Skocz do zawartości


regulamin wynagradzania


wróć do serwisu Kadry 5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_gnieszka

Guest_gnieszka
  • Goście

Napisano 13 maj 2013 - 12:22

Obowiązek tworzenia regulaminu wynagrodzeń powstaje gdy pracodawca zatrudnia powyżej 20 osob. Jesli ta liczba ulegnie zmianie w ciągu roku ( z 19 na 21 ) to niezwłocznie musi wejsc w życie ten regulamin czy dopiero od nowego roku - tak jak w przypadku ZFSS?

#2 monkep

monkep

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 550 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 maj 2013 - 19:26

Zdecydowanie nie należy czekać do końca roku. Aby regulamin wynagradzania zaczął obowiązywać, należy podać go do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u danego pracodawcy (np. przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń). Po dwóch tygodniach od ogłoszenia regulamin wchodzi w życie. Nie można jednak zapomnieć, iż w przypadku, gdy wprowadza on mniej korzystne dla pracowników niż obowiązujące do tej pory warunki wynagradzania, niezbędne jest zawarcie z pracownikami porozumień o zmianie warunków wynagradzania albo wypowiedzenie pracownikowi warunków pracy i płacy (art. 24113 k.p. w zw. z art. 772 par. 5 k.p. oraz art. 42 k.p.). Jeśli pracodawca tego nie uczyni, pracownik będzie miał prawo domagać się wypłaty wynagrodzenia na zasadach sprzed wprowadzenia regulaminu. Natomiast korzystne dla pracowników zmiany warunków wynagradzania nie wymagają dla swej skuteczności żadnych dodatkowych czynności ze strony pracodawcy. Obowiązują one automatycznie, z chwilą wejścia w życie regulaminu.

#3 Edzia

Edzia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 7101 postów
  • LokalizacjaKresy

Napisano 13 maj 2013 - 20:00

http://www.eporady24...y,2,77,884.html

#4 Admin Kadry

Admin Kadry

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 516041 postów

Napisano 22 maj 2013 - 07:37

Regulamin wynagradzania zawiera warunki wynagradzania za pracę. Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 pracowników, których nie obejmuje zakładowy układ zbiorowy pracy ani ponadzakładowy układ zbiorowy pracy, ma obowiązek sporządzenia regulaminu wynagradzania.

Czym jest regulamin wynagradzania? Dla jakich pracowników się go nie tworzy? Jak się go ustala? Do kiedy obowiązuje? Co powinna zawierać jego treść? Kiedy wchodzi w życie?

Sprawdź:

"Regulamin wynagradzania"

#5 Admin Kadry

Admin Kadry

    Zaawansowany użytkownik

  • Administratorzy forów
  • 516041 postów

Napisano 22 maj 2013 - 07:40

Regulamin wynagradzania w organizacji non profit

Zasady wynagradzania pracowników organizacji non profit wynikają z wewnętrznych regulacji obowiązujących w danej organizacji. Co do zasady, składniki oraz dodatkowe elementy wynagrodzenia przysługujące pracownikom fundacji czy stowarzyszenia mogą być określone w umowie o pracę lub w regulaminie wynagradzania. O czym pamiętać, formułując zapisy regulaminu? Czy w ogóle „opłaca się” go posiadać – jeśli organizacja nie ma takiego obowiązku?

Więcej:

"Regulamin wynagradzania w organizacji non profit"

#6 anastazja4390

anastazja4390

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 70 postów

Napisano 21 marzec 2019 - 21:24

Ja zastanawiałam się jak wygląda regulamin w placówkach kulturalnych. Czytałam na https://www.portalka...tury-18235.html, że wszystko zależy od tego, czy jest czy nie układ zbiorowy 

 




Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych