Skocz do zawartości


Zdjęcie

Firma w mieszkaniu


wróć do serwisu Moja Firma 14 odpowiedzi w tym temacie

#1 bazyliczek

bazyliczek

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 148 postów

Napisano 13 luty 2013 - 08:29

Jak przygotować swoje mieszkanie aby prowadzić firmę we własnym mieszkaniu? Jakie warunki trzeba spełnić aby prowadzić działalność gospodarczą w mieszkaniu?

#2 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 13 luty 2013 - 11:48

To zależy od rodzaju prowadzonej działalności. Jeżeli decydujesz się na prowadzenie działalności gospodarczej w domu/mieszkaniu a usługi, które świadczysz wymagają pracy przy komputerze to wystarczy, że zorganizujesz sobie "stanowisko pracy". Jeżeli prowadzisz gabinet psychologiczny to mieszkanie należy odpowiednio przystosować do wizyt klientów.Prowadzenie dział. gosp w mieszkaniu ma kosztowe plusy np. wydatki na dom lub jego część wykorzystywaną dla potrzeb działalności gospodarczej można zakwalifikować w koszty. Dotyczy to zarówno wydatków bieżących, jak i np. amortyzacji, związane z opłatami za energię elektryczną, wodę, gaz itp. - w części przypadającej na dział. gosp.Oczywiście są też obciążenia. Szczegóły tutaj: http://mojafirma.infor.pl/jak-zalozyc-firme/podejmowanie-dzialanosci/54153,0,Jak-prowadzic-dzialalnosc-w-domu.html

#3 robertpol

robertpol

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 luty 2013 - 13:37

Napisz w ogóle co to za firma, wtedy będziemy mogli jakoś pomóc.
Mrovisko.pl - poradnik pracy za granicą

#4 Guest_olafek

Guest_olafek
  • Goście

Napisano 13 luty 2013 - 13:40

ja chcę założyć sklep internetowy i prowadzić go oraz magazynować towar w swoim mieszkaniu, muszę coś zmieniać?

#5 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 16 luty 2013 - 11:33

Pytanie w pierwszym poście było bardzo ogólne - przystosowanie mieszkania pod dział. gosp. zależy od rodzaju przyszłej dział. gosp.Oczywistym jest, iż lokal zachowa funkcję mieszkalną w przypadku, gdy podatnik wyznaczy z niego powierzchnię na dział. gosp., ale nie będzie znacząco przystosowywał tej powierzchni pod działalność, ponieważ jej profil/rodzaj tej działalności nie wymaga takich czynności.Przykładowo, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie usług informatycznych/komputerowych/programistycznych i w tym celu zaadaptuje 1/3 pokoju, w którym postawi biurko, regał, komputer, czyli wyposażenie potrzebne do pracy. W tej sytuacji podatek będzie opłacany nadal od powierzchni mieszkalnej, więc podatnik nie zgłasza informacji o zmianie sposobu użytkowania lokalu.Natmiast w przypadku magazynowania - wymagana jest większa powierzchnia. Wówczas na tych podatnikach ciąży obowiązek zgłoszenia zmiany przeznaczenia lokalu właściwemu organowi (do urzędu miasta lub gminy), w celu ustalenia, czy będzie podlegał pod lokal użytkowy (ta wydzielona powierzchnia). Jeżeli lokal zostanie zakwalifikowany jako użytkowy, to zwiększy się podatek od nieruchomości, który nakłada ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.Tutaj nt. sklepu internetowego: http://mojafirma.inf...nternetowy.html

#6 Guest_miszu.mi

Guest_miszu.mi
  • Goście

Napisano 18 luty 2013 - 13:10

firma w mieszkaniu – fajny pomysl na obnizanie kosztow Dołączona grafika przynajmniej zaoszczedzona kase mozna wykorzystac na promocje zwlaszcza ta niestandardowa. moj brat niedawno startował z biznesem – twierdzi, ze kryzys to swietny pomysl na rozpoczecie…wybral reklame w panoramie firm, do tego strone internetowa i oczywiscie standardowe poszukiwanie klientow wsrod znajomych itd. Zreszta z panorama to ciekawy przypadek, bo oprocz wizytowki w necie jest tez w aplikacji mobilnej. wiadomo, ze coraz wieksza popularnoscia ciesza sie produkty dla urzadzen mobilnych. teraz w kryzysie rzeczywiscie jest to szansa dla firm – tylko firma musi byc widoczna, bo nawet jak bedzie oszczedzac i ciac koszty to wcale nie oznacza, ze odniesie sukces.

#7 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 23 luty 2013 - 19:53

Zawsze jednak warto rozważyć założenie firmy pod tak zwanym „wirtualnym adresem” w biurze coworkingowym, których coraz więcej powstaje w naszych miastach. W tych miejscach można też często powadzić księgi rachunkowe i skorzystać z usług prawnika. Podstawową zaletą a nawet istotą coworkingu jest jednak możliwość wynajęcia na godzny biura czy w bardziej oszczędnej wersji nawet samego, pojedynczego biurka. Ma to tę zaletę, że za niewielkie pieniądze możemy pracować w spokoju bez krzyków dzieci, odwiedzin sąsiadów czy marudzenia naszego partnera :) Nade wszystko dom i obowiązki nie odrywają nas od pracy.

#8 Jakub Sieradzki

Jakub Sieradzki

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 346 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 23 luty 2013 - 19:54

Możemy też spotkać wielu ciekawych ludzi, którzy mogą być naszymi klientami – praca w domu takich szans nie daje. W końcu kwestia adresu; biura coworkingowe mieszczą się najczęściej w biurowcach w centrach miast. Nie ma więc problemu z lokalizacją i dojazdem do firmy ani też z miejscem parkingowym. Kwestia wizerunkowa też nie jest do pominięcia szczególnie jeśli na naszym banerze reklamowym tymczasowo suszy się pranie :) Jeśli prowadzimy w domu/firmie także i księgowość musimy przygotować się na kontrole z urzędu skarbowego, które zakłócić mogą życie prywatne. Z tą niedogodnością musimy się liczyć także w związku z odwiedzinami klientów.

#9 Guest_iza

Guest_iza
  • Goście

Napisano 28 luty 2013 - 18:36

Pytanie - czy potrzebna ewidencja wyposażenia naparę półek szafkę ,któr są meblami od dawna uzywanymi w tym mieszkaniu? jestem ryczałtowcem bez VATu.

#10 Ania_B

Ania_B

    Zaawansowany użytkownik

  • Członkowie
  • PipPipPipPipPip
  • 2346 postów

Napisano 28 luty 2013 - 20:49

Rozumiem, ze w mieszkaniu prowadzisz działalność gospodarczą.Ewidencja wyposażenia obejmuje się rzeczowe składniki majątku związane z wykonywaną pozarolniczą działalnością gospodarczą, nie zaliczone do środków trwałych, których wartość początkowa przekracza 1.500 zł.Zatem jeżel np. szafka kosztowała mniej niż 1.500 złotych pozostaje ona elementem wyposażenia firmy, ale podatnik nie ma obowiązku jej wpisania do ewidencji wyposażenia.Zatem sprawdz wartość początkową składników majątku jeżeli nie przekraczają ww. kwoty to nie wprowadzasz do ewidencji wyposażenia. Więcej informacji na ten temat: na Wieszjak.pl: http://kpir.wieszjak...l#ixzz2ME1V0axA

#11 JankoPisarz

JankoPisarz

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 3 postów

Napisano 24 wrzesień 2013 - 13:32

Podobno od nowego roku ma obowiązywać nowelizacja na mocy której posiadając firmę w domu na innych zasadach wypełniana jest wycena udziałów - tylko ostrzegam, zainteresowanych odsyłam do nowelizacji!



#12 Guest_nadia

Guest_nadia
  • Goście

Napisano 19 październik 2013 - 06:45

Ja prowadzę sklep internetowy i niedawno zmieniłam mieszkanie na większe. Znalazłam fajną ofertę na http://www.ihouse.pl...edaz/mieszkanie i nawet długo się nie zastanawiałam bo potrzebowałam dwóch dodatkowych pomieszczeń na biuro i na magazyn.



#13 Guest_tamara

Guest_tamara
  • Goście

Napisano 18 listopad 2013 - 13:13

Mam mieszkanie,w którym chciałabym prowadzić firme coworkingową.czy potrzebuje jakiś szczególnych zezwoleń np.czy mam wystąpić o zgodę do wspólnoty miwszkaniowej?

Chcę zorganizować coworking na kilkanaście miejsc,mieszkanie jest moją własnością.



#14 heraklit

heraklit

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 1 postów

Napisano 18 listopad 2013 - 17:32

Jeżeli mieszkanie jest Twoją własnością, to nie widzę przeciwwskazań do prowadzenia działalności coworkingowej. Jest wiele mieszkań, które ludzie przerabiają na biura i nikt nie ma z tym kłopotu. Problem może pojawić się, gdyby np. Wasza działalność zakłócała życie innych mieszkańców budynku.



#15 szlachta

szlachta

    Nowy użytkownik

  • Członkowie
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaBerlin Poznań

Napisano 20 listopad 2013 - 15:03

Jak przygotować swoje mieszkanie aby prowadzić firmę we własnym mieszkaniu? Jakie warunki trzeba spełnić aby prowadzić działalność gospodarczą w mieszkaniu?

Ja zgłosiłem w miescie ilość metrów, płące od tego podatek od prowadzenia działalnosci, jestem studentem, mam niski zus jeszcze 2 lata, i od tej ilosci metrazu płące podatki, proporcjonalnie tez rozlcizam prad a internet w całosci na firme





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych