Skocz do zawartości


Zdjęcie

Faktura VAT


wróć do serwisu Księgowość 4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gromit

Gromit

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 89 postów

Napisano 28 luty 2013 - 15:27

Jak jest zasada dotycząca dostarczenia faktury tzn., jeżeli data wystawienia faktury jest 1.02.2013 a termin zapłaty 15.02.2013 to kiedy ta faktura powinna być dostarczona do odbiorcy? Nie wystawiam faktur ale je otrzymuję. Dołączona grafika
Próbuję dzwonić sie do krajowej informacji podatkowej, ale ciągle konsultanci są zajęci, a w urzędzie skarbowym nie wiedzą i mówią że mam dzwonić do KIP i koło się zamyka. Dołączona grafika

#2 Guest_k

Guest_k
  • Goście

Napisano 28 luty 2013 - 15:53

jak najszybciej

#3 Mirasek

Mirasek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 894 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 28 luty 2013 - 16:06

Z datą wystawienia.Wiadomo... jeżeli Fa idzie pocztą to trwa to kilka dni.W koszty księgujemy zatem z datą wystawienia dokumentu ( z wyjątkami ), do VAT w dacie otrzymania Fa ( poza szczególnymi przypadkami ).

#4 Gromit

Gromit

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 89 postów

Napisano 28 luty 2013 - 17:05

Firma której płacimy czynsz wystawiła fakturę z data 30.12 z terminem płatności na 15.01 a wpłynęła faktura pocztą 16.01 i żeby było "zabawniej" to mam od tej faktury naliczone odsetki za nieterminowe uregulowanie faktury.Dlatego, żeby się skutecznie bronić, potrzebuję przepis który reguluje okres w jakim powinnam otrzymać fakturę. Nie może byc tak że firma dostarcza fakturę na dwa dni przed płatnością, a tak robią, i próba wyjaśnienia tego jest drogą przez męke. Nawet mam naliczone odsetki od nadpłaty faktury, koszmar.

#5 Małgosia

Małgosia

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 430 postów
  • LokalizacjaTrójmiasto

Napisano 28 luty 2013 - 19:13

Miałam podobne sytuacje. Poprosiłam o wysyłanie skanu, a swoją drogą wersję papierową pocztą. Było łatwo to uzyskać. Jak w prawie każdej firmie telekomunikacyjnej to raczej ni ebył problem.Możesz również wystosować pismo do firmy w tej sprawie. Nie wierzę, aby poczta cyklicznie źle funkcjonowała i to z takim opóźnieniem. To opieszałość pracownika odpowiedzialnego za to. Napisałabym zażalenie wykorzystując fakt naliczenia odsetek od nadpłat. Musisz coś zrobić, bo to będzie trwało bez przerwy. Szkoda zdrowia. Z resztą takie pismo zawsze w razie potrzeby może się przydać w przyszłości. Pracując w budżecie byłoby dla mnie "dupochronem" na ewentualne zarzuty kontroli.



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych