Skocz do zawartości

Zdjęcie

Udzielanie wolnego za pracę w soboty, nie...

wróć do serwisu Kadry 17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Admin Kadry

Admin Kadry

Zaawansowany użytkownik

• Administratorzy forów
  • 516207 postów

Napisano 26 lipiec 2011 - 16:09

Jeżeli pracodawca nie chce płacić pracownikowi dodatkowego wynagrodzenia, to w pierwszej kolejności powinien udzielić mu odpowiednio – czasu wolnego albo dni wolnych od pracy. Powrót do artykułu: Udzielanie wolnego za pracę w soboty, niedziele, święta oraz w godzinach nadliczbowych

#2 Guest_kunia

Guest_kunia
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 16:09

Witam. Mam 5 dniowy system pracy , weekendy wolne. Zwalniałam się raz do lekarza 2 godz. co wiąże się z tym ,iż miałam do odrobienia te 2 godz. Pracodawca zaproponował abym przyszła w sobote odrobić.( bylam na 2 godz, i myslalam ze mam teraz nadgodz bo soboty inaczej sie liczą) Nie znam się aż tak na prawie pracy ale czy miał takie prawo?? czy nie powinnam miec liczone inaczej, np za 1 h pracy wpisał 2h ?

#3 Guest_ida

Guest_ida
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 16:14

za pracę w sobotę ,jesli jest ona w twoim zakładzie pracy dniem wolnym ( nawet dwugodzinną ) pracodawca powinien ci oddać cały wolny dzień, więc takim poleceniem ,to w zasadzie strzela sam sobie w razie kontroli w kolano .

#4 Guest_edi

Guest_edi
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 16:25

a jeśli np pracownik przyszedł na 9h, to powinien dostać dzień wolny + za tę jedną godzinę wynagrodzenie zasadnicze czy jeszcze jakiś dodatek?

#5 Guest_ida

Guest_ida
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 16:44

za tę jedną godzinę wynagrodzenie + dodatek 50%, bo to przekroczenie dobowe

#6 Guest_kunia

Guest_kunia
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 17:08

a moja mądra księgowa powiedziała ze inaczej się liczy jak masz godz, do odrobienia a inaczej jak idziedsz dodatkowo do pracy dlatego mnie udupili i musialam isc w sobote na 2 godz.

#7 Guest_ida

Guest_ida
  • Goście

Napisano 26 lipiec 2011 - 17:31