Skocz do zawartości


Zdjęcie

Regulamin dla sklepu internetowego


wróć do serwisu Moja Firma 11 odpowiedzi w tym temacie

#1 bazyliczek

bazyliczek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 148 postów

Napisano 13 luty 2013 - 08:38

Osoba chcąca sprzedawać w swoim własnym sklepie internetowym powinna stworzyć jego regulamin. O czym trzeba pamiętać tworząc regulamin dla sklepu internetowego?

#2 Guest_Gość

Guest_Gość
  • Goście

Napisano 13 luty 2013 - 09:46

o wielu rzeczach bazyliczek,wszystko stoi w internecie :http://e-firma.wiesz...rcie-umowy.htmlhttp://e-firma.wiesz...anie-umowy.htmlhttp://e-firma.wiesz...reklamacje.htmlhttp://e-firma.wiesz...ia-koncowe.htmlhttp://e-firma.wiesz...-osobowych.html

#3 Guest_sklep

Guest_sklep
  • Goście

Napisano 14 luty 2013 - 22:54

są też specjalistyczne firmy. Ta jest o tyle ok, że bieże za swoje usługi odpowiedzialność:http://www.rzetelnyregulamin.pl

#4 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 19 luty 2013 - 16:17

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem choć może niekoniecznie najtańszym będzie wynajęcie wyspecjalizowanej firmy doradczej lub kancelarii prawnej. Należy przestrzec jednak przed wynajęciem „pierwszego lepszego” prawnika do tego zadania. Wbrew temu co powszechnie wydaje się – napisanie regulaminu, który uwzględni specyfikę naszego e-biznesu i nie przysporzy nam dodatkowych kłopotów wymaga odpowiedniego przygotowania i doświadczenia. Szczególnie niebezpieczne dla przedsiębiorcy są zagadnienia związane z ochroną praw konsumenta. W polskim prawie konsument ma znaczącą przewagę nad przedsiębiorcą traktowanym jako profesjonalny uczestnik obrotu.

#5 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 19 luty 2013 - 16:20

Warto nadmienić, że najpoważniejszym zagrożeniem są tak zwane klauzule abuzywne czyli zapisy regulaminu niezgodne z obowiązującym prawem (przykład z normalnego życia; „po odejściu od kasy reklamacji się nie uwzględnia”). Taki zapis stanowi przejaw nieuczciwych praktyk rynkowych jako, że narusza zbiorowe interesy konsumentów wprowadzając ich w błąd. Nakładane z tego tytułu kary mogą być bardzo dotkliwe. Rejestr przedmiotowych klauzul niedozwolonych znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów http://www.uokik.gov...ozwolonych2.php

#6 Sobi

Sobi

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • LokalizacjaWwa

Napisano 22 luty 2013 - 17:09

Moim zdaniem, jak i przedmowcy chyba najlepszym rozwiazaniem jest zaplacenie firmie ktora sie tym zajmuje badz prawnikowi aby stworzyl regulamin. Wowczas wszelkie roszczenia na pdst regulaminu mozemy dochodzic bezpsoredniood firmy / kancelarii. Wiem ze keidys byla taka akcja ze prawnik sprawdzal katalog klauzul niedozowloych i wysylal sklepom i firmom pismo majace na celu wyzysk od nich kasy za niezgodny zprepisami regulamin. Ludzie sie prestraszyli bo chyba ktos byl tak perfidny ze nawet wezwanie do zaplaty wysylal od razu zmozliwoscia ugody pod warunkiem uiszczenia jakiejs kwoty. Bezczelnie. Ale niestety swiadomosc prawnicza obywateli jest tak niska ze wielu konsumentow neistety nie zdaje sobie z ochrony jaka im ustawowo przysluguje.

#7 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 23 luty 2013 - 19:29

Ze świadomością prawną faktycznie kiepsko niestety. Sprawa o której mowa to proceder, który nadal ma miejsce. Faktycznie są podmioty które trudnią się wyszukiwaniem klauzul niedozwolonych a potem składają właścicielom takich regulaminów „propozycję nie do odrzucenia”. Niestety tego typu jawny szantaż nie ma znamion pozwalających na uznanie go za bezprawny a zatem jest on jedynie nieelegancki. Zgłoszenie właściwym organom przypadku łamania prawa (zakazana klauzula w regulaminie stanowi łamanie prawa) jest nie tylko uprawnieniem ale i obowiązkiem a zatem grożenie komuś takim „donosem” nie może być szantażem (inna sprawa to wyłudzanie pieniędzy przy tej okazji).

#8 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 23 luty 2013 - 19:30

Organy ( Inspekcja Handlowa czy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) potrafią faktycznie nakłada drakońskie kary. Małe podmioty często dostają jeszcze szansę na poprawę poprzez stosowanie upomnienia. Każdą próbę wyłudzenia trzeba więc traktować ze spokojem ale najlepiej nie dopuścić do niej poprze „dopieszczenie” części prawnej naszej działalności. Można oczywiście samemu pisać regulamin sklepu internetowego korzystając z przykładów w Internecie ale aby nie popełnić błędu trzeba unikać zbyt wielu zapisów (mniej szans na wpadkę) oraz pisać je w sposób możliwe prosty i zgodnie z zasadą „w razie wątpliwości na korzyść konsumenta” Katalog klauzuul abuzywnych nie jest zamknięty, zawsze sami możemy stworzyć nowy zapis, który może zostać uznany i dopisany do tego katalogu. Wyjątkowo z autorstwa powyższego nie należy być szczególnie dumnym :)

#9 Guest_Janusz Szental

Guest_Janusz Szental
  • Goście

Napisano 23 kwiecień 2013 - 10:28

Tutaj takie małe kompendium wiedzy o tworzeniu regulaminów rzucam.

#10 Guest_li.la

Guest_li.la
  • Goście

Napisano 14 maj 2013 - 15:15

JanuszSzental dzięki za linka. Na tej samej stronie znalazłam wzór regulaminu, publikacja (albo aktualizacja) w tym miesiącu, więc powinno być zgodne z przepisami. http://e-prawnik.pl/...owego-wzor.html - co myślicie o tym wzorze?? nada się do czegoś, czy lepiej nie ryzykować? Jak dla mnie wygląda ok i jest krótki tak jak radził JakubSieradzki, ale przyznaje że jestem laikiem. Proszę o odpowiedź w takiej kwestii - bo czytałam właśnie o tym dopasowaniu regulaminu do branży, pisał o tym też JakubSieradzki w pierwszym swoim poście, nie do końca rozumiem, bo to chyba nie ma znaczenia w moim przypadku - sprzedaję online rękodzieło, nie są to ubrania, ani rzeczy, które mogłyby w przesyłce się połamać, czy stłuc - nic kruchego, delikatnego. Wydaje mi się, że nie muszę umieszczać jakichś dodatkowych zapisów..?

#11 Sobi

Sobi

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 893 postów
  • LokalizacjaWwa

Napisano 14 maj 2013 - 20:40

O ile nie obawiasz się, że rękodzieło podczas transportu ulegnie zniszczeniu to nie :(

#12 Guest_Jeremi

Guest_Jeremi
  • Goście

Napisano 30 maj 2013 - 11:10

Sprawdziłem regulamin pod linkiem http://e-prawnik.pl/...wego-wzor.html. Jest OK, problem jest w tym, że jest to 1/3 regulaminu.Jak piszesz regulamin musisz się na wstępie zastanowić czy jesteś, jako sklep, oferentem (ten, który przedstawia ofertę) czy oblatem ( oblat to podmiot, który przyjmuje ofertę). Stąd kopiowanie jakiegoś regulaminu bez zrozumienia tego zagadnienia jest bardzo ryzykowne.W 95% sklepy zawierają umowy w trybie ofertowym. Póki co masz wybór, bowiem prawo nie precyzuje wyraźnie kto ma być kim. Od lat toczą się naukowe spory, a sądy mają przy tym poważny problem do rozstrzygnięcia, jeżeli nie określisz się wyraźnie w regulaminie (np. oferta albo zaproszenie do składania ofert).Powodzenia, analityk.nawigator@gmail.com



Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych