Skocz do zawartości


księgowanie w programie Księgowość Vulcan


wróć do serwisu Księgowość 85 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_donia

Guest_donia
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 14:32

Jak zapisujecie dokumenty w programie - każdą fakturę np. za zakupy oddzielnym numerem dokumentu? Czy łączycie np. faktury z jednego dnia i księgujecie w tym samym dokumencie w poszczególnych pozycjach? Co umieszczacie na dokumencie źródłowym - numer dokumentu, numer ewidencyjny dziennika czy numer pozycji/wiersza? Czy księgując w programie księgujcie najpierw na kontach syntetycznych i powtarzacie zapis na kontach analitycznych czy od razu na analitycznych? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi bo jestem w tym nowa i nie pytajcie mnie jak mam zapisane w polityce bo dopiero nad nią pracuję.

#2 Guest_karlik

Guest_karlik
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 14:42

Ja mam oddzielna numerację dla PK (PK1/08), WB(WB1/08) i faktur (1/08) Każdy dokument ma swój nr czyli każdą frę wprowadzam oddzielnie. Numeruję dokumenty numeracją z bufora bo ona po zaksięgowaniu zostaje. Księguję od razu na analityce....

#3 Guest_donia

Guest_donia
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 14:54

to znaczy, że masz kilka wzorców numeracji? Ja sądziłam, że musi być jedna numeracja ciągła np od numeru 1 do 300 w roku obrotowym. Czyli nie ma znaczenia jak wpinasz dokumenty? Nie muszę być ułożone po kolei numerami?

#4 Guest_karlik

Guest_karlik
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 14:58

W momencie gdy księgujesz te dokumenty to i tak wychodzi ci ciągła numeracja-ja dla ułatwienia tak sobie zrobiłam zeby nie trzymać wszystkiego razem w segregatorze z jedną numeracją. Wydaje mi się że tak jest lepszy porządek;)

#5 Guest_donia

Guest_donia
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 15:37

a na dokumencie wpisujesz tylko numer i nic więcej czy może drukujesz dekret i podpinasz. A jakie wydruki robisz na koniec miesiąca? I jak się u Ciebie odbywa cała procedura z płaceniem za faktury tzn. otrzymujesz fakturę sprawdzasz pod wzgęledm formalno - rachunkowym, dekretujesz (np. 400/201)potem wpinasz do segregatora czy najpierw zatwierdzasz do wypłaty, robisz przelew i dopiero wpinasz? Przepraszam, że tyle pytam ale mam straszny mętlik w głowie i nie wiem jak usprawnić sobie pracę.

#6 Guest_malika

Guest_malika
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 15:42

Ja mam oddzielny rejestr dla każdego dokumentu, np: FZ( f-ry zakupu)FS (F-ry sprzedaży), WB, RK, PK...

#7 Guest_karlik

Guest_karlik
  • Goście

Napisano 30 wrzesień 2008 - 15:50

Malika ja nie mam FS bo takowych nie mamy, RK też bo nie mamy kasy...Donia na każdym dokumencie pieczątka z dekretami musi być. Jeśli księguję długi wyciąg (np z zusami) to drukuję z programu dekretację...Jak dostaję f-rę to wkładam do teczki (fry do zapłaty) międzyczasie sprawdzam rachunkowo i jak mam czas od razu to wprowadzam do kompa i dekretuję...po dokonaniu przelewu wpinam do segregatora.

#8 Guest_xgundziax

Guest_xgundziax
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 10:35

Witam!Z tymi numerami mam podobny problem. Mam trzy konta bankowe :1. konto główne2. konto ra-k dochodów własnych3. konto ZFŚSWszystkie dokumenty dotyczące tych kont i wyciagi trzymam w osobnych segrgatorach. Księguje w symfonii. I ona numeruje osobno wyciągi osobno PK i osobno FV. Po zaksięgowaniu dokumentów wszystkie otrzymują ciągłą numerację przełamana przez miesiąc np. od 1/01//08 do 150/01/08 w styczniuod 1/02/08 do 128/02/08 w lutym.Jakie numery nanosić na dokumentach żeby było prawidłowo. Bo w momwncie zaksiegowania wszystkie wyciągi bankowe i inne dokumenty są wrzucane do jednego worka więc kiedy mam dokumenty do np. zfśs to numery w tym segregatorze nie bedą kolejno. poradżcie coś. please.

#9 Guest_gratiska

Guest_gratiska
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 12:36

rowniez pracuje na ksiegowosci z Vulacana. Ja jak i inne księgowe z ktorymi mam kontakt, księgujemy w ten sposob ze F-ra jest płacona i podpinana pod wyciągiem bankowym z dnia zapłaty i ksiegowana 400/201 i 201/130 przy wyciagu. to pozwala utrzymac przejżystosc w papierach, i jak do tej pory nikt w czasie kontroli nie kwestionował tego. oczywiscie nie mowie o grudniu gdy czesc f-r z data grudniowa jest ksiegowana 400/201 a zobowiazanie schodzi dopiero w styczniu po zapłacie.

#10 Guest_nilla

Guest_nilla
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 12:43

u nas na kontrolach czepiają się jeśli faktura jest zaksięgowana razem z zapłatą.Tak co prawda jest łatwiej, mimo to wydaje mi się że powinna być raczej zaksięgowana z datą wystawienia, lub wpływu do placówki

#11 Guest_budżet

Guest_budżet
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 13:52

u mnie też tak było (WB razem z Fa) ale zmieniłam to i księguję oddzielnie fa z datą wpływu i oddzielnie wyciągi.Uważam, że tak jest lepiej jeśli ktoś chce prowadzić nie tylko rachunkowość budżetową ale również zarządczą, bo wiele analiz można łatwo wykonać kiedy prawidłowo prowadzone są koszty i rozrachunki.

#12 Guest_Monia

Guest_Monia
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 14:23

Ja też zaczynam pracę na księgowości VULCANA i a tamtym roku 2008 poprostu uczyłam się go obsługiwać a chcę rozpocząć księgowanie od stycznia tego roku tylko nie wiem bo dziennik główny jest ustawiony na datę otwarcia 01.01.2008 i nie wiem jak zmienić na 01.01.2009, czy trzeba zamknąć poprzedni dziennik gdzie nie ma rzadnych operacji? POMÓŻCIE

#13 Guest_nilla

Guest_nilla
  • Goście

Napisano 09 styczeń 2009 - 14:35

wydaje mi się że to właśnie musisz pozamykac i dziennik z tamtego roku i wszystkie okresy sprawozdawcze i wtedy powinno Ci automatem wskoczyc 01.01.2009. Spróbuj. Na wszelki wypadek zrób sobie przed kopie zapasową

#14 Guest_ewa

Guest_ewa
  • Goście

Napisano 04 luty 2009 - 19:13

czy wieie kiedy należy przenieść dokumenty z bufora do dziennika obrotów inaczej mówiąc zaksięgować miesiąci czy jest na to jakiś przepis który określił by ten termin

#15 Guest_Ania K.

Guest_Ania K.
  • Goście

Napisano 20 marzec 2009 - 10:30

Czy ktoś może mi pomóc- mam problem z wydrukowaniem kart wydatków w rozbiciu na paragrafy.Pomocy.

#16 Guest_kasia

Guest_kasia
  • Goście

Napisano 23 marzec 2009 - 15:35

Czy ktoś może mi pomóc? Zaczęłam księgowanie w Vulcanie od tego roku i BO wprowadziłam ręcznie (wcześniej papierwa księga handlowa - o zgrozo!). Na wydruku obrotów i sald nie mam BO. Czy ktoś może wie w czym problem?

#17 Guest_maryśka

Guest_maryśka
  • Goście

Napisano 23 marzec 2009 - 15:38

Sprawdź daty za jaki okres masz to zestawienie obrotów i sald

#18 Guest_kasia

Guest_kasia
  • Goście

Napisano 23 marzec 2009 - 15:40

Czy ktoś może mi pomóc? Zaczęłam księgowanie w Vulcanie od tego roku i BO wprowadziłam ręcznie (wcześniej papierwa księga handlowa - o zgrozo!). Na wydruku obrotów i sald nie mam BO. Czy ktoś może wie w czym problem?

#19 Guest_kasia

Guest_kasia
  • Goście

Napisano 23 marzec 2009 - 15:42

za okres od 01.01.2009

#20 Guest_maryśka

Guest_maryśka
  • Goście

Napisano 23 marzec 2009 - 15:47

A czy na pewno wprowadziłaś BO z datą 01.01.2009 i na odpowiednim dokumencie jako B.O. ?



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych