Skocz do zawartości

Kategorie

Forum

Koszty uzyskania przychodu

koszty uzyskania przychodu kup chorobowe

wróć do serwisu Kadry 6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Katarzyna

Guest_Katarzyna
  • Goście

Napisano 01 marzec 2013 - 09:35

Dzień dobry.Płacami zajmuję się od 4lat, ale z poniższym przypadkiem spotkałam się po raz pierwszy.Mianowicie pracownica wróciła do mnie z PIT-11 twierdząc, że cofnął ją Urząd Skarbowy zwracając uwagę na zbyt niskie koszty uzyskania przychodu. Za cały rok winno być 1.335zł, a miała 1.001,25zł.I już tłumaczę o co chodzi:W ubiegłym roku pracownica trzy pełne miesiące przebywała na zwolnieniu lekarskim i tam nie były liczone owe koszty. Stąd ta różnica w wysokości 333,75zł. Czy potrafiłby ktoś z Państwa mi wytłumaczyć, czy tak jest ok?Dziękuję i pozdrawiam.

#2 Glusia

Glusia

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 798 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 01 marzec 2013 - 09:48

Jeśli w tych miesiącach miała tylko zasiłek chorobowy (nie wynagrodzenie za czas choroby) to koszty rzeczywiście nie powinny być zastosowane i uwzględnione w pit-11

#3 Maria

Maria

Zaawansowany użytkownik

• Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 3744 postów
  • LokalizacjaMAŁOPOLSKA

Napisano 01 marzec 2013 - 09:51

wszystko jest w porządku,moim zdaniem to US nie wie o co chodziDołączona grafika

#4 Guest_Katarzyna

Guest_Katarzyna
  • Goście

Napisano 01 marzec 2013 - 09:55

Dziękuję. Teraz się upewniłam, że udzieliłam dobrej odpowiedzi Dołączona grafika

Ale pracownica zaskoczyła mnie jeszcze innym pytaniem - czy w takim razie powinna dostać z ZUS-u coś w rodzaju takiego PIT-u. Nie, prawda?

Zasiłki pieniężne z ubezpieczenia chorobowego podlegają opodatkowaniu jako przychody
z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 i 2 ustawy o pdof.

#5 Guest_Agnieszka

Guest_Agnieszka
  • Goście

Napisano 01 marzec 2013 - 10:03