Skocz do zawartości


Renta rodzinna a ulga podatkowa


wróć do serwisu Księgowość 32 odpowiedzi w tym temacie

#21 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12907 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 13 listopad 2014 - 21:30

wg mnie dodatki, o których piszesz są traktowane jako przychód



#22 Guest_RRRYYY

Guest_RRRYYY
  • Goście

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:17

Witam,
 

Pracuję jako nauczyciel stażysta oraz pobieram rentę rodzinną z krusu.

Moje wynagrodzenie zasadnicze to 2365 zł. brutto czyli nie przekraczam progu 2618 zł., która powoduje zmiejszenie renty. Moje pytanie brzmi czy dodatki, które otrzymuję w pracy wliaczają się do mojego przychodu? Są to dodatek motywacyjny i dodatek funkcyjny - dodając do tego wynagordzenie zasadnicze daje to łączną kwotę 2975 zł. Czy oznacza to, że przekraczam już próg zmniejszający rentę rodzinną?

Drugie pytanie - czy jeśli okaże się, że przekraczam ten próg to renta rodzinna jest zmiejszana O 474 zł. czy DO 474 zł.?

Trzecie pytanie - jeśli okazę się, że przekraczam ten próg to w jaki sposób mam poinformować o tym KRUS?

Tak wszystko wlicza Ci się do rozliczenia, będziesz miała zmniejszoną rentę o 474 zł. ale KRUS Ci trochę to inaczej przeliczy. Do KRUS musisz wysłać informację,że osiągasz przychody powodujące zmniejszenie renty i prosisz o obniżenie wypłaty renty. 



#23 Guest_RRRYYY

Guest_RRRYYY
  • Goście

Napisano 12 styczeń 2015 - 12:18

Tak wszystko wlicza Ci się do rozliczenia, będziesz miała zmniejszoną rentę o 474 zł. ale KRUS Ci trochę to inaczej przeliczy. Do KRUS musisz wysłać informację,że osiągasz przychody powodujące zmniejszenie renty i prosisz o obniżenie wypłaty renty. 

Wlicza Ci się wszystko oprócz świadczeń socjalnych, od których nie ma żadnych składek. Czyli każda premia, trzynastka, nagroda itp.



#24 Guest_Robert

Guest_Robert
  • Goście

Napisano 11 czerwiec 2015 - 22:10

WItam mam zapytania a propo zgłoszenia informacji u pracodawcy, że pobieram rentę rodzinną, czy w tej sytuacji jest jakiś obowiązujący wzór takiego oświadczenia,rozumiem że oświadczenia typu PIT-2 mam w tej sytuacji nie podpisywać i nie przekazywać pracodawcy?



#25 Witch

Witch

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 8589 postów

Napisano 12 czerwiec 2015 - 07:04

WItam mam zapytania a propo zgłoszenia informacji u pracodawcy, że pobieram rentę rodzinną, czy w tej sytuacji jest jakiś obowiązujący wzór takiego oświadczenia,rozumiem że oświadczenia typu PIT-2 mam w tej sytuacji nie podpisywać i nie przekazywać pracodawcy?

 

i to wystarczy, aby pracodawca nie uwzgledniał ulgi podatkowej - nie skladasz PIT-2



#26 Jurkin Anita

Jurkin Anita

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 22 czerwiec 2015 - 18:31

a ja mam pytanie czy mozna pobierać jedno i drugie?



#27 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12907 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 22 czerwiec 2015 - 21:19

a co masz na myśli ?

bo trudno zgadnąć



#28 Guest_Domi

Guest_Domi
  • Goście

Napisano 30 październik 2015 - 12:14

A ja mam pytanie, pracodawca kazał mi wypełnić PIT2 lecz wykreślić partykułe nie przed otrzymuje rente, tak aby wyszło, że otrzymuje rente. W takiej sytuacji mam rozumieć, wszystko jest ok? W gruncie rzeczy może, mogłam nie wypełniać?



#29 koleżanka

koleżanka

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 12907 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 30 październik 2015 - 20:26

Można przyjąć, że jest ok, o ile pracodawca nie uwzględnia u ciebie ulgi podatkowej.

Ale w twoim przypadku w ogóle nie powinnaś podpisać PIT-2, nawet z wykreśleniem "nie".

Na tym druku niczego się nie kreśli, co zmieniłoby treść oświadczenia PIT-2.



#30 Guest_Robert

Guest_Robert
  • Goście

Napisano 29 marzec 2016 - 22:28

Czyli pracodawca może czy musi a może nie może odliczać tych 46zł

#31 basza88

basza88

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 174 postów

Napisano 30 marzec 2016 - 06:29

Czyli pracodawca może czy musi a może nie może odliczać tych 46zł

jeżeli nie złożysz PIT 2 nie ma podstaw do tego aby odliczać ulgę.



#32 Szymon507

Szymon507

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 104 postów

Napisano 30 marzec 2016 - 08:42

Dokładnie jest tak jak napisał poprzednik.



#33 Guest_Renata

Guest_Renata
  • Goście

Napisano 12 kwiecień 2017 - 07:25

Witam.

Pracuje i pobieram rentę rodzinna z KRUS.

W roku 2016 pracodawca i KRUS skorzystali z mojej ulgi podatkowej i mam teraz do dopłaty 500zł.

Czy pracodawca musi mi płacić ulgę podatkową .

Pracodawca był świadomy ,że pobieram rentę, lecz księgowość wyliczają mi PIT tego nie uwzględnili iż  mam wykorzystaną dwa razy ulgę podatkową .

W tym roku złożyłam pracodawcy pisemnie wniosek o pobieraniu renty . 

Czy wniosek ,którym złożyłąm powstrzyma pracodawce przed korzystaniem z mojej ulgi podtakowej ?

Jeżeli pracodawca nie korzysta z moje ulgi podatkowej to co dzieje się z tymi pieniędzmi ? jak to wygląda ,gdy pracodawca nie korzysta z ulgi podatkowej pracownika ?

Proszę o pomoc .





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych