać krok po kroku uzgadniać z osobą która jest wdrożeniowcem w postaci algorytmów księgowych. Jeżeli osoba która nam wdraża orientuje się dobrze w księgowości to idzie szybko natomiast jeżeli wdrożeniowiec słabo zna księgowość to idzie mozolnie jest to czasochłonne i bardzo bardzo kosztowne.Każda operacja gospodarcza musi być zapisana w postaci algorytmu (osobno Wn i Ma)wdrożeniowcy wyceniają usługi czasowo więc operacje zapisują długo a co za tym idzie jak wyżej wspomniano kosztownie.Oznacza to że zapis księgowy na kontach będzie tylko i wyłącznie wtedy widoczny jak nabywca w całości opracuje wszystkie operacje gospodarcze jakie występują w firmie. Jeżeli zostaną przewidziane i właściwie zapisane algorytmy to system gwarantuje wiele możliwości wygenerowania informacji.Jednym słowem dla wytrwałych cierpliwych i bogatych życzę powodzenia!!!

#8 Guest_bartles

Guest_bartles
  • Goście

Napisano 30 czerwiec 2010 - 15:25

pp: nie do końca jest tak jak piszesz. Po pierwsze, jest plan kont i komplet schematów księgowych w wersji demo. Można to sobie przekopiować do swojej bazy i ewentualnie poprawić konta (da się zmienić rodzaj i numer konta nawet jeśli ma analityki i zapisy!).Po drugie, można wykorzystać opisy analityczne i wtedy schemat księgowania to 5 linijek. Po trzecie, można zrobić niepełny schemat, np. tylko 200-xx i 221 dla faktur, a netto dopisywać po predekretowaniu. W ten sposób jeden z naszych klientów tworzy sobie faktury zakupu, bo ma oddziały i z palca rozbija kwoty na konta. Jak chce, tak ma, choć można by to radykalnie usprawnić. Ale jeśli ktoś chce full automatykę - no cóż - ktoś to musi zrobić... A faktem jest, że lepiej to idzie osobom znającym Enovę i księgowość od podszewki. :)PozdrawiamBartłomiej Leś

#9 Guest_sopteno

Guest_sopteno
  • Goście

Napisano 04 sierpień 2010 - 00:49

pp: Dokładnie tak jak napisał bartles. Poza tym, nie wspomniał jeszcze o tym, że po minimalnym szkoleniu możesz dużą część tych schematów księgowych "wyklikać" w trybie uproszczonym - dla całego schematu czy dla jego pozycji - do wyboru. Jest to najbardziej przyjazny system jaki znam - a od czternastu lat wdrażam systemy dla firm i znam ich całą masę...Z Symfonią w ogóle nie ma porównania - to jakby porównywać taczki do samolotu transportowego... owszem, jedno i drugie ma część wspólną: koło :)

#10 Guest_niewinna

Guest_niewinna
  • Goście

Napisano 13 wrzesień 2010 - 12:45

Pracuję samodzielnie na programie ENOVA od marca 2010r. Wcześniej przez 2 tygodnie podglądałam pracę wcześniejszej księgowej. Na początku program wydawał mi się bardzo "okrężny", zwłaszcza moduł Handel i mało intuicyjny. Gdy usiadłam samotnie przy programie, zaczęłam skracać sobie pewne operacje, czego nie robiła poprzednia księgowa. Polubiłam program. Jednak nadal mam zastrzeżenia do Handlu - brakuje mi w nim szybkiego i bezpośredniego dostępu do szczegółów poszczególnych transakcji i towarów. Ale ogólnie przyjemnie mi się pracuje na tym programie. Jednak przekazuję słowa krytyki dla producenta za BARDZO OGÓLNIKOWĄ dokumentację książkową. Praktycznie w dokumentacji są wyłącznie informacje, co program "potrafi", a jest kompletny brak opisu, JAK krok po kroku zrobić daną rzecz.

#11 Guest_aguś

Guest_aguś
  • Goście

Napisano 17 wrzesień 2010 - 22:28

Witam Wszystkich! Mam problem z pierwszym wdrożeniem programu, nigdzie nie znalazłam opisu jak należy wprowadzić dane firmy. Denerwuję się, gdyż nie mam do pomocy informatyka a czas mi ucieka. Proszę napiszcie jak krok po kroku wprowadzić wszystkie dane.

#12 Guest_xls

Guest_xls
  • Goście

Napisano 22 wrzesień 2010 - 23:43

I tak oto prysnął kolejny mit o programie, który robi sam wszystko i nie wymaga żadnej wiedzy...

#13 Guest_AAA

Guest_AAA
  • Goście

Napisano 01 październik 2010 - 14:53

Narzędzia -> opcje - otwiera się na polu wprowadzania danych firmy:)Zawsze szukaj czegoś takiego jak "opcje" - w każdym programi jest to w ogólnie dostępnym miejscu i jak czegoś tam nie ma, wtedy można się zacząć głębiej zastanawiać.

#14 Guest_bartles

Guest_bartles
  • Goście

Napisano 01 październik 2010 - 19:52

@aguś Nie wiem na ile ma Pani skomplikowaną firmę, ale proponowałbym mimo wszystko pogadać z którymś z partnerów Enovy lub bezpośrednio z nimi. Enova może bardzo dużo, natomiast w wersji podstawowej tego nie widać, bo wiele opcji jest powyłączanych. Zatem warto skonsultować przynajmniej ogólnie co Pani chce uzyskać i dopiero coś robić. Cała lista partnerów jest na www.enova.pl - 274 firmy w całej Polsce. :) Na pewno sobie Pani kogoś znajdzie.Pozdrawiam, Bartek Leś

#15 Guest_Konrad

Guest_Konrad
  • Goście

Napisano 06 październik 2010 - 01:13

Witam, mam pytanie czy jest możliwość ustawienia w enovi-e, aby podczas importu fv sprzedaży automatycznie przerzucał vat zgodnie z terminem płatności dokumentu, lub ewentualnie ustawienie na sztywno vat od konkretnych kontrahentów na miesiąc następujący po bieżącym okresie księgowania??

#16 Guest_Be

Guest_Be
  • Goście

Napisano 09 październik 2010 - 17:05

Witam, na pewno nie da się przypisać na sztywno do kontrahenta, co do importu to nie wiem :)

#17 Guest_damas

Guest_damas
  • Goście

Napisano 02 grudzień 2010 - 19:17

witam .wdrażamy system enova ksiega handlowa , kadry płace oraz pozostałe moduły.W naszej ofercie proponujemy tworzenie planu kont , schematy księgowe...Biuro Rachunkowe Commercial Krakówe www.commercial.krakow.pl tel 606618140 .Dział informatyki DDG Sp. z o.o. Możliwość negocjacji cen

#18 Guest_BBB

Guest_BBB
  • Goście

Napisano 08 styczeń 2011 - 00:08

Witam , od 2 lat mam 10 licencji- handel,moduł kadry-płace ,ksiegowosć .Chyba mam pecha bo u mnie to wszystkon bardzo kiepsko chodzi , choć wdrażała to firma rekomendowana przez producenta .Obecnie obsługuje mnie już 3 autoryzowany partner Sonety(z Wielkopolski) a ciągle mam te same problemy .Mam dużą bazę danych i tak jak mnie poinformowano Soneta sobie z tym problemem nie radzi .Proszę zwrócić uwagę ilu macie wokół siebie partnerów handlowych Sonety i za jaką stawkę godzinową bedą próbowali Wam pomóc .Ja chyba mam pecha i dziś zastanawiam się (mimo kosztów) nad zmiana oprogramowania .

#19 Guest_łysy

Guest_łysy
  • Goście

Napisano 02 luty 2011 - 20:56

Faktycznie ciężko znaleźć kogoś niezadowolonego z ENOVA.Ja mam małą bazę 300Mb, dopiero wystartowałem, i mam równeiż problem z wydajnością. Również jak BBB mam komplet modułów. Dodatkowo wielooddzaiłowość.Testy pokazują, że to sama aplikacja ma problemy wydajnościowe. Włączenie podsumowania na magazynie obciąża PC-ta 100%, a serwer prawie śpi. I tak przez 10 minut.Poprzednio w SYMFONI FORTE, na tym samym sprzęcie wydajność była wystarczająca, dopuki nie włączyłem współpracy ONLINE pomiędzy HANDLEM i FK - sytem tak stępiał, że na otwarcie okna w handlu należło czekać kilak sekund - wcześniej natychmiast. ENOVA to zintegrowane środowisko i brak wydajności na stacji roboczej, przy konfiguracji dla WIELU oddziałów i MAGAZYNÓW, gdy rozbudujemy dodatkowo UPRAWNIENIA, - no dziś na jednym użytkowniku wszyscy nie mogą pracować.SYMFONIA - jest OK, jednak jak myślisz o bardziej zintegrowanym środowisku, i współpracy pomiędzy pracownikami, wydziałami, wspólnej bazie kontrahentów i użytkowników, przelewach elektronicznych, wyciągach bankowych, to lepiej spiepszać z tej "orkiestry", - na tym polu nie ma przyszłości. Zintegrowane środpowisko proponowane przez Sonetę, możesz dostać gdzie indziej - sprawdzałem, jest z 20 dostawców, ale rozmowę zaczynają dopiero od 300 tys. na pierwszy etap, bez sprzętu.

#20 Guest_boio

Guest_boio
  • Goście

Napisano 20 luty 2011 - 18:21

a jednak nic się nie zmieniło prze n lat istnienia programu na rynku. zajmuję się wdrożeniami fk od 20 lat i miałem problemy z czymkolwiek w tym programie: to jest typowa aplikacja ERP: musi przyjść fachowiec: których nie ma: i wszystko pozakładać i skonfigurować: niestety: a to jest 1300-300 godz.: jak znam stawki to jest 1000: 45 000 PLN. kończąc: jest to typowy wodotrysk ale dla osoby: jak któś wyżej pisał: rozumijący "intuicyjność" pani projektatn systemu.Andrzej Biliński



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych