Skocz do zawartości

Urlop szkoleniowy a urlop bezpłatny

urlop szkoleniowy urlop bezpłatny prawo pracy

wróć do serwisu Księgowość 2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Oliwia

Guest_Oliwia
  • Goście

Napisano 29 kwiecień 2013 - 08:49

Witam,Jestem studentką ostatniego roku studiów magisterskich i chciałabym skorzystać z urlopu szkoleniowego w wymiarze 21 dni na przygotowanie pracy magisterskiej (dyplomowej) oraz przygotowanie się do przystąpienia do egzaminu magisterskiego (dyplomowego). Mój pracodawca nie skierował mnie na studia, w prawdzie nie ma nic przeciwko mojemu studiowaniu jednak studia i pracę podjęłam niezależnie, więc jeśli uda mi się uzyskać taki urlop (pracodawca wyrazi zgodę) liczę się z tym, że będzie to urlop bezpłatny.Pomimo posiadania jeszcze prawa do urlopu wypoczynkowego, w obecnym roku wykorzystałam już z powodów prywatnych 3 dni urlopu bezpłatnego, a z tego co się orientuję:a) urlop bezpłantny się sumuje w skali roku,:) gdy urlop bezpłatny trwa co najmniej miesiąc lub dłużej zobniożony zostaje wymiar urlopu wypoczynkowego o 1/12 wymiaru za każdy miesiąc urlopu bezpłatnego (za miesiąc uznaje się 30 dni)i teraz nie wiem:1) Jak obliczane jest to 30 dni? Czy wlicząją się w nie wyłącznie dni robocze, czy także weekendy?(20 lub 21 dni jakie planuje wziąć to dni robocze (poniedziałek-piątek, pracuję 5 dni w tygodniu w pełnym wymiarze godzin), więc z weekendami wyjdzie około miesiąc, natomiast jak już wspominałam wzięłam już w tym roku 3 dni robocze urlopu bezpłatnego).2) Czy jeśli wezmę 20 lub 21 dni urlopu bezpłatnego na pisanie pracy magisterskiej to czy zostanie mi obniżony wymiar urlopu wypoczynkowego o 1/12, czy o 2/12, czy wcale?3) Jak jest liczona ta stawka 1/12 urlopu wypoczynkowego?(W tym roku w maju zacznie mi przysługiwać 26 dniu urlopu, więc w tym roku łącznie będę mogła wykorzystać 24 dni, natomiat realnie do wykorzystania zostanie mi 19 dni - kilka dni urlopu wypoczynkowego w tym roku już też wzięłam)4) Ile w takim razie pozostanie mi