Skocz do zawartości


WF-Fakir


wróć do serwisu Księgowość 139 odpowiedzi w tym temacie

#21 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 05 listopad 2009 - 17:34

Niestety moje piękne formatowanie uległo "zniszczeniu" To jeszcze raz czytelniejKwota netto(wyróżnik 1)403-006(wyróżnik 2)*stawka 22%DT 403-006VAT ( z zaznaczeniem 40%kwoty)(wyróżnik 1)403-006(wyróżnik 2)*stawka 22%DT 403-006VAT ( z zaznaczeniem 60%kwoty)(wyróżnik 1)*(wyróżnik 2)223stawka 22%DT 223

#22 Guest_krzysi3k

Guest_krzysi3k
  • Goście

Napisano 06 listopad 2009 - 10:04

Sylwio nie mam zbyt wiele czasu żeby się głębiej nad tym zastanowić u Siebie nie posiadam podobnego automatu ale zrobiłem go tak jakbym ja go zrobił czyli w bardzo podobny sposób do Twojego (praktycznie identyczny;)). I u mnie wystąpił identyczny problem jak u Ciebie. Podejrzewam, że nie masz zbyt wiele podobnym dokumentów w miesiącu związku z tym można spokojnie robić to ręcznie. Ja bym to zrobił w taki sposób...przy wprowadzaniu dokumentu zaznaczyłbym opcję "odliczenie częściowe" VAT i na koniec miesiąca przeksięgowałbym VAT w koszty...Tylko w tym wypadku podejrzewam, że deklarację VAT trzeba będzie ręcznie poprawić. Ja bym zadzwonił do obsługi klienta i zapytał się co oni na to;)Jak się czegoś interesującego dowiesz to daj znać:)

#23 Guest_krzysi3k

Guest_krzysi3k
  • Goście

Napisano 06 listopad 2009 - 12:26

Albo...zamiast księgować te 40% od razu w koszty zaksięguj ją na 223 tylko zaznacz opcję "bez odliczenia" z końcem miesiąca wrzuć w koszty...z deklaracją w ten sposób nie powinno być problemów. Nie sprawdziłem tego...

#24 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 06 listopad 2009 - 12:46

Zadzwonię do nich zatem i dam znać jak ktoś będzie umiał mi pomóc :) Wiem, że w miesiącu mam mało takich faktur, ale jestem osobą, które, jak ruszą jakiś ciężki temat, to go doprowadzają do końca... :)Krzysi3k, może byśmy wspólnymi siłami stworzyli coś na miarę mini poradnika - jak rozpocząć pracę w programie krok po kroku? Mogę zacząć od istotnych rzeczy, które już zrobiłam (korzystam z programu dość krótko - jeszcze nie wprowadzałam dokumentów), a Ty uzupełnisz, mą "tyradę" o to, czego w niej brak i to czego jeszcze nie wiem :) Oczywiście nie wszytsko, bo to zbyt dużo pracy, ale dojdźmy do momentu, w którym zaczyna się stricte księgowanie (wprowadzanie dokumentów księgowych). Chodzi mi przede wszystkim o istotne ustawienia - po prostu nie chcę czegoś pominąć...Co Ty na to?(dodam tylko, że instrukcje w programie są, jak dla mnie, dość nieprzystępne,a w necie nie znalazłam miejsca z "wiedzą" na t-t tegoż programu)

#25 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 06 listopad 2009 - 12:52

Się mi w oczach dwoi... dziwne, bo po 5 minutach mnie tu nie było...Wiesz, co zrobiłam - wpisałam kwotę VAT ręcznie korzystając z automatu, który opisałam powyżej i póki co jest w porządku (zajrzałam w zestawienie VAT), zobaczymy czy program się jakoś "zbuntuje"...

#26 Guest_krzysi3k

Guest_krzysi3k
  • Goście

Napisano 09 listopad 2009 - 13:48

Ja na Fakirze nie pracuje zbyt długo i nie wiem czy mam wystarczającą wiedzę żeby napisać na ten temat poradnik od czasu do czasu zaskakuje mnie ten program;)"zbuntował" się fakirek;)?

#27 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 09 listopad 2009 - 16:06

OK, to dajmy sobie spokój z "poradnikiem". Osoby zainteresowane będą stawiały pytania tutaj i się odpowie, jak się będzie znało odpowiedź :) Poza tym szczerze mówiąc, nie mam czasu na jakieś większe klikanie, a z tym by się to przecież wiązało...Fakirek, póki co grzeczny, zobaczymy co będzie, podczas zamykania miesiąca :)Mam jeszcze jeden "przepis" na automat VAT dla niepełnego odliczenia, ale nie mam teraz dostępu do Fakir'a, więc może jutro go tu wklepię...Mam też pytanie - muszę zacząć wklepywać faktury - w jakiej kolejności tego dokonywać? Napiszę co już mam zrobione.1) Plan kont i Bilans otwarcia (jeszcze nie zmaknięty)2) Zdefiniowałam: wyróżniki dekretacji VAT, automaty VAT i szablony dekretacji(z grubsza wszytskie, jakie w moje firmie wystąpić mogą... ale wiadomo, że na bieżąco dopisywać się będzie nowe...)3) Mam bazę kontrahentów, dzienniki i przyporządkowane im typy dokumentów. Co teraz?Oczywiście mam jakieś pomysły co dalej, ale wolę posłuchać "praktyka".Pozdr...

#28 Guest_eska

Guest_eska
  • Goście

Napisano 09 listopad 2009 - 16:55

Dla mnie mało eleastyczna jest LISTA PŁAC

#29 Guest_krzysi3k

Guest_krzysi3k
  • Goście

Napisano 09 listopad 2009 - 21:40

Tak na pierwszy rzut oka to praktycznie wszystko już masz zrobione;)Ja zapomniałem na początku ustawić sobie numerację dokumentów taką jakbym chciał:) i mam taką jaką mam;P A zmienić ją mogę dopiero po zamknięciu roku i przed wprowadzeniem pierwszego dokumentu...o ile dobrze pamiętam...Jak coś jeszcze mi się przypomni to dam znać:)

#30 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 09 listopad 2009 - 22:54

Ja listę płac tworzę w Excelu od dawien dawna więc nie rozbudowywałam Fakira o dodatkowe moduły tylko pozostałam przy swoich sprawdzonych skoroszytach, które liczą za mnie prawie wszystko - mam kierowców, więc jest co liczyć... :)Numerację ustawiłam :) Pogrzebałam też w różnych ustawieniach... jak jest potrzeba informacji jakich, jutro kliknę.Od jutra zaczynam wprowadzanie dokumentów - czuję, że będzie się działo... :)Znikam na małe co nie co, a potem luli...Dobranoc...

#31 Guest_krzysi3k

Guest_krzysi3k
  • Goście

Napisano 10 listopad 2009 - 10:34

Wprowadzanie dokumentów jak wszystko jest dobrze ustawione to sama przyjemność:)

#32 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 12 listopad 2009 - 15:58

Moje dzisiejsze pytanie dotyczy tych dobrych ustawień krzysia3ku - moduł KASA, po kolei:Konkretny przykład:Pracownik w dniu 10 listopada wypłacił pieniądze z kasy (KW na kwotę 50 zł) i poszedł wysłać listy polecone (za łączną kwotę 24,90 zł). Z pobranej zaliczki pracownik rozliczył się w dniu 12 listopada.Jak wprowadzić dokument kasowy, by później dekretacja przebiegła prawidłowo. Co jest istotne w ustawieniach? Jaki wpisać rodzaj operacji przy wypłacie gotówki pacownikowi, a jaki przy zwrocie niewydanych pieniędzy, czy ma to jakieś odniesienie do późniejszej dekretacji (księgowań)? Czego nie wolno mi pominąć? Czy raporty kasowe muszę tworzyć każdego dnia? Dotychczas raporty kasowe w firmie tworzone były jeden raz w miesiącu (ostatniego). Jak się poruszać w module KASA... Gdzie wprowadzać dokumenty kasowe i w jaki sposób tworzyć raporty kasowe wiem :) Nie wiem - co dalej...HELP...

#33 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 13 listopad 2009 - 13:39

Krzysi3ku, jeśli nie masz czasu klikać skontaktuj się proszę ze mną pisząc na adres na email (kajunia5@wp.pl), a ja Ci powiem, jaki mam pomysł, by "usprawnić" nasze "konsultacje"... :)

#34 Guest_rafał

Guest_rafał
  • Goście

Napisano 16 listopad 2009 - 10:50

Ma ktoś z państwa może instrukcję instalacji fakira

#35 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 16 listopad 2009 - 11:08

Proszę bardzo.Instalacja programu krok po krokuPo włożeniu płyty instalacyjnej do napędu CD–ROM nastąpi automatyczne uruchomienie procesu instalacji. Należy kliknąć na nazwę programu, w celu uruchomienia instalatora konkretnego programu. Jeżeli w Panelu Sterowania wyłączono opcję automatycznego uruchamiania płyty CD, należy program instalacyjny (o nazwie Instaluj.exe) uruchomić ręcznie, np. funkcją Start/Uruchom… w menu głównym Windows. Uwaga! Jeżeli na danym komputerze jest zainstalowana wcześniejsza wersja programu, instalator automatycznie przejdzie w tryb deinstalacji programu. Po zakończeniu instalator powróci do instalacji nowej wersji programu. Po zapoznaniu się z informacjami w pierwszym oknie dialogowym należy wybrać . Program instalacyjny przeanalizuje niezbędne ustawienia systemu. Użytkownik może wówczas zostać poproszony o dokonanie dodatkowych czynności związanych instalacją programu (proszę zapoznać się z rozdziałem Problemy podczas instalacji)Instalator poprosi o zapoznanie się z warunkami licencji i zaakceptowanie ich, poprzez zaznaczenie opcji Akceptuję warunki i postanowienia Umowy Licencyjnej. Dopiero wtedy instalator pozwoli przejść dalej.W oknie dialogowym Miejsce instalacji należy wskazać katalog, w którym będzie zainstalowany program. W celu zmiany katalogu docelowego należy wybrać przycisk . Jeżeli nie chcemy aby na pulpicie został utworzony skrót do programu, należy odznaczyć opcję Czy utworzyć skrót na pulpicie?Instalator zaproponuje dwa typy instalacji do wyboru: instalację pełną lub stanowiskową.Podczas instalacji pełnej zostaną zainstalowane wszystkie składniki programu, oraz serwer bazy danych SQL Server 2000. Wariant przeznaczony jest do instalacji jednostanowiskowej lub serwerowej. Podczas instalacji stanowiskowej zostaną zainstalowane wszystkie składniki programu potrzebne do pracy z sieciowym serwerem SQL Server 2000, znajdującym się na innym komputerze. Przy wyborze instalacji stanowiskowej instalator poprosi o podanie nazwy tego serwera. Nazwa serwera SQL Server 2000, na którym będzie działał program jest taka jak nazwa komputera na którym serwer SQL Server 2000 jest zainstalowany. W kolejnym oknie dialogowym po wybraniu przycisku instalator rozpocznie instalację programu. W celu zmiany ustawień instalacyjnych należy wybrać .Podczas instalacji zostaną wykonane następujące czynności:Kopiowanie plików Tworzenie skrótów Rejestracje programu Konfiguracja programu Instalacja programu do łączenia się z bazą danych Konfiguracja źródła danych ODBC (zostanie założone) Przygotowanie serwera SQL Server 2000 do pracy z programem (w przypadku instalacji pełnej), wiąże się z wybraniem jednej z poniższych operacji:Instalacja SQL Server 2000 — jeśli serwer nie jest zainstalowany na komputerze. Podłączenie do SQL Server 2000 — jeśli serwer jest już zainstalowany na komputerze. Upgrade z SQL Server 7.0 (MSDE) do SQL Server 2000 (MSDE8) — jeśli na komputerze jest zainstalowana starsza wersja serwera , czyli program SQL Server 7.0 (MSDE). Po zakończeniu instalacji należy wybrać przycisk , a następnie zrestartować komputer, w celu zaakceptowania wszelkich dokonanych ustawień w systemie.

#36 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 20 listopad 2009 - 10:51

No i dyskusja zakończona... :)

#37 Guest_krzysi3k

Guest_krzysi3k
  • Goście

Napisano 20 listopad 2009 - 11:48

Sylwio przepraszam, że się nie odezwałem ale ostatnio rzadko zaglądałem na forum...wysłałem Ci maila;)

#38 Guest_Sylwia

Guest_Sylwia
  • Goście

Napisano 20 listopad 2009 - 12:46

Fajnie kzysia3ek.Ja tu zaglądam od czasu do czasu tak, że w razie jakichkolwiek pytań postaram się pomóc.

#39 Guest_Ania

Guest_Ania
  • Goście

Napisano 08 grudzień 2009 - 11:01

A czy ktoś może wie gdzie w ogóle można znaleźć instrukcję obsługi dla wf FaKir?

#40 Guest_iwi

Guest_iwi
  • Goście

Napisano 09 grudzień 2009 - 16:06

Mam pytanie odnośnie zamykania roku w programie fakir. Czy program posiada taką funkcjonalność, że automatycznie przenosi salda kont na 'wynik' na koniec roku? czy należy manualnie robić przeksięgowania? (pracuję tylko na '4' więc nie używam konta 'rozliczenie kosztów'). Dziękuję ślicznie za wskazówki.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych